به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

صنعت چاپ با نگاه وارداتی دولت رنج می کشد

: : :

 

صنعت چاپ با نگاه وارداتی دولت رنج می کشد

 

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ با انتقاد وضعیت تخصیص ارز برای واردات این امر را مانعی در راه تولید دانست و افزود: زمانی که دغدغه ی اول و آخر دولت دادن ارز به بازرگانان برای واردات باشد و اینکه کدام کالا در کدام گروه طبقه بندی شده ،مشخص است که هیچ دغدغه ای برای تولید وجود ندارد ،فقط یک سری حرف ها به صورت شعاری مطرح می شود ،اما هر سال دریغ از پارسال.

 

به گزارش بازار چاپ به نقل از اخبار چاپ، احمد فروزیده در گفتگو با روزنامه بازار کار گفت: امسال سال تولید ملی است ، و وضعیت حمایت از تولید ملی هم به شکلی است که می بینیم و هر سال ازسال گذشته بدتر شده است.

 

او صنعت چاپ را صنفی کاملا وابسته به صنایع دیگر دانست وافزود : خیلی از صنوف و صنایع و شرکت ها ،مستقل هستند و متاثر از بقیه صنایع نیستند ،مثلابخشی مثل کامپیوتر یا صنفی مثل شیرینی و شکلات ،تقریبا مستقل محسوب می شوند ،اما وضعیت چاپخانه ها از لحاظ تولید و فروش در کشور کاملا فرق می کند و وابسته به تولیدات در کشور است و باید چیزی در کشور تولید شود تا برای آن لیبل و تبلیغ و بروشور و کاتالوگ چاپ شود .

 

فروزیده گفت :باید ظرفیت فرهنگی کشور در حدی باشد که مساله کتاب خوانی بین مردم رواج داشته باشد ،یا شرایط اقتصادی طوری باشد که کتاب در سبد خرید خانواده وجود داشته باشد .وقتی هیچ کدام از اینها در کشور وجود نداشته باشد ،چاپخانه ها هم دچار مشکل می شوند .

 

به گفته وی تا زمانی که چین و هند و ... برای ما تولید می کنند ،تولیداتشان را هم با بسته بندی و چاپ خودشان صادر می کنند .

 

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ گفت:فقط ما هستیم که زعفران را به صورت فله می فروشیم که در کشور دیگری برای آن لیبل چاپ شود .

 

فروزیده صنعت چاپ را نبض تولید و نشان دهنده تنوع تولید در هر کشوری دانست وافزود: با دیدن وضعیت چند چاپخانه می توان فهمید که شرایط آن کشور به چه صورت است . مثلا از دیدن چاپخانه های آلمان متوجه صنعتی بودن آن کشور می شویم ،یا چاپخانه های اسپانیا نشان از اهمیت تولیدات کشاورزی در آنجا دارد .چاپخانه های ما چه چیزی چاپ می کنند .

 

سوء مدیریت در انجام همان واردات هم مساله ای است که فروزیده از آن به عنوان مشکلی پیش روی چاپ اشاره کرد وگفت: موز با ارز مرجع وارد می شود ،اما کاغذ در اولویت هفتم است و با قیمت ارز آزاد وارد می شود .یکی از مسئولان می گفت این تشخیص ماست ،مردم اینترنت را جایگزین کتاب کنند هیچ مشکلی پیش نمی آید .

 

مدیر چاپخانه 128 در ادامه به اهمیت فوق العاده مساله مدیریت شخصی بر مجموعه چاپخانه اشاره کرد وافزود : هر شغلی به فراخور شرایطش نیاز به مدیریت و هوشمندی خاص دارد .من اعتقاد دارم یکی از مشاغلی که نیاز به هوش و مدیریت بسیار بالایی برای اداره مجموعه دارد ،چاپ است ،زیرا باید مسائل و نکات مختلفی را برای کار خود در نظر بگیرد .به هر حال ما می توانیم برای خودمان یک مقداری مدیریت کنیم ،ولی کشور ما باید تکلیف خود را روشن کند .

 

 

 

 

 

منبع: روزنامه بازار کار

تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 بهمن 1391