به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کاغذ سازی عامل تخریب جنگل ها نیست

: : :

 

کاغذ سازی عامل تخریب جنگل ها نیست

 

مديرعامل شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران اعلام کرد: به ازای قطع هر درخت، بین 9 تا 12 درخت 3 تا 5 ساله در این جنگل می‌کارد.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی اظهار کرد: جنگل‌های شمال یکی از منابع طبیعی مهم کشور است که به‌عنوان یک موجود زنده نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، متاسفانه این جنگل‌ها درسال‌های اخیر دچار ناملایمت‌هایی شده که دلایل مختلفی دارد. تجاوز به حریم جنگل‌ها از طریق ویلاسازی، طرح‌های عمرانی مانند سدسازی، لوله کشی و احداث اتوبان، وجود دام در محدوده جنگل و قطع درختان جوان به دلیل افتادن درختان قدیمی، مهم‌ترین دلایل تخریب جنگل‌های شمال کشور است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه ویلاسازی با سرعت سرسام‌آوری در شمال کشور در حال فعالیت است و باعث تخریب بخش عمده‌ای از جنگل‌ها شده است، عاملی که امروز موجب تخریب جنگل‌ها شده کاغذسازی نیست بلکه تجاوزهایی است که به حریم جنگل می‌شود که نیاز به رسیدگی سریع مسوولان دارد.

 

مديرعامل شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران در توضیح طرح‌های این شرکت برای جلوگیری از تخریب جنگل‌های شمال گفت: امروز 400 هزار هکتار از جنگل‌های شمال زیر نظر صنايع چوب و كاغذ مازندران است، خوشبختانه تا به امروز طرح‌های متنوعی را مانند حصارکشی و جاده‌کشی را برای حفاظت از این جنگل‌ها انجام داده‌ایم، خوشبختانه به دلیل جاده‌کشی در محدوده تحت پوشش، تنها جنگل‌هایی که در سال‌های گذشته دچار آتش‌سوزی و آسیب نشده‌اند، جنگل‌های تحت نظارت ماست.

 

وی ادامه داد: تنها درختانی در این جنگل قطع می‌شوند که عمر آن‌ها تمام شده وقت قطع آن‌هاست، ما این درختان را شناسایی می‌کنیم و پس از اخذ مجوز از سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی، اقدام به قطع آن‌ درختان می‌کنیم، جالب است که بدانید، صنایع چوب و کاغذ مازندران به ازای قطع هر درخت، بین 9 تا 12 درخت 3 تا 5 ساله را که در نهالستان خود پرورش داده، در این جنگل می‌کارد، همچنین پس از کاشت نهال‌ها تا 5 سال از آن‌ها مراقبت می‌کند تا به هر دلیلی از بین نروند.

 

به گفته نایب رییس اول کمیسیون صنایع اتاق ایران، مواد اولیه کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران از راه‌های مختلفی مانند جنگل‌های شمال، درختان سنوبر در سراسر کشور، واردات از کشورهای برزیل و روسیه و خرید چوب از سایر مجریان جنگل‌ها تامین می‌شود.

 

رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران درباره سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: در تمام دنیا ماشین‌آلات تولید کاغذ مناسب با محیط طبیعی آن‌ها تهیه و نصب می‌شوند و ماشین‌های ما نیز متناسب با درختان پهن برگ تهیه شده‌اند، به همین دلیل نمی‌توانیم از باگاس موجود در کشور استفاده کنیم، چند کشور خارجی برای همکاری در تاسیس کارخانه کاغذ در جنوب کشور و استفاده از باگاس به ما پیشنهادهایی را داده‌اند اما با توجه به فضای کشور نیاز به بررسی و تامل بیشتر دارد.

 

روغنی‌گلپایگانی در توضیح وضعیت بازار کاغذ کشور گفت: در دولت یازدهم بازار کاغذ دچار رکود شده است که این رکود، دلایل مختلفی دارد، وارادات بی‌رویه کاغذ در اواخر دولت دهم شاید نخستین دلیل این رکود باشد، همچنین ثبات نسبی بازار ارز موجب شده که مصرف کنندگان کاغذ ترس از آینده نداشته باشند و به اندازه نیاز روزانه خود کاغذ تهیه کنند.

 

وی ادامه داد: تغییر فضای سیاسی کشور شاید دلیل دیگری برای رکود بازار کاغذ باشد، عده‌ای با توجه به پیشرفت‌های کشور در روابط بین‌الملل منتظر هستند تا با بهبود روابط بین‌الملل قیمت‌ها باز هم کاهش بیابد.

 

مديرعامل شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: باتوجه به رکود حاکم در بازار، برخی فروشندگان کاغذ اقدام به کاهش قیمت‌ها کرده‌اند، پیش‌بینی من این است که قیمت‌ کاغذ در چند ماه آینده باز هم کاهش خواهد داشت چراکه قیمت ارز ثابت شده و اگر هم تغییری داشته باشد رو به پایین است، علاوه بر این روابط بین‌المللی کشور هر روز در حال پیشرفت است و مذاکرات 1+5 نیز مثبت جلو می‌رود.

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 بهمن 1392