به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

برنج‌های ایرانی در مسیر برندسازی

: : :

 

برنج‌های ایرانی در مسیر برندسازی

 

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج گفت:‌ برندسازی برنج، دوره گذار از بازار سنتی به مدرن است که می‌تواند شفاف‌سازی را در معاملات محصولات کشاورزی مانند برنج در پی داشته باشد.

 

غلامرضا خانکشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ وقتی که از برندسازی و شناسنامه‌دار کردن برنج ایرانی سخن می‌گوییم در واقع در دوره گذار از بازار سنتی برنج که محصول به صورت فله‌ای عرضه می‌شود به بازار مدرنی که برنج را در بازاری مدرن و شفاف فروخته می‌شود، قرار داریم.

 

مقاومت بازار سنتی در برابر برندسازی

 

وی افزود: در یک بازار شفاف و مدرن، رقابت نیز به صورت شفاف اتفاق می‌افتد اما در این بازار مقاومت بازار سنتی برنج را نباید نادیده گرفت چراکه آن‌ها از شفافیت و به روز شدن نگران هستند و تصور می‌کنند اگر برندسازی صورت بگیرد حاشیه سود آن‌ها تحت الشعاع مدرن و شفاف بازار کمتر می‌شود.

 

این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج ادامه داد: البته یکی دیگر از نگرانی‌های بازار سنتی برنج این است که در بازاری مدرن شفاف و رقابتی، جوان‌ترها فضای کسب و کار را از آن‌ها بگیرند و آن‌ها فرصت‌های بازرگانی خود را از دست بدهند.

 

سوداگران در بازاری مدرن و شفاف قابل کنترل هستند

 

خانکشی‌پور گفت: سوداگران و دلالان سودجو در بازار مدرن، شفاف و رقابتی می‌توانند کنترل شوند چرا که اگر در چنین بازاری از آن‌ها تقاضای واردات برنج با شناسنامه و برند مشخص داشته باشیم آن‌ها نیز مجبورند خود را با بازار مدرن برنج ایرانی تطبیق دهند.

 

وظیفه دولت در دوره گذار بازار برنج چیست؟

 

وی تصریح کرد:‌ در دوره گذار بازار برنج از سنتی به مدرن و از بازار بومی به سوی رقابتی، دولت بیشترین منفعت را از بازار شفاف خواهد برد؛ بنابراین باید هزینه‌های اولیه این دوره گذار را بپردازد به گونه‌ای که می‌تواند از طریق در نظر گرفتن سیاست‌هایی مانند توسعه بورس و تعریف جوایز برای پیشتازان عرصه برندسازی و مدرن سازی به شفافیت هر چه بیشتر بازار برنج و تغییر ماهیت سنتی آن کمک کند.

 

 

 

منبع: ايسنا

 

تاریخ انتشار: يكشنبه, 04 اسفند 1392