به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

صنعت چاپ با مشکل جدی مواجه است/ تعطیلی بسیاری از چاپجانه ها

: : :

 

 یک فعال حوزه چاپ گفت: فشارهای حاصله از گرانی ارز در کشور صنعت چاپ را نسبت به سایر صنایع با مشکل جدی مواجه کرده به نحوی که بسیاری از چاپخانه ها یا تعطیل شده اند و یا حجم کاری آنان بسیار کاهش یافته است.

 

sanaate_chap_ba_moshkele_jedi_movajeh_ast_91


غلامرضا شجاع در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ با اشاره به تاثیر گرانی ارز بر اقتصاد صنعت چاپ اظهار کرد: مسلما گرانی ارز در کشور بر روی تمامی صنایع تاثیر گذاشته است اما تاثیری که این گرانی بر اقتصاد صنعت چاپ داشته بسیار بیشتر از سایر صنایع بوده است.


وی ادامه داد: تامین بیش از 80 درصد مواد اولیه مورد نیاز در صنعت چاپ خارجی بوده و با گرانی ارز ارتباط مستقیم دارد.


شجاع تصریح کرد: باید عنوان کرد که در صنعت چاپ تمامی مراحل به نوعی وابسته به خارج است به نحوی که در مرحله قبل چاپ برای تهیه زینک و در مرحله چاپ برای تهیه مرکبٰ، کاغذ و چسب بیش از 70 درصد به کشورهای خارجی وابسته هستیم زیرا در حال حاضر در کشور توان تولید زینک و بسیاری مواد اولیه دیگر را نداریم.


وی گفت: به همین دلایل باید عنوان کرد که صدمه ای که صنعت چاپ در حال حاضر از این گرانی ها و تورم متحمل می شود هیچ صنعت دیگری تا این حد متحمل نشده است.


وی ادامه داد: متاسفانه حمایت هایی که باید در این شرایط از سوی دولت انجام می شد، صورت نگرفت و زمینه برای فعالیت افراد سودجو فراهم شد و در نهایت موجب شد تا این مشکلات برای چاپخانه داران و لیتوگرافان در کشور ایجاد شود.


شجاع اظهار کرد: این فشارها موجب شده تا در سال جاری بسیاری از چاپخانه داران بیکار شوند و یا از حجم کاری آنان بسیار کاسته شود؛ به نحوی که اکنون هیچ چاپخانه ای در کشور وجود ندارد که به طور تمام وقت مشغول به کار باشد.


وی عدم اطمینان از قبول سفارش چاپ را مشکل اساسی صنعت چاپ دانست و گفت: همچنین غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه نیز از سویی دیگر موجب شده تا چاپخانه داران نتوانند قرارداد ببندند، زیرا این نوسانان انعقاد قرارداد را برای آنان تبدیل به یک ریسک کرده است.


این فعال صنعت چاپ تصریح کرد: در این شرایط علاوه بر مشکلاتی که در داخل کشور و واردات مواد اولیه ایجاد شده، موضوع صادرات نیز با مشکلاتی مواجه شده به نحوی که تقریبا تمام افرادی که در این صنعت به کار صادرات می پرداختند کار خود را تعطیل کردند.


وی با اشاره به راهکار موجود برای حل این مشکلات گفت: اگر قرار است دولت در زمینه حل مشکلات صنعت چاپ تصمیمی بگیرد بهتر است که هر چه سریعتر این کار را انجام دهد و تمامی تصمیمات را در حد حرف باقی نگذارد و علاوه بر این در تصمیم گیری ها  از  نظرات بخش خصوصی هم استفاده کند.


شجاع گفت: مهمترین راهکار موجود در این رمینه تک نرخی شدن قیمت ارز در کشور است. در این صورت است که تمامی مشکلات برطرف می شود.

 

منبع: اخبار چاپ

تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آذر 1391