به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

ضرورت وجود سایت های تصویرسازی برای کارفرمایان حرفه ای

: : :

 

 

zaroorate_vojoode_site_haye_tasvirsazi

 

از آنجا که بیشتر تصویرسازان برای پیشرفت هر چه بیشتر به وب ها روی آورده اند، یافتن نمونه های متنوع و تازه راحت تر و سریع تر شده است.

 

پیشرفت فن آوری توانسته در همه ابعاد زندگی انسان، تغییرات بزرگی به وجود آورد و حتی روی چگونگی برقراری ارتباط کاری و خرید مشتریان هم تأثیر به سزائی داشته است.

 

سال های سال دنیای تصویرگری به هنرمندان گوشه نشینی وابسته بود که مجبور بودند از قلم، جوهر، رنگ یا بوم استفاده کنند. اگر چه به کارگیری چنین ابزاری به طور کامل منسوخ نشده، اما شاهد استفاده روزافزون از ابزار دیجیتالی برای هنرآفرینی هستیم و دیگر هیچ نظم کاری خاصی وجود ندارد. تصویرسازان حرفه ای هم از این فرصت برای گسترش و توسعه مهارت های خود استفاده کرده اند. برخی از آنها پا به عرصه انیمیشن، عکاسی و ساخت وب سایت گذاشته اند. بسیاری هم به دنبال ابزار تازه ای برای ساخت نمونه های دوبعدی هستند. شک نکنید که این قشر از هر وسیله و ابزاری که استفاده کنند به طور روزافزون نیازمند دسترسی به دنیای اینترنت خواهند بود.

 

● AOL.com

Association of Illustrator برای حمایت از حقوق تصویرسازان و ترویج تصویرسازی تأسیس شده است. در زمینه نمایشگاه های آنلاین باید در نظر داشت که سرعت دسترسی به این نمایشگاه های، انتخاب زمینه مورد نظر، ساده سازی جستجو و تجهیزات فیلترینگ، همه و همه برتری هائی هستند که نباید به دست فراموشی سپرده شوند. اگر تصویرسازان نمایشگاه های آنلاین خود را اداره کنند، می توانند تازه ترین کارهای خود را هم به گروه های علاقه مند نشان دهند. سال ها پیش تصویرگران توسط نماینده ها و عوامل کشف استعدادها معرفی می شدند، اما امروزه اینترنت و معرفی آنلاین تغییرات بزرگی در این روش به وجود آورده است. تعداد تصویرسازانی که با روش های قدیمی روابط تجاری ایجاد می کنند، رو به کاهش است، اما نمی توان حضور استوار و بادوام کمپانی های بزرگ معرفی هنرمند را هم نادیده گرفت. آنها تا به امروز توانسته اند با خریداران و هنرشناسان بسیاری ارتباط ناگسستنی ایجاد کنند. برخی از نمایندگان نیز فروشگاه های خود را بسته و الگوهای تجاری خود را عوض کرده اند. این در حالی است که مؤسسات مشابه دیگر روابط کاری خود با خریداران قدرتمندی هم چون نمایندگی های تبلیغاتی و نشریه های بزرگ حفظ کرده و دیگر به دنبال خریداران انگشت شمار یا گروه های سرویس دهنده کوچک نمی روند. سایت های نمایشگاهی آنلاین جهانی تغییرات بزرگی در چگونگی انتخاب خریداران، تصویرسازان و کمیسیون ها ایجاد کرده اند.

 

● وب: یک نماینده مجازی

شاید برای بسیاری از تصویرسازان جوان، فرصت همکاری با بزرگ ترین نمایندگان کشوری پیش نیاید. بنابراین چنین قشری هر روز به تعداد وب سایت های خود می افزایند یا به سراغ سرویس های وب سایت دیگری که شبیه نمایندگان مجازی هستند، می روند.

