به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

ایران رتبه 29 جهان را از نظر درآمد ناخالص ملی در صنعت چاپ دارد

: : :

 

ایران رتبه 29 جهان را از نظر درآمد ناخالص ملی در صنعت چاپ دارد

 

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به جایگاه 29 ایران در زمینه درآمد ناخالص ملی در صنعت چاپ تاکید کرد: در صورت افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت شاهد توسعه درآمدهای ملی و ارزش افزوده تولید ملی و بالا رفتن شاخص درآمد ناخالص ملی خواهیم بود.

 

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته صبح امروز چهارشنبه 29 آذر با حضور محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و فعالان صنفی این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

 

در مراسم گشایش این نمایشگاه علی اسماعیلی در سخنانی برپایی منظم نمایشگاه چاپ و بسته بندی را با حضور حداکثری بخش خصوصی و فعالان خارجی از اهداف نظام دانست و گفت: نمایش قدرت صنعت چاپ و بسته‌بندی در منطقه، نماد توانمندی این صنعت است.

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حدود 4 هزار واحد تولیدی چاپ، انتشار بیش از 200 میلیون نسخه چاپ در طول سال را بیانگر این واحدهای چاپی عنوان کرد و یادآور شد: تولید هزاران محصول فرهنگی، نشریه، روزنامه، مجلس، تابلو تبلیغاتی، سررسید، بسته بندی‌های سلولوزی، پلیمری و برچسب‌ها تنها گوشه‌هایی از تلاش جهادگران صنعت چاپ است.

 

اسماعیلی با اشاره به جایگاه بیست و نهم جهان در زمینه درآمد ناخالص ملی در صنعت چاپ در جهان، تاکید کرد: در صورت رشد صنعت چاپ و خصوصا بسته‌بندی و افزایش میزان سرمایه‌گذاری در آن شاهد توسعه درآمدهای ملی و ارزش افزوده تولید ملی و بالا رفتن شاخص درآمد ناخالص ملی خواهیم بود.

 

این مقام مسئول در وزارت ارشاد با اشاره به آمارهای جهانی از بازار مصرف از محصولات چاپی گفت: در سال 2016 بازار مصرف‌کنندگان با رشدی 22 درصدی مواجه خواهد شد، لذا این انعطاف پذیری در تولید ارتقاء سطح استانداردهای چاپی، ارتقاء بازار چاپ از طریق سفارش‌گیری اینترنتی امری ضروری است. چرا که بازارهای جهانی چاپ در حال تغییر هستند اگرچه بزرگ‌ترین بازار جهانی چاپ همچنان با پتانسیل رو به رشد 18 درصد در آسیا قرار دارد.

 

وی در عین حال سهم صنعت بسته‌بندی را در بازار را با وجود تولید 1000 تن محصول در بخش‌های کشاورزی، باغبانی و دامداری ناچیز دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از بسته بندی‌های موجود از طریق این واردات انجام می‌شود که باید با حمایت از بخش تولید این مسیر را معکوس کرد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه تشکیل شورای سیاستگذاری چاپ، نشر و بسته بندی، توجه به امر آموزش و به عنوان رکن اساسی توسعه، راه‌اندازی دانشکده چاپ و ایجاد شهرک‌های صنعتی چاپ را از جمله اقدامات وزارتخانه متبوعش برای توسعه صنعت چاپ برشمرد.

 

وی همچنین بر راه اندازی رشته‌های مختلف صنعت چاپ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با همکاری وزارتخانه‌های علوم و صنعت و معدن تاکید کرد و گفت: افزایش دانش تخصصی و بومی کردن آن می‌تواند ما را از وابستگی‌ها نجات دهد.

 

اسماعیلی نوزدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را فرصتی کم‌نظیر برای توجه همه جانبه به زوایای مختلف این صنایع ارزیابی کرد و یادآور شد: انتظاری که از همه سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و مجریان این صنعت مادر می‌رود توجه ویژه به جایگاه فراصنعت چاپ در ایران، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، توسعه آموزش عالی صنعت چاپ، بازسازی این صنعت با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی و تشکیل کارگروه‌های مشترک است.

 

وی به همکاری وزارت ارشاد و اتحادیه‌های مختلف حوزه چاپ برای عبور از موانع صادراتی و کیفی سازی این صنعت اشاره کرد و یادآور شد: باید برای تقویت صنعت چاپ و ایجاد شرایط مناسب تر برای برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط به آن تلاش ویژه‌ای شود.

 

در ادامه این برنامه همچنین محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با اشاره به مشکلات صنعت چاپ، گفت: صنعت چاپ متاسفانه از اذهان دور شده است. در حالی که مانند هوا می‌ماند که برای تنفس نیاز به آن است.

 

وی با تاکید بر لزوم تقویت صادرات غیرنفتی بخش چاپ را صنعتی موثر در این زمینه توصیف کرد و یادآور شد: چاپ می‌تواند در کاهش وابستگی به نفت تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

مفتح همچنین بخش بسته‌بندی را از حوزه‌های مهم صنایع در کشور خواند و یادآور شد: بسته بندی مانند خیاطی است که می‌تواند برخی از اشتباهات برش‌کار را بپوشاند. در واقع می‌توان با بسته بندی خوب و مناسب مشکلاتی را که کالاها در زمینه کیفیت دارند جبران کرد.

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از مذاکره با علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای تشکیل جلساتی با حضور فعالان صنعت چاپ خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده هرگونه همکاری برای کاهش مشکلات صنعت چاپ است.

 

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته از امروز 29 آذر و با مشارکت 360 شرکت داخلی و 43 شرکت خارجی از 9 کشور آغاز به کار کرد و تا 2 دیماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری پاپنا

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 آذر 1391