به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

برندسازی در صنایع غذایی ایران صورت نگرفته است

: : :

 

برندسازی در صنایع غذایی ایران صورت نگرفته است

 

صنایع غذایی ایران تلاش می کند تا بازارهای منطقه را بدست آورد ولی گزارش های رسمی نشان می دهد که فاصله زیادی میان کالاهای ایرانی و نیازهای منطقه وجود دارد.

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از خبرآنلاین، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، با بیان اینکه برندسازی در زمینه صنایع غذایی ایران صورت نگرفته است، گفت: در بین همه اصناف کیفیت کم ویا زیاد وجود دارد؛ مثلا در لبنیات و بستنی برندسازی شده و کاله و میهن توانستند مشتریان بیشتری نسبت به محصولات دیگر جذب کنند. بعضی کالاهای صادراتی مثل پسته و کشمش نیز که جهانی هستند با استانداردهای بین المللی مقایسه و سپس وارد کشور هدف می شوند؛ اما غذاهای آماده مثل خورشت‌ها ایرانی استاندارد خاصی ندارند؛ بنابراین این محصولات بدون بررسی استاندارد آنها وارد کشورهای هدف می شوند.

 

وی افزود: این محصولات درایران نیز زیر ذره‌بین قرار نمی گیرد تولیدکنندگان و صادرکنندگان به راحتی می توانند محصول خود را صادر کنند. چون ممیزی برای محصولات صادراتی وجود ندارد و دولت هر شیوه‌ای از صادرکننده حمایت می‌کند. دراین بین صادرکننده‌ای بازار صادراتی محصول درجه یکی را پیدا می‌کند و صادرکننده دیگری محصول درجه سه‌ای را برای صادرات انتخاب می‌کند. به این ترتیب آن صادرکننده‌ای که به کیفیت بها می‌دهد، می‌تواند برند خود را جابیندازد.

 

کاوه زرگران، درباره قابلیت صادرات غذاهای سنتی ایران تصریح کرد: در بازار غذای آماده ایرانی، تمام خورشت‌های ایرانی صادر می‌شود و ایرانیان ساکن اروپا متقاضیان اولیه این غذاها هستند. بعد از آنها مسلمانان جزء متقاضیان خورشت ایرانی قرار می گیرند؛ در گروه سوم نیز کشورهایی که با ایران هم ذائقه هستند؛ متقاضی مصرف غذاهای آماده ایرانی به شمار می‌آیند.

 

وی افزود: البته غیر از این گروه‌ها مجموعه چهارمی وجود دارد که شامل مصرف‌کنندگانی است که در رستوران‌های ایرانی این غذاها را می‌خوردند. البته آمار دقیقی در مورد این گروه وجود ندارد ولی به طور تجربی می‌توان گفت برخی اروپایی‌ها غذاهای ایرانی را که در رستوران‌های آنها سرو می شود؛ انتخاب می کنند. مثلا برخی آلمانی‌ها غذای قرمه‌سبزی که سرو می‌شود را انتخاب می‌کنند.

 

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران اظهار کرد: البته آمار دقیقی در مورد اینکه چه میزان و چه نوع خورشتی صادر می شود در دست نیست؛ زیرا آماری که در گمرک ثبت می‌شود؛ به طور کلی و در مورد انواع کنسرو است. در این میان محصولاتی همچون رب که حجم بالای صادرات این نوع محصولات را دربرمی‌گیرد؛ مجزا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه درشرایط کنونی ایران در بحث صادرات کنسرو و غذاهای آماده توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و به دلیل حلال بودن و تاریخ مصرف طولانی موادغذایش به اقصی نقاط دنیا حتی اروپا و امریکا صادر می شود، تصریح کرد: اکنون انواع ترشی های ما به آمریکا و اروپا صادر می شود. خوراک لوبیا در بین محصولات کنسروی به روسیه، مسکو، اوکراین و به طور کلی به کشورهای CIS صادر می شود.

 

کاوه زرگران، گفت: رب گوجه فرنگی نیز جزء عمده محصولات کنسروی که حجم بالای صادرات را دارد؛ یعنی در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داریم بازار محصولات ما را در برگرفته است. اما کنسرو انواع خورشت‌های ایرانی جایگاهی مشابه خوراک لوبیا و رب گوجه فرنگی را ندارد. البته همه صنایع کنسروی یک جا بسته بندی نمی شود و براین اساس آمار دقیقی از میزان صادرات آنها مشخص نیست.

 

 

 

منبع: خبر آنلاين

 

تاریخ انتشار: جمعه, 16 اسفند 1392