به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تابلوهایی که از سر و کول هم بالا می‌روند

: : :

 

تابلوهایی که از سر و کول هم بالا می‌روند

 

افزایش مغازه‌ها و واحدهای صنفی، با خود، افزایش تابلوهای تبلیغاتی را در پی دارد، حال اگر این تابلوها بدون تناسب و هماهنگی بر روی هم سوار شوند، شهر چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟!

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، دنیای امروز، دنیای شلوغی‌ها است و شاید هم دنیای آشفتگی‌ها؛ این موضوع را می‌توان علاوه بر شلوغی ذهن‌ها، در محیط پیرامون افراد نیز به خوبی لمس کرد.

 

شلوغی‌ها باعث شده در برخی مواقع نسبت به اغلب اتفاقاتی که در گوشه‌ و کنار شهر رخ می‌دهد، بی‌تفاوت باشیم، آنها را بگذاریم و بگذریم؛

 

شاید هم، بارها و بارها این اتفاقات و نابسامانی‌ها را به چشم دیده باشیم، اما تکرار مکرر این دیدن‌ها باعث «عادت» شده باشد!

 

حال با این وضع شلوغی ذهن‌ها و فکرها، حداقل باید محیطی زیبا داشته باشیم تا کمی از بار اضطراب و آشفتگی ذهنی خود بکاهیم.

 

سیما و منظر شهری، یکی از موضوعاتی است که باید جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز داشته باشد، زیرا مردم، بسیاری از ساعات خود را در درون شهر، سپری می‌کنند و خواسته یا ناخواسته، بی‌توجهی به این مهم، بر روی ذهن و فکر آنان تأثیر می‌گذارد.

 

کاهش آلودگی بصری، یکی از ابعاد مهم ایجاد آرامش فکری در میان افراد است پس هر شهر توسعه‌یافته باید این مهم را مد نظر قرار دهد.

 

نیاز به ساماندهی، هدایت نحوه قرارگیری، ارائه و آرایش صحیح تابلوهای تبلیغاتی در محیط شهری هر روز بیش از پیش احساس می‌شود.

 

افزایش مغازه‌ها و واحدهای صنفی، با خود، افزایش تابلوهای تبلیغاتی را در پی دارد، حال اگر این تابلوها بدون تناسب و هماهنگی بر روی هم سوار شوند، شهر چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟!

 

در عین حال وجود حجم انبوهی از علائم و تابلوهای تجاری، تابلوهای مغازه‌ها، آگهی‌ها و پوسترها و پلاکاردها، فضای شهری را چنان مغشوش کرده که دریافت اطلاعات صحیح و مورد نظر از میان آن همه اطلاعات ناخواسته و اضافی دشوار و مبهم است.

 

از سوی دیگر همدان، یکی از مناطقی است که این وضعیت در خیابان‌های اصلی آن به وضوح مشاهده می‌شود، هرچند خیابان‌های فرعی نیز از این وضعیت جان سالم به در نبرده‌اند.

 

با وجود آغاز تلاش‌ها به منظور ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در شهر همدان، هنوز اثرات مثبتی را در این زمینه شاهد نیستیم.

 

کهن‌شهر همدان، شهری تاریخی و توریست‌پذیر است پس باید تابلوهای تبلیغاتی سردرب مغازه‌های آن نیز همسو با جنبه‌های فرهنگی ـ تاریخی آن باشد.

 

یکی از شهروندان در این زمینه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: تابلوهای تبلیغاتی، برای جلوگیری از نابسامانی و نازیبایی در سطح شهر باید ساماندهی شوند.

 

وی ادامه داد: تا آن جا که خبر دارم، طول، عرض، ارتفاع و محل نصب تابلوهای تبلیغاتی از قوانین خاصی پیروی می‌کند.

 

این شهروند 42 ساله گفت: شورای شهر و شهرداری باید در این زمینه نظارت کافی را داشته باشد و به واحدهایی که خلاف قانون اقدام می‌کنند، مجوز ندهند.

 

یک خانم 58 ساله نیز با بیان اینکه توجه به تناسب و هماهنگی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی، شهری زیبا را به همه هدیه می‌دهد، خواستار توجه به این مهم شد.

 

وی با بیان اینکه برخی از تابلوها اصلاً دارای رنگ مناسبی نیستند، تصریح کرد: حتی توجه به رنگ این تابلوها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

 

این شهروند خواستار یکسان‌سازی نصب تابلو در سردرب واحدهای تجاری و صنفی شد و این مهم را عامل جلوگیری از اغتشاشات بصری دانست.

 

اخیراً جلسه‌ای با حضور تابلوسازان و اعضای اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در اتاق اصناف تشکیل شد و نماینده سازمان زیباسازی موافقت کرد که تمام امور مربوطه به تابلوهای سردرب مغازه‌ها را با این کارگروه در میان گذارد.

 

رئیس اتاق اصناف همدان در این زمینه گفت: استانداردسازی در تعاریف از تابلوها؛ جزو اولویت‌هایی است که اتاق اصناف همسو با سازمان زیباسازی شهرداری همدان پیگیر آن است.

 

حمیدرضا فرسایی‌وحید با تأکید بر اجرای موازین و استانداردهای لازم در ساخت تابلوها و استفاده از نام‌های متعارف بر سردرب مغازه‌ها، این مهم را از ضروریات دانست.

 

پیش از این نیز رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر از ساماندهی تابلوها و سردرب مغازه‌های سطح شهر همدان خبر داده بود.

 

کامران گردان بعد از اعلام این خبر اذعان کرد که نوع و شکل نصب تابلوهای تبلیغاتی و سردرب مغازه‌های سطح شهر بسیار نامنظم بوده و در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین نیست؛ بر این اساس شورای شهر ساماندهی تابلوها را در دستور کار شهرداری قرار داده است.

 

وی به یکسان‌سازی تابلوها در میدان امام؛ به عنوان آزمون در شهر همدان اشاره کرد و افزود: می‌توانیم با این کار الگویی برای سایر شهرها باشیم.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با بیان اینکه اجازه نصب تابلوهای غیر همسان و به دور از ضوابط و قوانین به مغازه‌داران داده نمی‌شود، اضافه کرد: تابلوها باید طبق استاندارد لازم و قوانین مصوب ساخته و نصب شوند.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان نیز با تأکید بر اهمیت سیما و منظر شهری، آن را یکی از محورهای اصلی در مدیریت شهری دانست.

 

وحید علی‌ضمیر گفت: ایجاد ضوابط و مقررات در ساخت و نصب تابلوها، در بهبود اوضاع شهر مثمر ثمر خواهد بود.

 

وی میدان امام خمینی(ره) را نقطه هدف طرح ساماندهی دانست و ابراز داشت: در اطراف میدان امام، تابلوهایی وجود دارد که قدمت آنها به 30 سال پیش برمی‌گردد که سیمای شهری را تحت تأثیر قرار داده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاري فارس

 

تاریخ انتشار: جمعه, 16 اسفند 1392