به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

معاون مطبوعاتی: قیمت کاغذ به ثبات رسید

: : :

 

 

معاون مطبوعاتی: قیمت کاغذ به ثبات رسید

 

محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ضمن بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران و در جواب سوالات آنها پیرامون راهکارهای دولت و معاونت مطبوعاتی برای حل مشکل کاغذ برای مطبوعات گفت: یکی از ۳۳ بند اعلام شده از سوی دولت برای سر و سامان دادن به مشکلات ارز، تخصیص ارز مبادله ای برای مبادلات کاغذ است.

 

به گزارش بازار چاپ ، سلطانی فر افزود: به تمام فروشندگان کاغذ اعلام کرده ایم چنانچه کاغذشان را با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می کنند، می بایست زیر فاکتورهایشان بنویسند که چنانچه دولت مابه التفاوت این ارز را تا ارز مبادله ای که حدود ۳۸۵۰ تومان است، اختصاص داده، شرکت ها و فروشندگان کاغذ این مبالغ را به خریداران کاغذ عودت دهند.

 

وی یادآور شد: با هماهنگی ای که با سندیکای کاغذ فروشان و همچنین کاغذ فروشان عمده انجام داده ایم و در دو روز گذشته توافق نامه ای در این زمینه انجام داده ایم، خوشبختانه شاهد تثبیت قیمت کاغذ و مهار تب و تاب در بازار این کالای استراتژیک بوده ایم.

 

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه کشور از نظر کاغذ با کمبودی مواجه نیست، تصریح کرد: دو اتفاقی که در این رابطه شکل گرفته، یکی تخصیص ارز مبادله ای به وارد کنندگان و فروشندگان کاغذ و پرداخت مابه التفاوت آن به خریداران و دیگری کاهش بیش از یکصد تومانی قیمت کاغذ در صورت وارد کردن آن با یورو است.

 

وی افزود: این مسئله کمک می کند که قیمت کاغذ حدود ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کند.

 

سلطانی فر در پاسخ به سوال مهر که گفت مشکل کاغذ دامن گیر تعداد زیادی از مطبوعات شده و صبح گذشته نسخه کاغذی روزنامه سازندگی روی دکه نرفته است؟ در واکنش به این سوال عنوان کرد: این مسئله صحت ندارد و روزنامه سازندگی تعطیل نشده و دیروز و امروز هم منتشر شده است.

 

 

 

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران

 

 


گروه تلگرامي بازار چاپ

تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 ارديبهشت 1397