به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اتمام کار نهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته

: : :

 

اتمام کار نهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته

 

تخصصی و علمی شدن صنعت تبلیغات در ایران، دستاورد بزرگ برگزاری نمایشگاه تبلیغات، محسوب می‌شود.

 

نهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی وصنایع وابسته از 29 آذر لغایت 2 دی با حضور بیش از 200 شرکت تبلیغاتی، فرصتی برای تبادل دانش فنی و روش‌های نوین بازاریابی و فروش کالا و خدمات به مشتریان و مخاطبانی است که در دنیای امروز تحت تاثیر پیام‌های گوناگون رسانه‌ها قرار دارند و از سویی آشنایی با تکنیک‌های نوین و روش‌هایی که باعث کاهش اثرات منفی تبلیغات می‌شوند، است.

 

بسیاری از بازدیدکنندگان که شاغلین بخش‌های مرتبط با این صنعت بودند یا دانشجویان و اساتید رشته‌های مرتبط، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تبلیغات را گامی مهم در شناسایی تحولات و پیشرفت‌های این صنعت در دنیا عنوان نموده و همچنین از تحول چشمگیر سطح شرکت‌های داخلی اظهار خرسندی کردند.

 

در ایام برگزاری نمایشگاه با برخی از صاحبان شرکت‌های تبلیغاتی و غرفه‌داران گفتگویی داشتیم که آنچه را در ذیل می‌خوانید حاصل این گفتگو است:

 

مهندس مرتضی آذرمه مدیرعامل شرکت تبلیغاتی طلوع سبز سیکاس، تولیدکننده خوشبوکننده‌های تبلیغاتی می‌گوید: حدود سه سال است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم و طی این مدت میزان ثبت سفارش و فروشی که داشتیم، از مدت مشابه قبل بسیار بیشتر بوده است و همچنین از این طریق آشنایی افراد با کالایی که ما ارائه می‌دهیم نیز تاثیرات خوبی در فروش آن داشته است.

 

وی رقابت با شرکت‌های چینی واردکننده محصولات مشابه به ایران را نیز از جمله برنامه‌های موفقیت‌آمیزی دانست که اجرا نموده است.

 

همچنین وی اضافه کرد: در بین محصولات تبلیغاتی بیشتر از بین حواس انسان حس بینایی درگیر می شود اما در این محصول به حس بویایی و لطافت خاصی که از آن منتشر می‌شود تکیه شده و این نوآوری در تبلیغ اثر خاص و بلند مدت خود را بر جای می‌گذارد و لذا از بعد روان شناسی تبلیغ نیز حائز اهمیت می‌باشد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغات اساساً می‌تواند در تعیین یا تغییر نگرش مخاطب تاثیر چشمگیری داشته باشد، اظهار داشت: همین که ما در طول برپایی نمایشگاه با حدود 20میلیون تومان هزینه، نزدیک به چهار هزار پکیج تبلیغاتی در بین بازدیدکنندگان توزیع کردیم، نشانگر تاثیر فزاینده تبلیغ و هدایای تبلیغاتی بر مخاطبان است .

 

مهندس گیاهی مدیرعامل شرکت سپاهان توزیع که واردکننده محصولات و کالاهای تبلیغاتی از کشورهای چین، مالزی و تایلند است می‌گوید: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم برکشور، انتظار چنین استقبالی را در نمایشگاه از بازدیدکنندگان که اکثراً نیز افراد متخصص و شاغلین این بخش هم بوده‌اند، را نداشتیم.

 

وی نیز از افزایش سفارشات و فروش نسبت به سال‌های قبل خبر داده و می‌گوید با اینکه معمولاً از شهریور ماه فروشمان روند نزولی و کندی را در سال‌های گذشته داشت اما امسال در طی برگزاری نمایشگاه غافلگیر شدیم و روند فروشمان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. وی این رخداد را معلول اطلاع رسانی و تخصصی شدن صنعت تبلیغات در ایران عنوان می‌کند.

 

دکتر اسدالهی مدرس دانشگاه و مشاور امور تبلیغاتی نیز در گفنگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در همه جای دنیا بنگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ اقتصادی به پشتوانه مشاوران تبلیغاتی به شیوه‌های علمی و تکنیکی قادر به رسیدن به اهداف و برنامه‌های بلند و کوتاه مدت خود هستند و همچنین در مورد هدایای تبلیغاتی توجه به بسته‌بندی، گروه‌هایی که این هدایا به آنها اختصاص می‌یابد از اهمیت خاصی برخوردار است به نحوی که طبعاً آنچه که برای یک مدیرعامل فرستاده می‌شود باید از لحاظ شکلی و محتوایی با پکیجی که برای افراد عادی یا ویزیتورها ارسال می‌گردد کاملاً متفاوت باشد و این نشانه درایت و هوش صاحبان تبلیغ می‌باشد.

 

سید فرید بلادی مدیرعامل شرکت مرجع که در زمینه چاپ و توزیع انواع سر رسید فعالیت می‌کند و با ایجاد طرحی نو در همین زمینه، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب نموده بود، گفت: طراحی سررسید 40 ساله یا عمر که در واقع دفتری برای ثبت وقایع زندگی افراد محسوب می‌شود و شامل بخش‌هایی برای درج دخل و خرج‌ها و سایر امور زندگی در بلند مدت می‌باشد در واقع نیاز شخصی خودم بود که با کمی فکر بیشتر به یک طرح و ایده‌ی تازه و قابل ارائه تبدیل شد و البته در ابتدا مورد نکوهش و شماتت برخی نیز قرار گرفتم اما امسال با شرکت در نمایشگاه و عرضه آن برای اولین بار در دنیا، بسیاری از اساتید و سخنرانان و فرهیختگان و همچنین مردم عادی ضمن تقدیر از چنین ایده‌ای نسبت به سفارش و خرید آن اقدام کردند.

 

به هر حال این نمایشگاه فرصتی بود تا صنعت تبلیغات ایران بار دیگر در محک آزمایش و سنجش صاحبان این علم قرار گیرد و نیز بازدیکنندگان در جریان نوآوری‌های روز قرار گیرند.

 

 

 

منبع: ام بی ای نیوز

تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 دی 1391