به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اولین موزه گرافیک کشور راه اندازی شد

: : :

 

اولین موزه گرافیک کشور راه انداری شد

 

هنر گرافیک علاوه بر جنبه تجاری با ایجاد ارتباط غیر کلامی موجب ایجاد فرهنگ می‌شود و یک گرافیست با ایجاد نظم بصری موجبات سرور و نشاط برای مخاطب فراهم می‌شود.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از پاپنا، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره گرافیک از مجموعه جشنواره‌های فرهنگی، هنری، آیینی شمسه که به میزبانی منطقه ۱۰ در ایوان شمس برگزار شد از راه انداری اولین موزه گرافیک کشور در منطقه ۱۰ تهران خبر داد.

 

آیین افتتاحیه جشنواه شمسه با حضور سید هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسن بیادی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ۱۰، جمعی از مدیران منطقه، دبیران هادی، اساتید، دانشجویان و شرکت کنندگان در جشنواره گرافیک در سالن ایوان شمس برگزار شد.

 

در این جلسه ایازی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه و دست اندرکاران این جشنواره گفت: رویکرد شهرداری در چند سال اخیر استفاده از ظرفیت‌ها برای اداره بهتر شهر بوده و نگاه مدیریت شهری نیز در سطح شهر تهران استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و هنری با نگاه مدیریتی و مشارکت جویی بوده است و شمسه می‌تواند بستر حل مسائل و مشکلات و برقراری ارتباط بین جامعه هنری با بدنه مدیریت شهری باشد.

 

ایازی افزایش زمینه مشارکت شهروندان تهرانی در بحث هویت شهری را از اهداف جشنواره شمسه عنوان کرد و افزود: بر همین اساس مجموع برنامه‌هایی را برای حضور و مشارکت شهروندان با راه اندازی شورایاری‌ها، پارلمان محله، مدیرت محله، کانون‌های ۱۴ گانه و... و اجرای طرح‌های مختلف ایجاد کردیم.

 

وی با اعلام اینکه جشنواره شمسه امسال از ۸ رشته به ۱۴ رشته افزایش یافته است؛ افزود: امسال حوزه‌های دعا و نیایش، کاریکاتور، گرافیک و خوشنویسی به مجموعه شمسه افزوده شده است که امیدواریم افزایش ظرفیت‌ها به ارتقای کیفیت برگزاری جشنواره منجر شود.

 

وی با تاکید بر لزوم استمرارجشنواره شمسه، افزود: موزه گرافیک تهران به پیشنهاد استاد کلهرنیا با پیگیری شهردار منطقه ۱۰ که میزبان دبیرخانه گرافیک شمسه است راه اندازی خواهد شد و باید در پایان این جشنواره شاهد اتفاقات جدیدی در این عرصه باشیم.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: علاوه بر شمسه، جشنواره‌های مشکات در حوزه آموزش شهروندی، جشنواره تسنیم در حوزه فعالیتهای فرهنگی بانوان، جشنواره پویا در حوزه ورزشی شهرداری و جشنواره سلامت برای شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.

 

ایازی خاطر نشان کرد: حضور ۶۰۰ گروه نمایش و تئا‌تر، ۶۵۰ گروه موسیقی مشارکت ۵۳ هزار نفر در بخش قرآنی. و... از دستاوردهای برگزاری این جشنواره در سال گذشته بوده است.

 

وی خطاب به اساتید حاضر گفت: از اهداف برگزاری این جلسه تقویت ارتباط هنرمندان با بدنه مدیریت شهری در جهت رفع مشکلات و معضلات است و امیدواریم با پایان جشنواره اول شاهد تغییر و تحول و گستردگی دامنه تغییرات در سال آینده باشیم.

 

در ادامه این جلسه عظیمی شهردار منطقه با تبریک به مناسبت سال میلادی جدید در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر گرافیک با استناد به آیه شریفه «ن والقلم و مایسطرون» گفت: مضمون این آیه شریفه با قسم به قلم و آنچه می‌نویسد و آنچه طراحی می‌کند و از خود برجای می‌گذارد اشاره دارد و امروزه نیز تمام کشورهای دنیا به نوعی با طراحی خود را معرفی می‌کنند.

 

وی افزود: هنر گرافیک علاوه بر جنبه تجاری با ایجاد ارتباط غیر کلامی موجب ایجاد فرهنگ می‌شود و یک گرافیست با ایجاد نظم بصری موجبات سرور و نشاط برای مخاطب فراهم می‌شود و از این حیث هنر گرافیست مانند نظم ادبی است.

 

شهردار منطقه تصریح کرد: ۳۵ جلسه کارگروه تخصصی هادی و مجموعا برگزاری ۴۱ جلسه با ۱۳۴۰ نفر ساعت با حضور اعضای اصلی و استاد کلهر نیا به عنوان دبیر تخصصی برگزار شد و امیدواریم زحمات دوستان تاثیر گذار، موجب ارتقای کیفی فرهنگ کشورمان باشد.

 

در ادامه این جلسه استاد بهرام کلهرنیا دبیر تخصصی جشنواره شمسه در سخنانی با بیان اهمیت گرافیک در حوزه شهری، از مدیریت شهری به عنوان بنیانگذاران طرز فکر جدید در راستای تحول شهر تهران تقدیر و تشکر کرد.

 

در پایان از برترین‌های عرصه گرافیک کشور تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری پاپنا

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 دی 1391