به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تبلیغات همسان و انواع آن

: : :

 

تبلیغات همسان و انواع آن

 

تبلیغات همسان و انواع آن ، نگاهی به ۴ تصور نادرست درباره این مدل تبلیغات

 

 

بازار چاپ : حتما تابه‌حال عبارت تبلیغات همسان به گوش‌تان خورده است یا از انواع آنها استفاده کرده‌اید. بازاریابی همسان یکی از داغ‌ترین استراتژی‌های جدید در بازاریابی دیجیتال است. بیشتر رقبا اطلاعات چندانی از این استراتژی فوق‌العاده در تبلیغات دیجیتال ندارند و دقیقا به همین دلیل است که می‌خواهیم درباره‌ی آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا دلایل روانه‌شدن بخش بزرگی از بودجه تبلیغات شرکت‌ها و برندها در سراسر دنیا به‌سوی بازاریابی همسان و همچنین تصورات غلطی را که در این زمینه وجود دارد، با هم مرور کنیم.

 

 

تبلیغات همسان چیست؟



قبل از اینکه توضیح بدهیم تبلیغات همسان چیست بهتر است بگوییم تبلیغات همسان چه چیزی نیست؟

تابلو‌های تبلیغاتی و تبلیغات اجتماعی سنتی زیادی وجود دارند که پیشنهادهای مشخصی می‌دهند:

- از خدمات ما استفاده کنید؛
- محصول ما را خریداری کنید؛
- اکنون خرید کنید.

ما همیشه با این نوع از تبلیغات برخورد می‌کنیم. این تبلیغات پیشنهادهایی به مخاطبان می‌دهند اما چون این پیشنهادها به صورت مستقیم است نرخ کلیکی که روی این تبلیغات می‌شود بسیار کم است.

نرخ کلیک روی تبلیغات سنتی دیجیتال از سال ۲۰۰۱ به‌شدت کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۰۸ تقریبا به صفر رسید. مردم همواره به‌دنبال روش‌هایی هستند تا تبلیغات را نادیده بگیرند و ما این واقعیت را می‌دانیم. این موضوع بارها و بارها با بررسی حرکات چشمی اثبات شده است و بازاریاب‌های دیجیتال که مسئول رصد نرخ کلیک هستند، به‌خوبی این موضوع را می‌دانند.

اما خبر خوب این است که تبلیغات همسان مثل تبلیغات سنتی نادیده گرفته نمی‌شوند، چرا که شباهت چندانی به تبلیغات ندارند. این نوع از تبلیغات شبیه به محتوا هستند. شما در اینترنت به‌دنبال چیزهایی می‌گردید که سرگرم‌کننده، آگاهی‌بخش یا الهام‌بخش هستند.

تبلیغات همسان با پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، لینکدین، توئیتر، یوتیوب، وبلاگ‌ها خبرگزاری‌ها و جاهای دیگری که افراد برای استفاده از محتوا جمع می‌شوند، ترکیب شده‌اند. بیایید نگاهی به انواع آن بیندازیم:

 


انواع تبلیغات همسان


۱. محتوای حمایت‌شده

 

تبلیغات همسان و انواع آن


شما پیش از این نیز با چنین مواردی مواجه شده‌اید. مقاله‌ها و ویدئو‌هایی که در وب‌سایت بهترین ناشر‌ان گذاشته می‌شوند و ظاهری کاملا آگاهی‌بخش دارند، در حقیقت با نیت‌ تبلیغ و ترویج و برندینگ تولید شده‌اند. در بیشتر موارد، محتوای حمایت‌شده یا محتوای اسپانسردار برای برند‌های بزرگ مناسب هستند، اما کسب‌وکارهای کوچک نیز برای تأثیر عمیق‌تر و ایجاد تصویری مثبت از این روش استفاده می‌کنند.

