به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

مجتبی واعظی : رقابت ناسالم در زنجان بیداد می‌کند

: : :

 

reghabate_nasalem_dar_zanjan_bidad_mikonad_91

 

مدیر لیتوگرافی «ترمه» زنجان گفت: رقابت ناسالم در زنجان بیداد می‌کند.

مجتبی واعظی گفت: افرادی می‌آیند و سفارشات را با قیمت پایینی انجام می‌دهند و کسی هم نیست به این مسئله رسیدگی کند. هیچ راهکار قانونی هم برای مقابله با این مشکل نیست. ضمن اینکه صدور مجوزها محدودیتی ندارد و بدون کارشناسی انجام می‌شود.
وی افزود: صنعت چاپ در استان زنجان، علی‌رغم اینکه موقعیت خوبی دارد و به تهران نزدیک است، بازار کار خوبی ندارد و با مشکلات زیادی روبه‌رو است. هیچ حمایتی از این صنعت صورت نمی‌گیرد. ما نمی‌خواهیم رو به جلو حرکت کنیم. همین که سر پا بایستیم، کلاهمان را به هوا می‌اندازیم.  مدیر لیتوگرافی «ترمه» زنجان اظهار داشت: عدم حمایت، عمده‌ترین مشکلی است که ما در زنجان با آن روبه‌رو هستیم. اعطای تسهیلات، معافیت از مالیات و واردات دستگاه کافی نیست. این صنف نیاز به حمایت دارد.

واعظی در ادامه تاکید کرد: ما در زنجان 6 لیتوگرافی داریم. با توجه به اینکه یکی از لازمه‌های بقای یک صنف، به روز شدن است، در این زمینه هیچ حرکتی صورت نگرفته است. اگر به اوضاع لیتوگرافی در زنجان رسیدگی نشود، از این 6 لیتوگراف، شاید فقط 2 لیتوگراف بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و بقیه کارشان را تعطیل می‌کنند. وی درباره ظرفیت صنعت چاپ در زنجان گفت: برخی از ادارات و سازمان‌ها، کارهای خود را با توجه به سیاست‌های خودشان به خارج از استان ارسال می‌کنند. ما اینجا مالیات پرداخت می‌کنیم و انتظار داریم که بازار کارمان هم رونق داشته باشد. اما شاهد هستیم که بیشتر نیازهای استان، خارج از خود استان تامین می‌شود که این قابل توجیه نیست و تا به حال هم نتوانستیم با مسئولان به نتیجه‌ای برسیم.

مدیر لیتوگرافی «ترمه» زنجان همچنین اظهار داشت: حجم سفارشات هم تاثیرگذار است. عمده‌ترین سفارشات استان زنجان، خارج از استان انجام می‌شود. چون ظرفیت صنعت چاپ در زنجان، کمی پایین است و تمام کسانی که در این صنف فعالیت می‌کنند، در موازات هم حرکت نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تهیه مواد اولیه و نقش اتحادیه در این امر گفت: ما مواد اولیه خود را از تهران تهیه می‌کنیم. چون در زنجان وارد کننده‌ای وجود ندارد. پیش از این اتحادیه استان قوی‌تر بود و با اتحادیه تهران در تعامل بودند و ما می‌توانستیم با قیمت مناسب و حتی در برخی موارد پایین‌تر از تهران مواد اولیه خود را تهیه و با قیمت مناسبی به مشتری ارایه دهیم. اما چند سالی است که مواد اولیه را با قیمت بسیار بالا تهیه می‌کنیم که بر بازار کارمان خیلی تاثیر گذاشته‌ است. با محدودیت‌هایی هم که در واردات به وجود آمده، مشکل دو چندان شده‌است.

وی گفت: لیتوگرافی اولین مرحله در چاپ است. اگر تکنولوژی این صنف ضعیف باشد، تا آخر چاپ بی‌کیفیت خواهد شد و نمی‌توانیم کار با کیفیت به بازار عرضه کنیم.

مدیر لیتوگرافی «ترمه» زنجان در مورد زمینه فعالیت خود در زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه روزنامه‌ها هم اوضاع خوبی ندارند، با آنها در تعامل نیستیم. کتاب‌هایی هم که در زنجان نوشته و یا تالیف می‌شود، در قم مراحل چاپ‌شان را انجام می‌دهند. چون ارزان‌تر در می‌آید. ما سفارشاتی که می‌گیریم، مربوط به بخش خصوصی است و بیشتر کاتالوگ و بروشور این شرکت‌ها را چاپ می‌کنیم.

منبع : دو هفته نامه چاپخانه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391