به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

برندگان مزایده تبلیغات شهری گرگان رد شدند

: : :

 

برندگان مزایده تبلیغات شهری گرگان رد شدند

 

بر اساس مصوبه شورای شهر و مزایده ای که توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان اجار شده، قرار بود دو پیمانکار برای اجرای تبلیغات در گرگان انتخاب شوند ولی خبرها حاکی از آن است که برندگان این مزاییده توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رد شده اند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع انتخاب پیمانکاری تبلیغات شهری از مسائلی است که در شهرداری گرگان حاشیه های آن پایانی ندارد و در جایی که همگان منتظر بودند تا با پایان مزایده و انتخاب پیمانکاران برنده این موضوع به آخر خط خود برسد به نظر می رسد دوباره موضوعی جدید آغاز شده زیرا شرکت های برنده توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان مورد تایید قرار نگرفتند.

 

حاشیه های مساله تبلیغات در گرگان زمانی آغاز شد که اعضای دوره سوم شورای شهر درباره زمان پایان قرار داد شرکت قبلی اختلاف نظر پیدا کردند. چیزی که همه به آن تایید داشتند این بود که قراردادی که توسط شهرداری بسته شده ایراد دارد و همین ایراد باعث بروز اختلاف نظرها شده است.

 

عده ای معتقد بودند که شرکت پیمانکار بیشتر از قرار داد خود در شهرداری مانده و باید تسویه حساب کند و برخی دیگر معتقد بودند که این قرار داد باید همچنان ادامه داشته باشد و زمان پایان آن هنوز فرا نرسیده است. بالاخره بعد از همه کش و قوس ها پیمانکار قبلی تجهیزات خود را جمع آوری کرد و شورای چهارم هم با بیان این که در تلاش است تا ایرادات قرار داد قبلی را بر طرف کند اقدام به تصویب مزایده ای جدید در شورای شهر گرفت که همین موضوع نیز کم حاشیه نداشت.

 

مزایده ایراد دارد

 

زمان مزایده بالاخره آغاز شد و حدود 6 شرکت در آن ثبت نام کردند. اما مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری معتقد است علی رغم پایان مزایده و ثبت نام شرکت ها هنوز این مزایده ایراد دارد.

 

علی اکبر حسین خانی به مهر گفت: علی رغم ایراداتی که مزایده داشت ما عین مصوبه شورا را اعلام کردیم که در قرار داد اصلاح می کنیم.

 

وی افزود: ایراد اول این که مالک کلی این تابلو ها شهرداری است ولی مشخص نشده که چه کسی باید آن ها را بسازد، شهرداری یا سرمایه گذار؟

 

حسین خانی افزود: دوم این که در بند 35 ذکر شده که اگر قرار است سازه جدیدی ساخته شود پیمانکار بسازد و آن را رایگان واگذار کند که این اصلا منطقی نیست و کسی حاضر نیست این کار را انجام دهد.

 

وی بیان کرد: قیمتی که در هیات مدیره مصوب کردیم با قیمتی که اعلام شده متفاوت است، ولی دوستان شورا می گویند که ما مصوب کردیم و این در حالی است که قیمت مصوب پایه ما 35 است.

 

اما عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان بنا به دلایلی که مشخص نیست برنده مناقصه تبلیغات شهری را رد کرده است.

 

محمد ابراهیم جرجانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: رد برنده مزایده تبلیغات شهری سبب تجدید مزایده آگهی تبلیغات شهری شده است که این نشان دهنده کار غیر کارشناسی و غیر اصولی است.

 

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان حتما باید دلایل رد پیمانکار را به اعضای شورای اسلامی شهر گرگان ارائه دهد و برای تجدید مناقصه هم باید آگهی حتما در شورا مصوب شود.

 

کار سازمان فرهنگی ورزشی بی حساب کتاب است

 

وی تصریح کرد: اینکه سازمان فرهنگی ورزشی موفق به تعیین پیمانکار نخواهد شد از قبل قابل پیش بینی بود زیرا وقتی کاری بدون حساب و کتاب، غیر کارشناسی و نادرست پیش برود، در نهایت به همین جا ختم خواهد شد.

 

جرجانی اظهار داشت: شرکت آگهی تبلیغاتی ساسان و کانون تبلیغات و آگهی پارسا برنده مزایده شدند که قیمت پیشنهادی شرکت تبلیغات ساسان در هر مترمربع 173 هزار تومان و پارسا در هرمتر مربع هزار 177 هزار تومان اعلام شده بود.

 

وی با بیان اینکه با جمع آوری تبلیغات ،شهر چهره نازیبایی را به خود گرفته، افزود: هم اکنون تبلیغات سطح به صورت نامناسب است و از طرفی هزینه هایی که برای تبلیغات در حال حاضر دریافت می شود کاملا نامشخص و بدون حساب و کتاب است.