 

هیچ چیز نمی تواند به گزارش های شخصی و ارتباط با یک شرکت نمایندگی مورد اعتماد، یک تصویرساز و حتی یک کارگردان هنری زرنگ لطمه وارد کند که البته شاید چنین چیزی در گردش های ساختاری پرسرعت دنیای امروز چندان هم بادوام نباشد. کارگردانان هنری می توانند از این امکانات بیشترین استفاده را ببرند. آنها می توانند به سرعت ارتباط برقرار کنند، از نمایشگاه های آنلاین دیدن کنند و قراردادی با تصویرساز مورد نظر خود ببندند. در بسیاری از شرایط، پیدا کردن یک تصویرساز به صورت آنلاین سریع تر و هم چنین ساده تر است.

 

● FolioPlanet.com

فهرست متنوعی از استعدادهای آنلاین را برای خریداران فن آوری ارائه می کند. طراحان بسیاری هستند که پس از پایان دوران آموزشی، از راه وب یا حتی سی دی های کاریابی به دنبال کار می گردند. این سبک کاری به سرعت محدود می شود، اما چنین سرویسی مانند پلی است که می تواند یک تصویرساز جوان را به کارهای شخصی و تک نفره عادت دهد. سرویس های موجود باید به گونه ای باشند که به طراح کمک کنند تا با کارگردانان هنری ارتباط برقرار کرده و در نهایت روی پروژه های با کیفیت کار کند.

 

برای یک کارگردان هنری که به کمک طراحان خود درباره مضمون، سبک و چگونگی اجراء کار تصمیم می گیرند، سادگی و سرعت کاری بسیار مهم است. کارفرمایان می توانند به کمک واژگان کلیدی که سبک تصویرساز را توضیح می دهند و هم چنین با بهره گیری از یک موضوع خاص به جستجو و تحقیق بپردازند. بدین ترتیب گزینه های یادآوری کننده یا معرفی کننده تصویرسازان برای کارگردانان هنری که تا به حال با چنین موقعیت هائی روبه رو بودند، مهیا می شود.

 

امروزه دیگر کارگردانان هنری پیش از ملاقات تصویرگر موردنظر، به مطالعه صفحه وب وی روی کامپیوتر خود می پردازند. چنین کارگردان هائی می توانند به سادگی و سرعت، حرفه کاری خود را پیش ببرند. آنها تمام روز پشت کامپیوترهای شخصی خود هستند، بنابراین انتخاب یک طراح به کمک وب، طبیعی ترین و کارآمدترین روش ممکن برای آنهاست.

 

● TheiSpot.com

این سایت، نه تنها خانه آنلاینی برای ارائه کارهای تصویرسازان ساخته است، بلکه این امکان را فراهم آورده که بتوانند از این راه با سایر هنرمندان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. این وب سایت مدعی است صفی طولانی از استعدادهای تأثیرگذار و توانمندی های کارآمد را به خریداران ارائه می کند. فهرست گسترده واژگان کلیدی امکان تحقیق و بررسی بر مبنای معیارهای گوناگون را میسر می سازد. در صفحه مربوط به هنرمند، تنها با اشاره یک انگشت، هر آنچه که دانستنی است، پدیدار می شود. بخش Lightbox نیز امکان انتخاب یک تصویر و نگه داری آن را در یک پوشه خاص میسر کرده تا کاربر بتواند در آینده هم به آن مراجعه کند.

 

برای این که یک تصویرساز در صفحه iSpot.com قرار بگیرد، باید درست مانند خرید یک آگهی تبلیغاتی، پول پرداخت کند. در این سایت بخش هائی برای طراحان تعبیه شده تا پرسش های خود را پست کرده و به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند. هر ساله تعداد بسیاری از علاقه مندان این سایت را پیدا می کنند و با ورود به آن، به خواسته هایشان می رسند.

 

کارفرمایان حرفه ای کار خود را می شناسند و حتی برای بهبود کار سایت پیشنهادهای ارزنده ای ارائه می کنند. دریافت تبلیغات طراحان به صورت آنلاین دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار داده است. تنها باید کاری کرد که مردم به سایت اعتماد کنند.

 

● کتاب های معرفی طراحان

این کتاب ها می توانند طراحان و کارگردانان هنری را برای یک همکاری مناسب به خوبی راهنمائی کنند. تصویرسازان نیز می توانند صفحاتی از کارهای هنری خود را برای تبلیغات انتخاب کرده و به صورت زیرنویس صفحات و سپس به صورت آنلاین ارائه کنند. البته برقراری ارتباط به کمک وب سایت سریع تر و راحت تر صورت می گیرد. هم چنین دسترسی کارگردانان هنری برای دیدن کارها به صورت آنلاین بسیار ساده تر شده است.

