به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

مغانی: صنعت چاپ را هر چه بیشتر معرفی کنیم

: : :

 

مغانی: صنعت چاپ را هر چه بیشتر معرفی کنیم

 

رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی بر ضرورت معرفی هر چه بیشتر صنعت چاپ به مسئولان و مردم تاکید کرد و گفت: صنعت چاپ به دلیل حضور گسترده و پردامنه خود کمتر مورد توجه قرار گرفته وضرورت دارد ابن حضور مدام مطرح شده و معذفی شود.

 

علی مغانی گفت: حضور صنعت چاپ در همه عرصه های زندگی مثل حضور هوا و اکسیژن است و همین حضور به بدیهی شدن آن منجر شده وباعث شده است تا دیده نشود.

 

به گفته وی وجود صنعت چاپ زمانی به خوبی دیده می شود که کمبودش به چشم آید و همین امر باعث شده تا جایگاه صنعت چاپ جایگاه کم اهمیت کنونی باشد.

 

وی برپایی نمایشگاه دائمی آثار مسابقات تخصصی صنعت چاپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران را یکی از راه های یادآوری این اهمیت و جایگاه به مردم و مسئولان دانست و گفت: یکی از نمونه های غفلت از جایگاه صنعت چاپ در حوزه گمرکات است.

 

به گفته وی از 152 قلم کالای مصرفی صنعت چاپ که به کشور وارد شده و در گمرکات مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد ، کارشناسان این مراکز تنها معدودی از کالاها را می شناسند و از کارکرد و مورد استفاده آن اطلاع دارند.

 

وی برحضور کارشناسان صنعت چاپ در کمیسیون های تخصصی در همه بخش ها، در بخش های صادراتی و ... برای کمک به شناسایی این صنعت تاکید کرد و افزود: معرفی و اطلاع رسانی روز افزون این صنعت به همه مسئولان و دست اندرکاران ضرورت دارد.

 

وی از مسئولان دبیرخانه مسابقات تخصصی صنعت چاپ، معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و مدیران سازمان توسعه نجارت برای برپایی این نمایشگاه و کمک به معرفی هر چه بیشتر صنعت چاپ قدردانی کرد.

 

رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی امضای تفاهم نامه میان دو معاونت دو وزارتخانه ارشاد و صنعت و معدن و تجارت را نشانه توجه مسئولان به این صنعت دانست و گفت: تاثیر نمایشگاه و امضای این تفاهم نامه از هم اکنون خود را نشان داده ؛ چرا که همه مدیران در این نشست تاکید کردند که صنعت چاپ و بسته بندی اهمیت بسیاری دارد و تا کنون مورد غفلت قرار گرفته است.

 

وی بازدید سرپرست معاونت امور فرهنگی و اعضای شورای سیاستگذاری صنعت چاپ از 3 چاپخانه بزرگ تهران را نشانه دیگری از توجه به اهمیت جایگاه این فراصنعت در میان مدیران اجرایی دانست و گفت: در این بازدید مدیر یکی از چاپخانه های بزرگ اعلام کرد که گردش مالی این کارخانه 160 میلیارد تومان است و برای سال جدید این میزان به 400 میلیارد تومان می رسد و این نشان می دهد که جایگاه اقتصادی این صنعت کجاست.

 

عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ وبسته بندی با طرح این پرسش که وقتی گردش مالی یک واحد چاپی حدود 400 میلیارد تومان است سهم کل صنعت چاپ در گردش مالی کشور چقدر خواهد بود؟ افزود: این در حالی است که حوزه گردشگری که نیمی از این سهم را هم ندارد تا جایگاه معاونت رییس جمهوری هم ارتقا یافته است.

 

وی سهم صنعت چاپ در عرصه اقتصاد جهانی را حدود 800 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: کدام یک از صنایع داخلی ما چنین جایگاهی دارند و می توانند در حوره اقتصادی چنین گردش مالی داشته باشند؟

 

به گفته مغانی بحث آموزش یکی از مهم ترین بحث ها در عرصه صنعت چاپ جهان است، در حالی که در کشور ما هنوز شیوه های استاد و شاگردی هنوز حاکم است.

 

وی افزود: در همه جای جهان گردش مالی هر واحد را در 30 درصد ضرب کرده وبه آموزش اختصاص می دهند در حالی که در کشور ما سهم بودجه ای کتاب به عنوان یکی از فرآورده های چاپی 18 میلیارد تومان است و سهم چاپ تنها 2 میلیارد و 800 میلیون تومان . از این میزان چقدر میتوان به آموزش اختصاص داد جای بحث بسیار دارد.

 

 

 

 

 

 

منبع: اخبار چاپ

تاریخ انتشار: يكشنبه, 24 دی 1391