به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

رفتار سلیقه ای با واردکنندگان کاغذ در گمرک

: : :

 

رفتار سلیقه ای با واردکنندگان کاغذ در گمرک

 

سید‌حسن میرباقری رئیس هیئت مدیره‎‏ی انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فراورده های سلولزی در اشاره به تاثیر نرخ ارز بر بازار کاغذ گفت: با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی فعالیت سال جدید هستیم، هنوز بازار کاغذ تاثیر چندانی نداشته است،‌ اما قاعدتا تغییر نرخ ارز بر بازار کالاهای وارداتی تاثیر خواهد گذاشت.

 

به گزارش بازار چاپ ، وی با اشاره به حل نشدن مشکل ماندگاری محموله‌های کاغذ گلاسه در گمرک که در نیمه دوم سال گذشته اتفاق افتاد، گفت: متاسفانه سه ماه است که به دلیل برخورد سلیقه‌ای گمرک بارهای کاغذ گلاسه توقیف شده و اجازه ترخیص پیدا نکرده‌اند‌، چرا که گمرک اعلام کرده کاغذ گلاسه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف نیست و باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. این در حالی است که گلاسه نیز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

 

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در روزهای پایانی سال وزارت اقتصاد و امور دارایی در نامه‌ای به گمرک جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرد که کاغذ گلاسه از مالیات بر ارزش افزوده معاف است،‌ اما این سازمان هنوز کاغذها را ترخیص نکرده است.

 

میرباقری برخورد سلیقه‌ای گمرک در این زمینه را موجب افزایش قیمت کاغذ گلاسه در بازار عنوان کرد و گفت: نکته جالب ماجرا اینجاست که گمرک می‌گوید سازمان استاندارد باید اعلام کند که گلاسه معاف است و سازمان استاندارد می‌گوید اساسا در قانون و وظایف ما چنین چیزی وجود ندارد و دلیلی ندارد که ما بخواهیم چنین اقدامی کنیم.

 

وی با اشاره به حجم کاغذ‌ها گفت: ما رقم دقیقی نداریم،‌ اما آن‌چیزی که واردکنندگان به ما اعلام کرده‌اند صدها کانتینر است که بیش از سه ماه توقیف شده است. ما تاکنون جلساتی در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت داشتیم و ستاد بحران کاغذ نیز به ما اعلام کرد که در صورتی که دارایی اعلام کند گلاسه معاف است،‌ گمرک موظف به ترخیص است،‌ اما چنین اتفاقی تاکنون نیفتاده است.

 

 

 

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

 

 


گروه تلگرامي بازار چاپ

تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 ارديبهشت 1397