به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

خلاقیت در بسته بندی عسل

: : :

 

خلاقیت در بسته بندی عسل

 

طراحان گرافیک همواره به دنبال پاسخی خلاقانه برای موارد درخواستی از سوی سفارش دهنده هستند. این سفارش ها می تواند در هر حوزه ای قرار بگیرد. در بسته بندی موضوع کمی متفاوت است.

 

توجه به نیازها و خواسته های مصرف کننده، نحوه نگرش و انتخاب، چیدمان در فروشگاه، قابلیتهای تولید،‌الزامات نگهداری، حمل و نقل و... برای طراحی یک بسته بندی خلاق بسیار مهم و حیاتی است. ارائه یک راه حل مناسب برای بسته بندی محصولات همواره مورد توجه تولید کنندگان قرار دارد. چرا که نحوه طراحی بسته بندی، نقش بسیار مهم و استراتژیکی را در موفقیت یک برند بر دوش دارد. چند روز پیش که درحال دیدن بسته بندی های خلاق در سایت های مختلف بودم به موردی برخوردم که توجه من را به خود جلب کرد. بسته بندی عسل!

 

چند ماه پیش در حال نوشتن بریف برای طراحی بسته بندی عسل (جهت ارائه به بخش ایده پردازی دومین جشنواره طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات بودم ) و مواردی را که از نحوه نگرش و بینش مصرف کننده نسبت به عسل به دست آورده بودم، مرور می کردم. در همان موقع موفق به پیدا کردن راه حلی برای طراحی یک بسته بندی متفاوت شدم.

 

بسته بندی به شکل کندوی عسل!

 

بسته بندی های زیادی را دیده بودم که از خانه های زنبور عسل که به شکل شش ظلعی های منظم است الهام گرفته و در طراحی لیبل مربوط به انواع بسته بندی از آن کمک گرفته بودند. اتودهای مختلفی را برای بدست آوردن یک ساختار متفاوت با توجه به شکل کند و طراحی کردم و در نهایت به یک ساختار شش ظلعی منظم رسیدم. نمایش و ارائه یک بسته بندی شاید از سخت ترین مراحل طراحی بسته بندی است. انتخاب متریال مناسب و نحوه ساخت می تواند یک بسته را زیبا و مناسب و یا زشت و نامناسب جلوه دهد. متریال های مختلفی را بررسی کردم، شیشه، چوب، پلاستیک، حلب و... و درنهایت پلکسی گلاس را به عنوان متریالی مناسب (‌هم از لحاظ قابلیت اجرایی و هم از لحاظ نحوه نمایش) انتخاب کردم. شکل هندسی بسته بندی را برای برش آماده کردم و پس از ساخت 3 ماکت مختلف به شکل دلخواه رسیدم و پس از طراحی چند نمونه لیبل مختلف برای نمایش دادن نام محصول و آطلاعات تغذیه ای و چسباندن آنها بر روی بسته ساخته شده، توانستم ایده مناسبی را برای ارائه به بخش ایده پردازی دومین جشنواره طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات آماده کنم.

 

بسته بندی که در سایت بسته بندی های دوست داشتنی به آن برخوردم، با همین رویکرد به گونه ای دیگر طراحی شده بود. با یک تفاوت بزرگ "تولید و به بازار عرضه شده بود"

 

متنی را که طراح این بسته بندی برای معرفی و توضیح چگونگی طراحی و نکات قابل توجه آن نوشته بود خواندم. شاید بتوان حدس زد که بریفی که در اختیار استودیوی طراحی بوده بسیار مشابه آنچه که من برای کار خود تهیه کردم بوده است. نتیجه کار بسیار متفاوت است. متریال انتخابی به خوبی و به بهترین شکل اجرا شده است. خالی از لطف نیست که این بسته بندی را شما هم ببیند و توضیحات طراح آن را بخوانید. شاید روزی ما هم بتوانیم طرح ها و ایده های مناسبی را که برای بسته بندی انواع محصولات ارائه می دهیم، تولید و به دست مصرف کنندگان ایران و خارج از آن برسانیم.

 

خلاقیت در بسته بندی عسل

 

طراحی توسط :‌ Backbone Studio | کشور ارمنستان

 

خوشمزه ترین عسل در کندوی عسل است. اما غیر ممکن است که بتوان یک کندو ی عسل را در بازار خرید البته این غیر ممکن بود. طراحان استودیو Backbone Studio آن را با چوب ساختند و شیشه عسل را در آن مخفی کردند. لفاف بسته بندی چوبی ساده ولی در عین حال حاوی پیامی از طبیعت، محیط زیست و طعم خالص است. شما بلافاصله می خواهید آن را باز کنید و مزه آن را بچشید و مهم این است که هیچ زنبور عسلی در آنجا وجود ندارد!

 

خلاقیت در بسته بندی عسل

 

خلاقیت در بسته بندی عسل

 

 

 

ترجمه از سایت :‌www.lovelypackage.com

منبع: mbanews.ir