به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

: : :

 

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

بازار چاپ : بدون شك پس از المپيك، جام جهاني فوتبال بزرگ ترين رخداد ورزشي جهان است و اعتبار جهاني اين رويداد توجه عده ي كثيري از مردم را از دهه هاي پيش به خود جلب كرده است.


لوگو يا آرم اين رويداد همانطور كه بايد نشان دهنده ي ماهيت و اصل رخداد باشد، بلكه همچنين بايد نشان دهنده ي فرهنگ و رسوم كشور ميزبانِ جام جهاني باشد. اين كار براي شركت طراحي لوگو سخت، اما بسيار با ارزش خواهد بود.

 

با شروع جام جهاني ٢٠١٨ روسيه، تصميم گرفتيم تا نگاهي به ٨ لوگوي برتر جام جهاني از سال ١٩٣٠ بيندازيم.

 

 

1 - پوستر جام جهاني ١٩٣٠ اروگوئه

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

اولين دوره ي جام جهاني به ميزباني كشور اروگوئه بود و تنها ١٣ تيم در آن شركت داشتند .

 

گرچه اين رخداد داراي لوگو به معناي امروزي نبود، اما پوستر زيبايي با هنر تزئيني يا Art Deco داشت كه حال و هواي جام جهاني و اروگوئه را به خوبي منتقل مي كرد.

 

اين پوستر تصويري هنري از دروازه باني را نشان مي دهد كه در حال دفع توپ است و با رنگ هاي ملي كشور اروگوئه ملبّس شده است. اين تصوير هم روح و حس بازي و هم ظرافت و زيبايي آن دوران را منتقل مي كند.

 

 

٢- پوستر جام جهاني ١٩٣٨ فرانسه

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

دو دوره پس از جام جهاني اروگوئه، نوبت به ميزباني اين رویداد در كشور فرانسه رسيد. اين دوره از جام نيز پوستر بسيار زيبايي داشت. بر خلاف پوستر اروگوئه كه دروازه بان در حال تلاش براي گرفتن توپ بود، در اين پوستر يك فوتباليست در حالي كه يكي از پاهايش را روي توپ قرار داده با حالتي مسلط و مغرور بر روي كره ي زمين ايستاده است و گويا جهان را فتح كرده است .

 

با اين كه در آن سال ها در فرانسه جنگ داخلي در جريان بود، اما با اين حال بستر بسيار خوبي براي بازي هاي زيبا فراهم شده بود .

 

دوره ي سوم جام جهاني، آخرين دوره اي بود كه براي جام جهاني از پوستر استفاده شد. بعد از جام فرانسه ١٩٣٨، لوگو مورد استفاده قرار گرفت. با وجود پرچم هاي ملي پر نقش و نگار، در اين ميان پرچم فرانسه با سه رنگ آبي، قرمز و سفيد هم زيبا بود و هم مفهومي و ساده .

 

 

٣- لوگوي جام جهاني ١٩٦٦ انگلستان

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

جام جهاني ١٩٦٦ انگلستان كه با قهرماني ميزبان به پايان رسيد و در واقع تنها قهرماني آن ها در جام جهاني تا به امروز است. پرچم كشور انگلستان با دو خط قرمز برجسته و پس زمينه ي سفيد و همچنين عملكرد آن ها نشانه ي قدرت انگلستان در آن سال بود. گرچه طرفداران اسكاتلند، ولز و ايرلند شمالي خواهان استفاده ي انگلستان از پرچم مشترك و متحد بودند .

 

در لوگوي آن دوره از جام جهاني علاوه بر نشان دادن شير هاي نشانه دار تيم انگلستان كه نمادي از اين كشور است، جام (Jules Rimet نام جام اهدايي به تيم برنده از سال ١٩٣٠ تا ١٩٧٠) نيز ديده مي شود كه بعد ها جام كنونيِ Fifa جايگزين آن شد .

 

به جاي فوتباليستي كه با توپي زير پايش بر روي كره ي زمين ايستاده است، طراحي متناسب و قابل توجه لوگوي ١٩٦٦ توانست به خوبي رابطه و تركيب جهان و فوتبال را نشاندهد .

 

يكي ديگر از اولين هاي اين جام استفاده از نماد هاي خوش يمن بود كه در آن دوره از عروسكي به شكل شير كه اسم آن Willie بود استفاده شد كه بعد ها اين كار تبديل به سنت و فرهنگي ثابت در تورنمنت هاي جهاني شد .

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

 

٤- لوگوي جام جهاني ١٩٧٠ مكزيك

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

اين جام جهاني براي هميشه يكي از بهترين ها باقي خواهد ماند، شايد دليل اصلي آن بالا بردن جام توسط پله و تيم برزيل براي سومين بار باشد .

 

اين لوگو به طرز زيبايي ساده، واضح و شمايلي است، همچنين براي اولين بار در اين دوره از توپ هاي تِل استار آديداس با تكه هاي پنج ضلعي و شش ضلعي زيبا استفاده شد. توپ هايي كه تا به امروز مورد استفاده قرار گرفتند و هرگز از رده خارج نشدند .