 


۲. محتوای پیشنهادشده

 

تبلیغات همسان و انواع آن


حتما تا به حال به چنین جایگاه‌هایی در وب‌سایت‌های گوناگون برخورد کرده‌اید. در این جایگا‌ه‌ها تعدادی لینک توسط یک پلتفرم تبلیغاتی همسان به شما پیشنهاد می‌شوند. این لینک‌ها در حقیقت تبلیغات همسان هستند که به ازای پرداخت به ازای کلیک (PPC) در این جایگاه نمایش داده می‌شوند.

اگر دوست دارید که وب‌سایت‌های پربازدید محتوای شما را به دیگران پیشنهاد بدهند می‌توانید از این موتور‌های پیشنهاد‌دهنده‌ی محتوا کمک بگیرید. با استفاده از این پلتفرم‌ها فرصت ارتباط برقرار کردن با طیف وسیعی از مخاطبان از سراسر وب را خواهید داشت.

 


چرا تبلیغات همسان؟


تبلیغات همسان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. درواقع براساس مطالعه‌‌ای، مشتری‌ها تبلیغات همسان را ۲۵ درصد بیشتر از تبلیغات سنتی می‌بینند. این باعث می‌شود که روی تبلیغات همسان کلیک بیشتری صورت بگیرد و این نوع از تبلیغات نه‌تنها کلیک بیشتری جذب می‌کنند، بلکه منجر به خرید نیز می‌شوند.

 


رایج‌ترین افسانه‌ها درباره‌ی بازاریابی همسان

 


تصور غلط ۱: بازاریابی همسان همیشه نوعی محتواست

 

تبلیغات همسان و انواع آن


شاید افراد زیادی به این نتیجه رسیده باشند که «بازاریابی محتوا» و «بازاریابی همسان» یکی هستند. این تصور اشتباه است. بازاریابی محتوا نوعی پیام بازاریابی است که برای برقراری ارتباط با مشتری‌ها از محتوا استفاده می‌کند، در حالی که بازاریابی همسان به نوعی از توزیع اشاره می‌کند که در آن، تبلیغ به‌گونه‌ای به مشتری ارائه می‌شود که میان تبلیغ و وب‌سایت‌ یا اپلیکیشنی که تبلیغ در آن نمایش داده می‌شود، پیوستگی وجود دارد.

تبلیغات همسان را می‌توان در هر جایی که یک پیام ترویجی با عملکرد و نیت محیط اطرافش هماهنگ است، مشاهده کرد. گرچه گاهی این موارد شامل بازاریابی محتوا می‌شوند، اما در بسیاری از موارد شامل انواع دیگر رسانه‌های پولی نیز می‌شوند. برای مثال، تبلیغات پولی جست‌وجوی گوگل همسان هستند، چرا که به‌شکلی یکپارچه با جست‌وجوی طبیعی آمیخته شده‌اند. مانند فهرست محصولات ترویجی آمازون، چرا که آنها نیز به‌شکلی مرتب شده‌اند که درست مانند معرفی محصولات معمولی به نظر برسند.

 


تصور غلط ۲: به‌منظور تولید محتوا برای کمپین همسان خود لازم است که حتما با یک ناشر‌ کار کنید


در سال‌های اخیر، ناشران اصلی مانند نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، استودیوی محتوای تبلیغاتی خود را ساخته‌اند. در اینجا نکته‌ی اصلی این ایده است که تجربه‌ی این ناشران در انتشار، به آنها اجازه می‌دهد تا محتوایی را تولید کنند که جایگاهی بسیار بالاتر از چیزی که یک برند به‌تنهایی یا با کمک آژانس تبلیغاتی می‌تواند تولید کند، پیدا می‌کند.

هیچ شکی وجود ندارد که این استودیو‌های تولید محتوای تبلیغاتی، کارهای فوق‌العاده‌ای را به انجام رساند، اما با این حال شرکت‌های تبلیغاتی مانند ردبول و رویال داچ ایرلاین محتوای خودشان را تولید می‌کنند که پر از داستان‌های متقاعد‌کننده‌ای است که به‌شکلی مستقل تولید شده‌اند. از این موضوع چه درسی می‌توان گرفت؟ بازاریاب‌ها می‌توانند بدون کمک گرفتن از ناشران، محتوایی عالی و منحصربه‌فرد تولید کنند و آن را به‌شکلی همسان در سایت‌های خودشان و پلتفرم‌های اجتماعی دیگری مانند یوتیوب منتشر کنند.

