به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

چشم انداز چاپ سه بعدی

: : :

 

همزمان با شکوفایی فناوری سه بعدی، صنعت چاپ نیز تلاش فراوانی کرده است تا از غافله عقب نماند. در این راستا، این صنعت گام‌هایی برداشته است؛ اما به گفته کارشناسان هنوز راهی طولانی در پیش است. اخیرا در خبرها از ورود چاپگرهای سه بعدی در بازار می‌شنویم اما این چاپگرها آنطور که در ابتدا انتظار می‌رفت هنوز فراگیر نشده‌اند. کارشناسان دلایل متعددی را برای این مشکلات ذکر می‌کنند که عمده آنها عدم اطمینان سرمایه‌گذاران برای حضور در این عرصه است.

cheshm_andaze_chape_3bodi_91

هر چند در حال حاضر تعداد کمی از شرکت‌ها درگیر صنعت چاپ سه بعدی هستند؛ اما خبرهایی که از آنها به گوش می‌رسد نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد. سه شرکت عمده در این زمینه عبارتند از 3D Systems، Stratasys  و  Proto Lab.  بر اساس گزارش‌ها، مقایسه‌ای گذرا میان ارزش سهام این شرکت‌ها در بازارهای بورس جهان نشان می‌دهد که این صنعت حدود 18 درصد رشد داشته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این صنعت در مرحله گذار قرار دارد.  کارشناسان معتقدند، در حال حاضر  چاپ سه بعدی با مشکلات و چالش‌های مادی فراوانی روبه‌رو است؛ اما انتظار می‌رود در آینده این مشکلات کمتر و کمتر شوند. به نظر می‌رسد دو حوزه هوافضا و پزشکی می‌توانند بیشترین استفاده را از این صنعت داشته باشند.

شرکت 3D Systems یک شرکت برجسته در بازار چاپ سه بعدی است؛ اما سرمایه‌گذاران با توجه به اینکه متوجه فرصت‌های طلایی این شرکت نبودند، نتوانستند در زمان مقرر سهام این شرکت را خریداری کنند. بنابراین سهام این شرکت که زمانی 15 دلار بود اکنون به بیش از 30 دلار رسیده است.  شرکت Stratasys یک شرکت بزرگ دیگر در حوزه صنعت چاپ سه بعدی است؛ اما سهام این شرکت نیز در یک فاصله چند ماه توانسته است رشد قابل توجهی پیدا کند. این شرکت اخیرا چاپگر سه بعدی Mojo را وارد بازار کرد که توانست توجه فراوانی را به خود جلب کند. شرکت Stratasys اخیرا با شرکت Object ائتلاف کرد که به گفته کارشناسان این تصمیم می‌تواند آن را در یک موضع برتر در حوزه صنعت چاپ سه بعدی قرار دهد.  شرکت Proto Labs نیز یکی از مدعیان در این حوزه است. این شرکت در فوریه امسال وارد بازار شد اما سهام آن در این مدت کوتاه رشد قابل توجهی داشت. آیا این خلاء سرمایه‌گذاری پر خواهد شد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران کم‌کم به این حوزه علاقمند می‌شوند. قطعا ورود محصولات جدید به بازار و استقبال کاربران از آنها تاثیر بسزایی در گرایش سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهد داشت. بنابراین باید امیدوار بود محصولات جدید زودتر وارد بازار شوند.
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391