به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

علمشاهی: سند راهبردی نیروی محرکه چرخه حیات صنعت چاپ است

: : :

 

احمد علمشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تدوين برنامه راهبردي مثل یک قطب‌نما شرايط را براي اثر بخشي و هدفمندسازي سازمان فراهم می‌کند و نقشه راه مديريت براي اقدام ماموريت‌هاي اصلي سازمان و در نهايت تحقق اهداف آن خواهد بود.

 

علمشاهی: سند راهبردی نیروی محرکه چرخه حیات صنعت چاپ است

 

مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران وی افزود: این سند به دلیل اهمیت راهبردی صنعت چاپ به عنوان یکی از موثرترین و کلیدی‌ترین عوامل توانمندسازی در عرصه‌های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی جامعه به شمار می‌آید.

 

علمشاهی با بیان این‌که سند راهبردي صنعت چاپ، حاصل تلاش گروه پژوهشی و با استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات صاحبنظران این صنعت است، یادآور شد: سرعت تغييرات و تحولات گسترده در دنیای امروز نیازمند شرايط و مقتضياتي است كه سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي ديگر قادر نخواهند بود با گفتمان و تفكر سازماني پیشین، همگام با توسعه و رشد فوق تصور حركت کنند.

 

وی اظهار کرد: تغییرات به روز دنیای فناوری، افزايش سطح تقاضاي عمومي و كاهش عمر مصرف محصولات، همچنین ترويج فرهنگ و رعايت احترام به اصل مشتري‌مداري موجب شده است كه سازمان‌ها علاوه بر افزايش تنوع رقابت‌پذيري در شرايط كنوني اهداف و نظام مديريت خود را سازمان يافته و هدفمند دنبال کند.

 

به گفته علمشاهی، در این سند تلاش شده که به صنعت چاپ نگاهی جامع شود. ما تمام بخش‌های صنعت را در کنار هم معرفی کرده‌ایم تا بتوانیم آینده‌ای مطلوب برای آن ترسیم کنیم. همچنین در صنعت دوره‌های مختلفی را تجربه کرده‌ایم، دوره‌هایی که صنایع بی‌رقیب کار می‌کردند و ارتباطات و تجارت جهانی مثل امروز بین کشورها گسترش نیافته بود.

 

مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اظهار کرد: در آن مقطع مدل‌های اجرایی مبتنی بر نیاز مشتریان و طراحی اولیه حوزه بود اما امروز تغییرات در نظام صنعتی جهان بر این مبناست که سیستم دستگاه‌ها به سرعت تغییر و رشد می‌کنند.

 

علمشاهی با بیان این‌که صنعت چاپ با همه مولفه‌های فرهنگ اقتصاد و صنعت در ارتباط است، یادآور شد: به دلیل فراصنعتی بودن چاپ، صرفا یک دستگاه و مجموعه نمی‌تواند به تنهایی آن را مدیریت و راهبری کند، به همین دلیل نیازمند همراهی دستگاه‌های دیگر است تا با حرکت در یک مسیر به سوی پیشرفت و اعتلا حرکت کنیم.

 

وی تدوین سند راهبردی را راهکاری برای هم‌افزایی بین ارکان‌های صنعت چاپ دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایفای نقش برنامه‌ریزی، هدایت و حمایت و نظارت این صنعت است که از سوی یک نهاد دولتی ایفا می‌شود.

 

علمشاهی با بیان این‌که تلاش کرده‌ایم افق این سند را منطقی در نظر بگیریم، گفت: مدت زمانی که برای اجرایی شدن سند پیش‌بینی کرده‌ایم پنج سال است، زیرا این صنعت به سرعت در حال تغییر است و تعیین مدت زمان محدود موجب به‌روزرسانی مباحث آن خواهد شد.

 

به گفته وی، در سند راهبردی صنعت چاپ تلاش شده است فاکتورهایی مانند خودکفا و پیشرو بودن، همچنین همراهی با تحولات جهانی مد نظر قرار گیرد، پویایی نیز دیگر ویژگی آن است که باید بتواند همراه با اقتصاد ایران و جهان رشد داشته باشد.

 

مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با بیان این‌که در تدوین این سند تلاش شده است علاوه بر اهداف راهبردی و کلان یک سری اهداف جزیی نیز پیش‌بینی شود، یادآور شد: این اهداف بر اساس نیاز صنف، همچنین حاکمیت به عنوان متولی این صنعت تنظیم شده است.

 

علمشاهی با اشاره به پیش‌بینی مولفه‌های فرهنگی در این سند، گفت: در این سند به آموزش، استانداردهای منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی و نقش آن در گسترش صادرات و کاهش واردات توجه جدی شده است.

 

وی همچنین درباره چگونگی اجرای این سند توضیح داد: مفاد و بندهای سند راهبردی صنعت چاپ باید در شورا مطرح و برای هر یک از بندهای آن راهبرد کلان و راهکار اجرایی با همفکری اعضا تدوین و تنظیم شود، سپس به مرحله اقدامات اجرایی برسد.

 

علمشاهی در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرای این سند چیست، نیز گفت: زمانی که نقش هر دستگاه و مجموعه در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور مشخص شد، می‌توان انتظار داشت که قوانین پیش‌بینی شده در سند به درستی اجرایی شود.

 

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با روزهایی برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نماي نقشه راه مديريت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

تاریخ انتشار: شنبه, 01 تیر 1392