 

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تخلف می کند

 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: به نظر من سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با این روند، تخلف می کند و این تخلف نیز باید پیگیری و بررسی شود.

 

وی واکنش اعضای شورای اشلامی شهر را به سازمان فرهنگی ورزشی نادرست دانست و بیان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر نیز بدون هیچ واکنشی در حال حاضر این تخلف را تنها مشاهده می کنند.

 

وی در گلایه به اعلام نظر برخی از اعضای شورا مبنی بر ساخت تجهیزات شهری در مدتی کوتاه، گفت: برخی اعضا گفته بودند که در مدت 3 روز 90 استند نصب می کنند درحالی که مدتی از خاتمه کار کانون تبلیغاتی قبلی گذشته و هیچ اتفاقی در این زمینه نیافتاده است.

 

به نظر می رسد جرجانی منتقد پرو پا قرص سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بخصوص در زمینه تبلیغات شهری در گرگان است. البته نمی توان تجربه جرجانی را در حوزه خدمات شهری که در شهرداری داشت نادیده گرفت.

 

اما علی اکبر حسین خانی در پاسخ به اظهارات جرجانی که دلیل اقدام سازمان فرهنگی ورزشی را نا معلوم خوانده بود، افزود: برخی از مسائل تشریفات مالی در آگهی مزایده رعایت نشده بود، در مصوبه شورا نیز تعارضاتی وجود داشت و به همین جهت همه این موارد ما را به این نتیجه رساند که مزایده تجدید شود.

 

وی خبر برنده شدن پیمانکار را در مزایده تبلیغات شهری رد کرد و افزود: تنها 2 کانون تبلیغاتی را که قیمت اعلام کرده بودند، دعوت کرد تا مبلغ پیشنهادی را تجزیه تحلیل کنند که این به منزله تایید پیمانکاران نیست.

 

حسین خانی افزود: برنده آگهی مزایده زمانی اعلام می شود که نظر کمیسیون مناقصات شهرداری گرگان نوشته شده و اعضای کمیسیون آن را امضا می کنند در حالی که برای مزایده تبلیغات شهری هیچ یک از این مراحل طی نشده است.

 

وی ادامه داد: از طرفی قیمتی که از سوی پیمانکاران اعلام شده غیر متعارف بود زیرا 3 و نیم برابر قیمت پایه ای بود که از سوی شهرداری گرگان برای تبلیغات شهری در نظر گرفته شده بود.

 

وی تصریح کرد: به لحاظ مالی عقد این قرارداد برای شهرداری گرگان صرفه اقتصادی داشت، اما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، برای جلوگیری از آسیب مالی به شهروندان قیمت پیشنهادی را رد کرده و به تجدید مناقصه تن داد.

 

حسین خانی در توضیح قیمت پایه شهرداری گرگان برای تبلیغات شهری گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، در هیات مدیره هر متر مربع تبلیغات شهری را 35 هزار تومان به عنوان قیمت پایه مصوب کرد ولی پس از آن شورای اسلامی شهر مبلغ 50 هزار تومان را به پیمانکار اعلام کرد، همین مبلغ نیز به نوع خود بالا بود به همین خاطر قیمت پیشنهادی 2 کانون تبلیغاتی مورد تایید کمیسیون مناقصات شهرداری گرگان قرار نگرفت.

 

وی تنها راهکار برای ساماندهی واگذاری تبلیغات شهری را به بخش خصوصی، فعالیت پیمانکار در چهار بخش تبلیغاتی دانست و افزود: با قبول این پیشنهاد هر یک از این پیمانکاران یک موضوع را در بحث تبلیغات شهری ساماندهی خواهند کرد به طوریکه بیلبورد، پل هوایی، استند و لمپوسیت هریک به صورت جداگانه به چهار پیمانکار واگذار شود.

 

وی شرایط پذیرش پیمانکار را در 3 بخش اعلام کرد و بیان داشت: توانایی مالی، ارائه رزومه و قیمت مناسب جز شرایط اصلی برای شرکت در مزایده است که توانایی مالی و رزومه کاری در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

به نظر می رسد موضوع تبلیغات شهری به جای این که به سمت بر طرف شدن برود بیشتر به سمت دعوای شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی رفته و این نه تنها به نفع شهر گرگان نیست بلکه حق شهروندان نیز در حال ضایع شدن است زیرا باید هزینه ای که بابت تبلیغات دریافت میشده صرف توسعه شهر شود.

 

به هر حال این موضوع در حال طی کردن مراحل نهایی خود است و این انتظار می رود که مدیران شهری گرگان با تعامل بیشتر و همچنین برگزاری جلسات مشترک در کنار استفاده از نظرات کارشناسان استفاده به فکر راه حلی برای برطرف کردن این چالش باشند.

 

 

 

منبع: خبرگزاري مهر

 

تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 بهمن 1392