به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

با واردات کاغذ مخالف نیستیم ولی از تولید ملی حمایت میکنیم

: : :

 

 با واردات کاغذ مخالف نیستیم ولی از تولید ملی حمایت میکنیم

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری امروزِ خود، ضمن ابراز مجدد مخالفت این وزارتخانه با افزایش تعرفه گمرکی کاغذ، گفت: افزایش تعرفه گمرکی کاغذ باعث افزایش بهای کتاب و به‌تبع باعث کاهش تعداد مخاطبان کتاب می‌شود .

 

به گزارش بازار چاپ ، حسین نوش‌آبادی در نوزدهمین نشست خبریِ خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به این پرسش که «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اعلام مخالفت خود با افزایش تعرفه گمرکی کاغذ، آیا تاکنون در این زمینه مکاتبه‌ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است؟» اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش تعرفه گمرکی کاغذ مخالف است چرا که تحقق این امر، باعث افزایش قیمت کاغذ و به‌مراتب باعث افزایش بهای کتاب و محصولات فرهنگی می‌شود. بنابراین افزایش تعرفه گمرکی کاغذ زمینه کاهش تعداد مخاطبان را فراهم می‌کند .



وی با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسات مشترکی با وزارتخانه‌های مختلف برگزار می‌کند. یکی از این جلسات، جلساتی است که با وزارت صنعت، معدن و تجارت برپا می‌شود، گفت: معتقدیم باید از حداکثر ظرفیت تولید کاغذ استفاده شود و این امر مستلزم حمایت تولیدکنندگان داخلی، نوسازی صنایع مربوط به کاغذ و چاپ است. طبیعی است که ما با واردات کاغذ مخالف نیستیم چرا که ظرفیت تولیدات داخلی جوابگوی نیاز کشور نیست اما در عین حال با افزایش تعرفه گمرکی کاغذ نیز مخالفیم .



سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که «چرا وزارت ارشاد گزارش مالی شفافی از فعالیت خود ارائه نمی‌دهد؟» بیان کرد: مسایل مالی کاملا شفاف است. گردش مالی و فعالیت‌هایی که در وزارت ارشاد در همه حوزه‌ها صورت می‌گیرد، منطبق با چارچوب‌های قانونی است. البته این‌که بودجه حوزه فرهنگ کشور به‌ویژه بودجه‌ای که در اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گیرد، اندک است بحثی نیست که از آن کسی بی‌اطلاع باشد اما این کمبود اعتبار لطمه‌ای به برنامه وزارت ارشاد وارد نکرده است. بلکه ما را منضبط‌تر کرده و به سمت صرفه‌جویی و بهینه استفاده کردن از منابع سوق داده است .

 

وی ضمن تأکید بر این نکته که هیچ برنامه‌ای به دلیل کمبود بودجه تعطیل نشده است، گفت: البته کمبود بودجه ممکن است تأثیرات خود را در کیفیت کار بگذارد و ما این نکته را می‌پذیریم. اگر بودجه باشد بازسازی بسیاری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور تکمیل می‌شود .

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که «همه می‌دانیم دانشکده خبر فک‌ پلمپ شد اما آیا وزارت ارشاد برای به وقوع نپیوستن دوباره این اتفاق، تمهیداتی اندیشیده است؟» اظهار کرد: این دانشکده به دلیل اختلاف حقوقی که مالک ساختمان با مسئولان دانشکده خبر داشتند پلمپ شد اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیگیری‌های مستمر خود در کمتر از 24 ساعت این دانشکده را رفع پلمپ کرد. همچنین دستور لازم از سوی این وزارتخانه برای پرداختن مطالبه مالی مالک ساختمان ارائه شده است .

 

نوش‌آبادی در پاسخ به این پرسش که «رسانه‌ها برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از سکولاره کردن کشور توسط بیگانگان چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند؟» گفت: ساحت مطبوعات باید پاک بماند و افکار واگرایانه و نگاه‌های منفی وارد رسانه و مطبوعات نشوند. قانون، تعهدات و وظایف رسانه‌ها را معین کرده است و باید مدیران آنها سعی کنند میدان برای ورود افکار و اندیشه‌های سکولار به کشور باز نشود. خوشبختانه اکنون ما مشکلی در این زمینه نداریم چون مدیران رسانه‌ها هم به قوانین نظام و هم به قوانین مطبوعات التزام دارند .

 

انتهای پیام/

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ

 

تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 آذر 1394