به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تولید نانو مرکب های خود تمیز شونده در ایران

: : :

 

تولید نانو مرکب های خود تمیز شونده در ایران

 

پژوهشگران موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ به فرمول مرکب خودپاک شونده‌ای دست یافتند که با چاپ نانوذرات بر شیشه، خواص خود تمیزشونده به شیشه می‌دهند.

 

به گزارش بازار چاپ، با توجه به پیشرفت‌های اخیر در ‏کنترل بهداشت عمومی استفاده از محصولات خود پاک شونده برای پاک کردن شیشه ها به ویژه در ساختمانها و برجهای بزرگ مورد توجه قرار گرفته است.

 

یکی از مهمترین خواص فتوکاتالیست دی ‏اکسید تیتانیم خاصیت خود پاک شوندگی است. شیشه‌های فاقد پوشش پس از مدتی کاملا کثیف و دارای مقادیر زیادی آلودگی می‌شوند. این در ‏حالی‎است ‎که شیشه یا ‌سطوح دارای فتوکاتالیست دی اکسید تیتانیم تحت تابش نور خورشید خاصیت خود پاک شوندگی موثری از خود نشان ‏می‌دهند.‏

 

در این راستا محققان موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ با تولید تیتانا به روش جدید، به فرمول مرکب خودپاک ‏شونده دست پیدا کردند.

 

مرکب تولید شده شامل 70 درصد وزن نانوذرات تیتانا به روش ‏میکرو امولسیون می‌شود که پس از 4 ماه به درون مخزن چاپگر جوهر افشان منتقل و بر روی شیشه‌های میکروسکوپ به دفعات یک، 3 و 5 ‏بار چاپ شد.

 

پس از آن شیشه‌ها خشک و به درون کوره‌های متداول در صنعت سرامیک منتقل شدند تا در دما و زمان لازم حرارت داده ‏شوند. پس از خنک شدن و کدگذاری ضخامت چاپ بر شیشه‌ها و ارتباط ضخامت با قدرت خود پاک شوندگی بررسی شد.‏

 

در صنعت سرامیک فرایند پوشش‌دهی، به ‏طور سنتی به روش شابلن زنی (چاپ اسکرین) اتوماتیک یا دستی صورت می‌گیرد. در این روش بر خلاف روش چاپ اسکرین از هدر رفتن ‏مقادیر زیاد مواد مصرفی جلوگیری می‌شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری پاپنا

تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 دی 1391