به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تاثیر رنگ سبز در فریب دادن خریداران!

: : :

 

تاثیر رنگ سبز در فریب دادن خریداران!

 

تازه‌ترین تحقیقات نشان داده که خریداران ممکن است فقط و فقط برحسب رنگ بسته‌بندی و بدون در نظر گرفتن اطلاعات درج شده روی‌ آن، در مورد سالم‌تر بودن یا نبودن مواد غذایی در مقایسه با هم تصمیم بگیرند.

 

انگار مهم نیست که انسان‌ها چه‌‌قدر باهوش باشند، به هر حال، باز هم فریب حقه‌های تبلیغاتی را می‌خورند و تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. از جمله شاهدان این ادعا، مطالعه جدیدی است که نشان می‌دهد رنگی که برای بسته‌بندی آب‌نبات‌ها و شکلات‌ها به کار می‌رود، در متقاعد کردن شما برای این که این مواد سالمند و می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت‌تری بخرید،‌ موثر است.

 

جاناتان شولد، استادیار ارتباطات در دانشگاه کورنل، در بخشی از مطالعه خود، ‌از 93 دانشجو خواسته تصور کنند که در صف صندوق فروشگاهی هستند، گرسنه‌اند و به بسته‌بندی‌های آبنبات‌ها نگاه می‌کنند. سپس به آن‌ها آبنبات‌هایی را نشان داد که روی بسته‌بندی آن‌ها،‌ اطلاعات مربوط به کالری، با رنگ سبز یا قرمز درج شده بود. در بین آن‌ها، میزان کالری، متفاوت بود و تنها رنگ‌ها بود که در دو دسته کلی وجود داشتند. با این حال،‌ دانشجوها تصور کردند که آبنبات‌های دارای برچسب کالری سبزرنگ، کم‌کالری‌تر و در نتیجه سالم‌ترند، در حالی که این دسته از آبنبات‌ها از این نظر تفاوتی با آبنبات‌های دارای برچسب بسته‌بندی قرمز نداشتند.

 

سپس شولد مطالعه خود را به صورت آنلاین انجام داد و آبنبات‌های با برچسب کالری سفید یا سبز را به 39 نفر نشان داد. این‌بار اغلب افراد، تصورشان این بود که آبنبات‌هایی که برچسب کالری سفید داشتند، کم‌تر از سبزها سالم بودند، که درست نبود. بنابراین،‌ باز هم رنگ سبز، افراد را متقاعد کرده بود که آبنبات‌ها سالم‌ترند.

 

به اعتقاد شولد، بر این اساس، قوانین موجود در مورد درج اطلاعات بر روی بسته‌بندی‌ها را می‌توان تغییر داد. در واقع نتایجی که او به دست آورده نشان می‌دهد که احتمالا اصولی در زمینه تاثیرگذاری رنگ بر خریداران وجود دارد و این که رنگ برچسب روی بسته‌بندی‌ها چه باشد،‌ خیلی بیشتر از اطلاعات نوشته شده جلب توجه می‌کند و اطلاعات بیشتری به خریداران می‌دهد.

 

 

 

 

منبع: ويوان نيوز