به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

عمر مواد غذایی با بسته بندی فناوری نانو افزایش می یابد

: : :

 

omre_mavade_ghazaii_ba_bastebandi_fanavarye_nano_afzayesh_miabad

 

مسئول ترویج کشاورزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور گفت: بسته بندی ساخته شده از نانو کامپوزیت ها موجب افزایش عمر مواد غذایی داخل بسته بندی می شود.

 

به گزارش بازار چاپ، امیر دارستانی در همایش کاربرد فناوری نانو در کشاورزی که با صبح دوشنبه حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و فعالین بخش کشاورزی در حوزه های مرتبط صنایع کشاورزی و بسته بندی محصولات کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: صنایع بسته بندی کشور باید به سمتی حرکت کند که با استفاده از فناوریهای جدید مانند نانو در راستای ارائه مواد غذایی تازه و سالمتر برای مردم باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت و نقش فناوری نانو در بخش کشاورزی و امنیت غذایی خاطر نشان کرد: فناوری نانو با کمک ابزارهای جدید توانایی تغییر و متحول کردن در صنایع غذایی و کشاورزی را دارد و با استفاده از این ابزار می تواند در راستای تشخیص بیماری ها در کشاورزی، کشف سریع بیماری ها و افزایش توانایی گیاهان برای جذب مواد غذایی را داشته باشد.

 

دارستانی همچنین استفاده از حسگرها و سیستم های رسانش هوشمند برای مبارزه با ویروس ها در صنایع محصولات کشاورزی را مهم دانست .

 

وی کیفیت رشد محصولات کشاورزی، تشخیص صحیح مشکلات بخش کشاورزی، کاهش هزینه ها، کاهش ضایعات کشاورزی، حداقل رسیدن محیط زیست را از حمله مزایای فناوری نانو در بخش کشاورزی دانست که می تواند تاثیر مهمی بر کشاورزی داشته باشد .

 

مسئول ترویج کشاورزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور با اشاره به اهمیت بسته بندی مواد غذایی و کاربردهای فناوری نانو در این خصوص اظهار داشت: فناوری نانو نقش مهمی در دستیابی به بسته بندی مواد غذایی با قابلیت های ایمنی، نگهداری بیشتر و در نهایت غذای سالم ایفا می کند.

 

دارستانی هدف از بسته بندی مواد غذایی را جلوگیری از فساد باکتری ها، از دست نرفتن مواد مغذی و افزایش طول مدت زمان ماندگاری ذکر کرد .

 

وی ابراز امیدواری کرد : با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز به حفظ منابع برای نسلهای آینده بتوان با استفاده از فناوری نانو و بکارگیری راهکارهای جدید در جهت بهبود بسته بندی مواد غذایی و ایمنی غذا، حمایت از مصرف کننده و در نهایت رشد شکوفایی بخش کشاورزی باشیم .

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: جمعه, 15 اسفند 1393