 

● توجه کنید

سرویس های وب سایت و کتاب های راهنمای تصویرسازان باید برای خریداران و بازدیدکنندگان به صورت رایگان ارائه شود. اما هزینه تبلیغ برای تصویرسازان فرق می کند. البته برخی از اعضاء گروه های ویژه ای که سرویس آنلاین، کتاب راهنما و نمایشگاه آنلاین دارند، باید بتوانند به صورت رایگان از خدمات ارائه شده استفاده کنند. این در حالی است که دیگر اعضاء باید برای فهرست های بزرگ و گران قیمت سالیانه با مکان های مجهز، بهای بیشتری بپردازند. قیمت پایه که یک تصویرساز باید برای کتاب های راهنمای چاپ شده با وب سایت های مربوطه، یک صفحه تمام رنگی تبلیغات با حدود بیست تصویر وب سایت که شامل تجدید چاپ هم می شود می تواند مبنای چنین سایتی باشد. در کنار آن نباید بخش های مختلف کتاب و بهای گوناگون سرویس های متنوع بازاریابی را فراموش کرد. بیشتر سرویس دهنده ها حاضرند برای تبلیغ خودشان و خریداران بهای هنگفتی بپردازند. اگر چه کار به صورت آنلاین برتری هائی دارد، اما هیچ گاه تضمینی برای گزینش یک تصویرساز از طرف کارگردانان هنری یا طراحان دیگر وجود ندارد. سایت یا کتاب موردنظر شما باید همه تلاش خود را برای جلب توجه دیگران بکنند.

 

● هنرمندان گرافیکی و شروع همکاری!

بسیاری از انجمن های حرفه ای نمایشگاه هائی آنلاین از کارهای اعضاء خود دارند. این گونه نمایشگاه ها روابط اولیه و ضروری را بین کارگردانان هنری و تصویرسازان ایجاد می کنند و بقیه کارها به عهده خودشان است. آنها می توانند با یکدیگر صحبت کرده و برای کار روی پروژه های بعدی با یکدیگر قرارداد ببندند.

 

در کشورهای پیشرفته نیز با این که بهره گیری از نمایشگاه های آنلاین شایع شده، اما هنوز بسیاری از تصویرسازان از وب سایت های خودشان استفاده می کنند، با این که آنها روش تجارت فردی را انتخاب کرده اند، اما باز هم برای جستجوی هر چه بیشتر به سراغ چنین سایت هائی خواهند آمد. ممکن است یک کارفرما سال های سال از کتاب های راهنمای نمایشگاه آنلاین استفاده نکند، چون فکر می کند که به آنها نیازی ندارد. اما در نهایت درمی باید که شغل او به چیز جدید و متفاوتی نیاز دارد که حتی اگر بخواهد به دنبال سبک خاصی بگردد باید از آن استفاده کند.

 

تعیین یک تصویرساز خاص برای مشتریان کار دشواری است. بسیاری از کارگردانان هنری، خود را به نیازهای مشتری و ارباب رجوع، زمان و حتی بودجه محدود می کنند. بدین ترتیب دیگر قادر به ادامه کار روی یک طراح تازه نخواهند بود. کارگردانان هنری بسیاری هم هستند که فکر می کنند تصویرسازی برای یک پروژه بسیار مهم است، بنابراین باید روی هر چه بهتر کردن آن انرژی صرف کرد.

 

● آینده تصویرسازی

حرفه تصویرسازی در حال تغییر است. عکاسی روی این حرفه تأثیر منفی گذاشته و دست اندرکاران آن هنوز در دوران نقاهت به سر می برند. کسی نمی داند در آینده چه خواهد شد، اما تصویرسازی از بین نخواهد رفت. در حقیقت اینترنت از بین نخواهد رفت، پس شما می توانید بهترین ابزار برای پیدا کردن بهترین طراح را باز هم بیابید.

 

منبع: نشریه تخصصی هنر و رایانه