 

 

٥- لوگوي جام جهاني ١٩٩٠ ايتاليا

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

دو دهه بعد، در جام جهانی 1990 ایتالیا، لوگویی با طرح ساده از توپ فوتبال به عنوان نماد آن دوره به کار رفت. در این لوگو پشت توپ اصلی یک توپ دیگر نیز با میزان کمی انحراف از آن خارج شده که در آن سه رنگ پرچم ایتالیا دیده می شود.

 

بعد از جوش و خروش و جوّی که شیر انسان نمای Willie در جام جهانی انگلستان به دنبال داشت و تا به امروز نیز ادامه دارد، ایتالیا نیز تصمیم گرفت برای آن دوره نمادی شبیه به انسان خلق کند که دارای سبک خاص، بسیار ساده و مفهومی و مزیّن به پرچم سه رنگ ایتالیا بود. نام این نماد Ciao بود.

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

Ciao در زبان ایتالیایی هم به معنای سلام است و هم خداحافظ. این نماد دارای سری به شکل توپ فوتبال بود و بدن آن از قطعات مکعب شکلی به رنگ پرچم ایتالیا تشکیل شده بود. این نماد تا به امروز یکی از بهترین و قابل توجه ترین نماد های جام جهانی بوده است.

 

 

6- لوگوی جام جهانی 2002 ژاپن/کره

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

اولین جام جهانی هزاره ی جدید، با میزبانی مشترک ژاپن و کره. لوگوی این دوره از جام موج جدیدی از لوگوهای مدرن و هندسی را راه انداخت که تمرکز آن بیشتر بر روی شکلِ جام مسابقات بود، نه شکل توپ. و همچنین در این لوگو سعی شده بود تا بر روی جوامع، طرفداران و کشور های شرکت کننده تمرکز شود، نه فقط کشور میزبان.

 

این لوگو که توسط شرکت Interbrand لندن طراحی شده بود، دارای اشکال دایره ای و خمیده بود_ هواداری که دست هایش را به نشانه ی شادی بالا برده و جامی که در وسط لوگو قرار گرفته است. تمامی این اشکال با یکدیگر لوگویی دایره شکل، زیبا و رضایت بخش را به وجود آوردند.

 

 

7- لوگوی جام جهانی 2006 آلمان

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

برای این دوره از جام جهانی، سعی بر این بود که لوگوی انتخابی ترکیبی از تمام لوگوهای دوره های پیشین باشد، اما برتری و برجستگی بیشتری نسبت به دوره های قبل داشته باشد و برای هواداران جام جهانی رضایت بخش باشد.

 

در سال 1974 نیز آلمان غربی فینال جام جهانی را میزبانی کرده بود. در آن سال لوگوی جام جهانی ، طرح ساده ای بود که از دو رنگ تشکیل شده بود و توپی را نشان می داد که در آسمان است، اما آلمان متحده تصمیم گرفت برای جام جهانی جدید از طرحی با رنگ های بیشتر و با نشاط تر استفاده کند.

 

این لوگو به معنی "چهره های شاد فوتبالی" بود. پیام این لوگو رفاقت و همراهی در بازی است که با چهره هایی خندان به شکل 0 و 6 نشان داده شده است.

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

مانند لوگوی سال 2002 کره/ ژاپن که در آن پرچم دو کشور به چشم می خورد، در این لوگو نیز پرچم آلمان در کنار نماد دایره شکلی که در پایین آن قرار دارد و همچنین در کنار صورت خندان آبی شکل به کار رفته است.

 

 

8- لوگوی جام جهانی 2018 روسیه

 

بهترين لوگو های جام جهانی از 1930 تا 2018

 

به زمان حال و جام جهانی 2018 روسیه می رسیم. لوگوی جام جهانی سال 2014 برزیل بیشتر شبیه به آدمی بود که دست خود را به علت شرمندگی روی صورتش گذاشته است، البته با باخت تحقیر آمیز 7-1 آن ها در نیمه نهایی، این لوگو خیلی هم بی ربط بی نظر نمی رسید. به همین جهت در لوگوی 2018 روسیه سعی شد تا بیشتر بر روی شکل جام تمرکز کنند.

 

شرکت Brandia در لیسبون که مسئولیت طراحی لوگوی امسال را بر عهده گرفت سعی کرد تا با استفاده از نماد های روسیه شکل تازه ای به لوگو بدهد. این شرکت نمادی از تخم مرغ معروف Fabrege روسی را با کلیسای سنت باسیل و ماهواره ی_ زمینی Sputnik ترکیب کرد .

 

برای اولین بار در دوران جام جهانی است که عناصر سنتی، زینتی و اشکال گل مانند در لوگو به کار رفته است و ظاهرا بازخورد های خوبی نیز دریافت کرده است. این لوگو با ترکیبی از شکل حروف و سبک خاص، بدون شک تحولی در لوگو های جام جهانی ایجاد کرد.

 

 

 

منبع: کروشه

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