به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اولین محموله کاغذ با ارز مبادله‌ای بدون قیمت مشخص وارد کشور شد

: : :

 

اولین محموله کاغذ با ارز مبادله‌ای بدون قیمت مشخص وارد کشور شد

 

مسئول کارگروه کاغذ ارشاد ضمن اشاره به افزایش قیمت کاغذ در راستای ورود کاغذ با نرخ ارز مبادله‌ای گفت: ما بسته‌های حمایتی را برای واردکنندگان و مصرف‌کنندگان پیشنهاد داده‌ایم که برای جمع‌بندی از موضوع باید منتظر باشیم تا جلسه هفته‌ آینده برگزار شود.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از خبرگزاری فارس، همایون امیرزاده مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار داشت: هفته آینده جلسه کارگروه حل مشکل کاغذ تشکیل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: همانگونه که پیش از این هم گفتیم موضوع کاغذ فرابخشی است و باید با یک نگاه تعاملی چه در حوزه سیاستگذاران اصلی کاغذ که وزارت صنعت، معدن تجارت هست و چه در بخش مصرف‌کنندگان که کاربران مرتبط با حوزه فرهنگی هستند، چه در بخش اتحادیه‌ها و صنوف واردکننده که حلقه‌های تشکیل دهنده کارگروه هستند. مکانیزم‌های نظارتی باید در اختیار کارگروه قرار گیرد تا کارگروه حل مشکل کاغذ بتواند نقش آفرین بوده و انتظارات را محقق کند.

 

به گفته وی، در این راستا رایزنی‌هی خوبی صورت گرفته،‌ فکر می‌کنیم با برگزاری جلسه هفته آینده بتوانیم آرامش نسبی را به بازار کاغذ برگردانیم و مطلبی که در حال حاضر باعث افزایش نرخ کاغذ شده این است که محموله جدید اولین محموله‌ای است که با نرخ مبادله‌ای در اختیار بازار قرار گرفته است؛ در کنار این موضوع مجموعه‌هایی که تاکنون در بحث واردات کاغذ ورود نداشته‌اند طبق بررسی‌های انجام شده علاقه‌مند به واردات کاغذ شده‌اند و بخشی از این کاغذ‌ها یا در مبادی ورودی است یا با ثبت‌سفارش وارد کشور می‌شوند.

 

وی به انتظارات در ارائه کاغذ از سوی واردکنندگان اشاره و متذکر شد، انتظار ما از واردکنندگان این است که قیمت تمام شده را برای مصرف داخلی به سمتی ببرند که باعث افزایش قیمت کاغذ نشود. در کنار این موضوع ما بسته‌های حمایتی را چه برای بحث واردکنندگان و مصرف‌کنندگان پیشنهاد داده‌ایم که برای اینکه جمع‌بندی خوبی از موضوع داشته باشیم باید منتظر باشیم تا جلسه هفته‌ آینده کارگروه را پس از بررسی‌ها برگزار کنیم.

 

وی درباره میزان ورود این کاغذ بیان کرد: در حال رایزنی با صنوف، اتحادیه واردکنندگان و بخش‌هایی که علاقه‌مندی خود را نشان داده‌اند هستیم، با آنها وارد گفت‌وگو خواهیم شد؛ یک بخشی هم مربوط به بررسی‌های میدانی و نظرسنجی از مجموعه مصرف‌کنندگان است که بر اساس یک عرضه و تقاضای مناسب و متعادل بتوانیم در این زمینه نقش آفرین باشیم.

 

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ درباره قیمت این کاغذها تصریح کرد: هنوز قیمتی برای این کاغذها مشخص نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 بهمن 1391