به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کاغذ با ارز مبادله‌ای به کشور وارد می‌شود

: : :

 

کاغذ با ارز مبادله‌ای به کشور وارد می‌شود

 

حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت کاغذ، بیان کرد: در حال حاضر در ثبت سفارش همه انواع کاغذها و مقواها و همه اموری که مربوط به حوزه بسته‌بندی و چاپ است، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

 

به گزارش بازار چاپ، وی اضافه کرد: همه کالاهایی که در اولویت 3 تا 9 هستند در یک جنس اولویتی قرار دارند و به آنها ارز مبادله‌ای تعلق می‌گیرد.

 

صافدل ادامه داد: متقاضیانی که بنا داشته باشند برای مصارف چاپ و نشر نسبت به واردات کاغذ یا مقوا اقدام کنند همکاران سازمان‌های صنعت، معدن، تجارت در سراسر کشور، نسبت به ثبت سفارش آنها اقدام می‌کنند و مرکز مبادله ارز هم نسبت به تخصیص ارزی آنها هیچ گونه دریغی ندارند.

 

وی درباره این پرسش که اکنون کاغذ در چندمین اولویت قرار دارد، ادامه داد: اکنون حضور ذهن ندارم.

 

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این موضوع که واردات توتون و تنباکو در کشور مهمتر از کاغذ است، گفت: نه؛ تعبیر اولویت‌ها را به این شکل نباید دید چراکه تعبیر اولویت‌ها به نسبتی از درصد کالای ساخته شده و آماده مصرف یا کالای قطعه یدکی و یا قطعات نیمه‌ساخته، دسته‌‌بندی شده‌اند و برخی از کالاها هم به صورت یکجا در یک گروه به عنوان کالاهای ساخته شده آماده مصرف قرار گرفته‌اند به طور مثال امکان اینکه در آن کالاها، احیاناً تلفن و دوربین نیز وجود داشته باشد اما به معنای کم اهمیت دادن این کالا نیست.

 

وی اضافه کرد: کل کالاهایی که در اولویت 3 تا 9 قرار دارند صرفاً به خاطر یک تفکیک گروه کالا و تفکیک رشته‌ای در این گروه‌های مختلف قرار گرفته‌اند و اینکه اگر کالایی در گروه 3 قرار دارند به معنای اولویت برتر و بالاتر تلقی نمی‌شود.

 

صافدل درباره امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت و ارشاد برای بهبود وضعیت صنعت چاپ، عنوان کرد: بنده به بهبود وضعیت صنعت چاپ با امضای این تفاهم‌نامه‌ها امیدوارم چراکه نمایشگاه دائمی «آثار منتخب جشنواره صنعت چاپ» توسط این دو وزارتخانه صورت گرفت که طبق مشاهدات این نمایشگاه باید امیدوار باشیم که اثر صنعت چاپ را در ارزش افزوده کالای ایرانی خواهیم دید.

 

وی افزود: عملکردها و خدمتی که صنعت چاپ به تولید ملی می‌کند طی سال‌های آینده در ارزش افزوده کالای صادراتی مشاهده خواهد شد.

 

این مقام مسئول درباره این سؤال که سیگار با ارز مرجع به کشور وارد می‌شود، گفت: ارز مرجع صرفاً به اولویت اول و دوم کالاها تعلق می‌گیرد که گروه اول شامل کالاهای اساسی مورد نیاز مصارف خانوار یا ماده اولیه بخش‌های مختلف صنایع غذایی همانند انواع روغن‌ها است و گروه دوم به مجموعه دارو و مواد اولیه دارو اختصاص دارد.

 

وی ادامه داد: مابقی کالاها در 2 گروه بعدی قرار می‌گیرند یا در گروه‌های 3 تا 9 هستند که ارز مبادله‌ای به آنها تعلق می‌گیرد و در هر کدام از گروه‌ها باشند اهمیت‌شان به لحاظ کالایی مهم است، گروهی از کالا هم در دسته‌بندی گروه 10 قرار می‌گیرند که اکنون برای گروه 10 ثبت سفارش صورت نمی‌گیرد.

 

صافدل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کاغذ در گروه‌های 3 تا 9 قرار دارد، عنوان کرد: بله؛ احتمالاً کاغذ در گروه 5 یا 6 است اما فرقی نمی‌کند یعنی اگر 3 یا 8 باشد اهمیت کالایی آن محفوظ است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری پاپنا

تاریخ انتشار: پنجشنبه, 14 دی 1391