به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تسمه نقاله فرودگاه به رسانه ای اثرگذار تبدیل شد

: : :

 

تسمه نقاله فرودگاه به رسانه ای اثرگذار تبدیل شد

 

بازار چاپ: در جامعه اطلاعاتی مبتنی بر ارتباطات امروزی، رسانه ها به عنوان ابزار قدرتمندی هستند که در خدمت صنعت تبلیغات قرار گرفته و کارکردهای مهم و اثرگذاری را منجر شده است.


حتی در حیطه تبلیغات سیاسی، از زمان هیتلر که رسانه رادیو در خدمت اهداف نازی ها قرار گرفته بود، تاکنون بدون استفاده از رسانه ها تغییر و تحولات سیاسی و استراتژیک حاکمیتی در دولت ها متصور نبوده و نخواهد بود.


در فضای گسترده تبلیغات تجاری انتخاب رسانه متناسب با پیام، مهمترین و نخستین اقدامی است که فرایند اثرگذاری پیام را تسریع و تسهیل می کند.
انتخاب هوشمندانه رسانه برای تبلیغات و یا در برخی موراد کاربرد خلاقیت و ابتکار در خلق رسانه هایی که نوآوری، رویکرد اصلی ارائه پیامشان تلقی می شود توسط برخی آژانس های ایده پرداز موفقیت های بزرگ و چشمگیری را در فضای تبلیغاتی ایجاد نموده است.

 

تسمه نقاله فرودگاه به رسانه ای اثرگذار تبدیل شد

 

در ماه های پایانی سال، بهمن و اسفند ماه که سفرهای داخلی افزایش می یابد، مسافران فرودگاه مهرآباد هنگام تحویل ساک و وسایل خود بر روی تسمه نقاله های این مکان چمدانی شیشه ای پر از چک پول را مشاهده کردند.


این تصویر اگر چه ساختگی و نشانه ای از نوعی تبلیغ بود اما حرف های زیادی برای شنیدن از زبان مجری و ایده پرداز آن داشته است.

 

مسعود محمدی مشاور ارشد بازاریابی در این رابطه می گوید: ایده چمدان پر از پول که در میان بارهای مسافران فرودگاه مهرآباد بر روی 6 تسمه نقاله در ترمینال2 و 6 به طور مداوم می چرخید و پیام تبلیغاتی اش؛ مشارکت و سرمایه گذاری در مجتمع تجاری میلاد قائم در تهران بود، گرچه برای اولین بار نیست که در دنیا اجرا می شد ولی با لحاظ کردن تغییراتی و بومی سازی آن ایده اصلی در میان مخاطبان مورد نظر ما اجرا شده و مورد توجه واقع گردید به شکلی که در شرایط رکود بازار ملک طرحی موفق بود و در نهایت نام این مجتمع تجاری در پروسه برندینگ این تبلیغ شناخته شد و از این طریق فروش واحدها شکلی سریع تر به خود گرفت.

 

تسمه نقاله فرودگاه به رسانه ای اثرگذار تبدیل شد

 

آقای محمدی با توجه به تجربه موفق دیگری که در پروژه پیش فروش واحدهای تجاری شهر کرمان داشتید نحوه شکل گیری ایده چنین تبلیغی آن هم در فضای خاص فرودگاهی چگونه بود؟


پبشنهاد بازاریابی و فروش انحصاری یک مجتمع تجاری در تهران که البته قبلاً در زمینه بازاریابی و فروش با مشکلات زیادی مواجه بوده و چالش هایی که پیش روی تیم های قبلی و از همه مهمتر مالکان اصلی بود باعث شد تا در سال 1392 نسبت به اجرای یک پروژه کارامد و موثر فکر شود.


در نهایت با مطالعات و تحقیقات زیادی که بر روی طرح های مختلف صورت گرفت و اینکه انتخاب رسانه مورد نظر تا چه حد تاثیرگذار است، طرح استفاده از چمدان شیشه ای پر از پول بر روی تسمه نقاله فرودگاه مورد تایید قرار گرفت و بر مبنای تحقیقات گسترده ای که از زوایای مختلف انجام شده بود، در بازار مسکن کمپین جامعی طراحی و اجرا شد که بتواند بالاترین تاثیر را برای رساندن پیام تبلیغاتی ما داشته باشد.


با در نظر گرفتن تعداد متوسط مسافرانی که طی ماه های بهمن و اسفند در فرودگاه مهر آباد تردد می کنند که چیزی حدود 2 میلیون نفر بود احساس شد این تعداد مخاطب در افزایش قدرت نفوذ و تاثیر این کمپین اهمیت بالایی داشت.

 

تسمه نقاله فرودگاه به رسانه ای اثرگذار تبدیل شد

 

کمپین تبلیغاتی مجتمع تجاری بر روی تسمه نقاله فرودگاه به عنوان یک رسانه، چه ویژگی های خاصی نسبت به سایر رسانه ها برای تبلیغ داشت؟


با توجه به آمارهای موجود تعداد 1 میلیون 600 هزار نفر برای تحویل بار خود می بایست دقایقی در کنار تسمه نقاله فرودگاه در انتظار می ماندند. تبدیل شدن تسمه نقاله به یک رسانه جذاب و البته بدیع و تازه شاید مهمترین ویژگی این کار بود و از سویی پیام تبلیغ که بر روی چمدانی حاوی چک پول تداعی گر نوعی از سرمایه گذاری بود که احتمالاً سود قابل توجهی را نصیب سرمایه گذار می نمود.

 

از سوی دیگر میزان فروش واحدهای تجاری مورد نظر از این طریق افزایش یافت که نشانه موفقیت این طرح بود و خلاقیت و نوآوری در کنار تعداد زیاد مخاطبان در شرایط انتظار بارهایشان در جایی که همه ما معمولاً از انتظار کشیدن خسته می شویم حرکتی بود که در این کمپین به وقوع پیوست.

 

تسمه نقاله فرودگاه به رسانه ای اثرگذار تبدیل شد

 

در مورد مشکلات و دشواری های اجرای طرح تبلیغ بر روی تسمه نقاله فرودگاه توضیح دهید؟


البته هماهنگی و انجام چنین کاری در عرصه تبلیغ آن هم در محیط فرودگاهی با وجود مسایل خاص امنیتی و ... کار دشواری است ولی با حمایت ها و همکاری بخش های مختلف نظیر حراست فرودگاه این کار عملیاتی شد.

 

پروسه اجرای طرح مذکور در چند مرحله و به چه شکلی اجرایی شد؟


طرح چمدان که از بهمن ماه شروع شده بود از اوایل روزهای ابتدایی سال جدید متوقف شد و در ادامه کار، ماکت مجموعه تجاری میلاد قائم را در قسمت بالای تسمه نقاله ها جانمایی کردیم. کلا طی دوره سه ماه این طرح پوشش دهی می شود.

 

 

 

منبع: ام بی ای نیوز