 


تصور غلط ۳: محتوای همسان تنها می‌تواند روی یک پلتفرم قرار داده شود


همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، فایده‌ی اصلی تبلیغ همسان این است که درست به همان روش واحدهای احاطه‌کننده‌اش، ارزش ایجاد می‌کند. برای مثال ویدئوی تبلیغاتی که یک شرکت خودروسازی در یوتیوب منتشر می‌کند، به این دلیل بسیار ارزشمند است که درست مانند دیگر ویدئو‌های مربوط به خودرو در یوتیوب، باعث سرگرمی یا آگاهی‌ بینندگانش می‌شود. حال تصور کنید همان ویدئوی خودروی مذکور، در صفحه‌ی علاقه‌مندان به خودرو در فیسبوک یا در سایتی مرتبط با صنعت خودروسازی گذاشته شود و برای کاربران ایجاد ارزش می‌کند.

اگر می‌خواهید محتوای مورد نظر شما به شکلی مؤثر با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود، سعی کنید با هدف ایجاد ارزش و بدون سوگیری آن را تولید کنید. در مرحله‌ی بعد محتوا را به‌شکلی همسان در سایت‌های دیگر منتشر کنید، به این شرط که به محتواهای دیگری که در آن سایت‌ها وجود دارند مرتبط باشد. برای اینکه در تبلیغات همسان موفق باشید باید از همه‌ی گزینه‌های توزیعِ در دسترس‌تان آگاه باشید.

 


تصور غلط ۴: تولید محتوا تنها بخش مهم در یک کمپین تبلیغاتی همسان است

 

تبلیغات همسان و انواع آن


اشتباه بزرگی که در بسیاری از تبلیغات همسان دیده می‌شود این است که همه‌ی منابع صرف تولید محتوا می‌شوند؛ به این امید که با قرار دادن این محتوا در وبلاگ‌ یا وب‌سایت‌شان، ناشران اصلی بتوانند توجه مخاطبان هدف‌شان را جلب کنند. گرچه پیام‌های متقاعدکننده برای هر کمپین تبلیغاتی اهمیت دارند، اما لازم است تا در بازاریابی همسان اطمینان حاصل شود که منابع کافی برای ترویج آن محتوا درنظر گرفته شده است. در نتیجه علاوه‌بر وب‌سایتی که محتوا در آن قرار داده می‌شود، بازاریاب‌ها باید به‌دنبال کانال‌های همسان دیگری برای انتشار محتوا باشند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را برای محتوا جذب کنند. این کانال‌ها می‌توانند شامل پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیسبوک، فهرست‌های جست‌وجوی حمایت‌شده در گوگل یا پیشنهادات پلتفرم‌های تبلیغات همسان در سایت‌هایی باشد که بیشترین بازدید را دارند.

به‌طور ایده‌آل، شما می‌توانید ترکیب توزیع پولی و رسانه‌ها را به‌گونه‌ای به کار ببرید که چرخه‌‌ای کارآمد ایجاد کند و هزینه‌ای که برای توزیع صرف کرده‌اید، منجر به دسترسی شما به افراد بیشتری از مخاطبین هدف‌تان شود.

 


سخن آخر

تبلیغات همسان به ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف تبدیل شده است. این شیوه‌ی تبلیغ در سال‌های آینده در بازاریابی دیجیتال رشد بیشتری خواهد داشت، چرا که کاربران، تبلیغات مزاحم را می‌بندند یا آنها را نادیده می‌گیرند.

گرچه انجام درست تبلیغات همسان کار دشواری است، اما پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کار بازاریاب‌ها را برای استفاده از شیوه‌هایی که مخاطبان مناسب را در محیط‌های مرتبط هدف قرار می‌دهند، آسان‌تر کرده است.

 

 

 

منبع: چطور

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