به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

درخواست دوباره اتحادیه ناشران از رئیس جمهور برای تمدید مهلت 6ماهه

: : :

 

darkhaste_etehadiye_nasheran_baraye_tamdide_mohlate_moafiyate_maliyati_91

 

محمود آموزگار، دبیر و سخنگوی اتحادیه ناشران تهران از نامه ای تازه خبر می دهد که این تشکل به رییس جمهور نوشته تا این مهلت را 6 ماه دیگر تمدید کنند.


خبر معافیت 100 درصدی کتابفروشان از مالیات که چندی پیش از سوی سرپرست معاونت امور فرهنگی اعلام شد ظاهرا چنان شتابزده بود که فراموش شد این معافیت تنها شامل یک مهلت 6 ماهه بوده و قرار است آیین نامه ای تدوین شود تا براساس آن کتابفروشان هم از مالیات معاف شوند.

 

امری که هنوز محقق نشده و با توجه به پایان مهلت 6 ماهه تعلیق پرداخت مالیات کتابفروشان که از سوی رییس جمهور صورت گرفت ، این صنف در صورت تمدید نشدن دوباره از ابتدای بهمن ماه باید مالیات خود ا بپردازند.

 

محمود آموزگار، دبیر و سخنگوی اتحادیه ناشران تهران از نامه ای تازه خبر می دهد که این تشکل به رییس جمهور نوشته تا این مهلت را 6 ماه دیگر تمدید کنند.

 

وی با اشاره به اجرایی نشدن تام و تمام قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان گفت: مواد 15 و 16 آئین‌نامه اجرایی بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم، مشکلات بسیار زیادی را برای همه مشاغل حوزه فرهنگ ایجاد کرده است.

 

وی افزود: متاسفانه معافیت مطلقی که در قانون به این مشاغل اعطا شده، توسط این آئین نامه مقید و مشروط به انجام وظایف و تکالیف از سوی مشمولان شده است. در واقع بر این اساس چنانچه سازمان امور مالیاتی به این نتیجه می‌رسید که مشاغل یادشده تکالیفشان را انجام نداده‌اند، به استناد ماده 16 این آئین‌نامه آنها را از معافیت مالیاتی محروم می‌کرد.

 

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: چون به نظر ما این آئین‌نامه آشکارا یک اقدام خلاف قانون بود، طی نامه‌ای به رئیس جمهور موضوع را پیگیری کردیم و خوشبختانه ایشان هم به موضوع توجه کرد و تابستان امسال طی ابلاغی، دستور تعلیق آن را به مدت 6 ماه و تا هنگام اصلاح آئین‌نامه صادر کرد.

 

آموزگار در توضیح بیشتر این نکته یادآور شد: این بخشنامه از 1/5/91 و طی بخشنامه‌ای که سازمان امور مالیاتی به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرده، به اجرا درآمده است، اما چون مدت زمان زیادی به پایان این مهلت 6 ماهه نمانده است، نگرانی در مورد اخذ مالیات از کتابفروشی‌ها کمافی‌السابق وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: فی‌الواقع این مهلت اول بهمن امسال به پایان می‌رسد و به همین خاطر ما نامه دیگری به رئیس جمهور نوشتیم و در آن تصریح شده چنانچه مهلت تعلیق این آئین نامه تمدید نشود، ما دوباره به نقطه صفر بازخواهیم گشت.

 

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا خبر اعلام شده از سوی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در مورد دستور رئیس جمهور در مورد معافیت 100 درصد مالیاتی انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌های کشور، به معنای پذیرش درخواست اتحادیه مذکور از سوی رئیس جمهور است، گفت: دقیقاً نمی‌دانم منظور آقای اسماعیلی از این معافیت صد در صدی چه بوده اما با توجه به جمله آخر صحبت‌هایشان امیدوارم منظورشان همان موافقت رئیس جمهور با درخواست استمهال ما در مورد اجرای این آئین نامه بوده باشد.

 

به گزراش مهر ،چندی پیش علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معافیت 100 درصد مالیاتی انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌های کشور بدون توقیف و یا اعمال محدودیت خبر داده بود.

 

در جمله آخر آن خبر هم به نقل از سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد آمده بود: با توجه با دستور ریاست جمهوری در این ‌باره، این معافیت تا بررسی و تصمیم‌گیری‌های جدید ادامه خواهد داشت.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 آذر 1391