به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

مساله کاغذ و صنعت چاپ از اولویت‌های ارشاد است

: : :

 

مساله کاغذ و صنعت چاپ از اولویت‌های ارشاد است

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی جنتی در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که امروز (17 اسفندماه) در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در حال حاضر 6 هزار و 284 نشریه است که 6 هزار و 106 نشریه و خبرگزاری، همچنین 139 پایگاه اطلاع‌رسانی را تشکیل می‌دهند و ضرب‌العجلی برای این پایگاه‌ها تعیین شده تا ظرف مدت مشخص، مجوز اخذ کنند و پس از آن بدون مجوز نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند. در این دولت تاکنون 472 مجوز برای نشریات صادر شده است.

 

وی با اشاره به توقع مطبوعات و رسانه‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات توقع دارند، دولت رقیب بخش خصوصی نباشد. بسیاری از مطبوعات با بودجه عمومی اداره می‌شوند که در یک رقابت نامتعادل با بخش خصوصی قرار گرفته‌اند و باید تلاش کرد در پرداخت یارانه‌ها این مساله مدنظر قرار بگیرد. رفع بخشی از مسایل مربوط به مالیات و معافیت‌های مالیاتی در برخی موارد مشکلاتی ایجاد کرده که باید آنها را حل کنیم. توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای به‌ویژه در مساله کاغذ، صنعت چاپ و آموزش فناوری‌های جدید، همچنین حمایت از توسعه فضای مجازی و همراه کردن دستگاه‌های حاکمیتی با این مساله، حمایت از مجموعه نشریات این حوزه نیز در فهرست برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نقش رسانه‌ها و مطبوعات در آگاهی‌بخشی در تقاطع فرهنگ و جامعه، شفاف‌سازی، سالم‌سازی و مقابله با فساد و تامین نظارت اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با گستره‌ای که دارند تلاش می‌کنند که این نقش را به‌خوبی ایفا کنند.

 

وی در ادامه افزود: در این جشنواره تعداد و کیفیت شرکت‌کنندگان قابل اعتناست و بخش قابل توجهی از اصحاب رسانه حرفه‌ای در آن شرکت کرده‌اند. سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس رهنمودهای گذشته، پاسداری از آزادی مطبوعات و پایداری در چارچوب قانون مطبوعات است و تلاش کرده تا اصحاب قلم و رسانه، تفکر، اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها را در سطح مطبوعات و رسانه‌های بیان کنند مگر در مورادی که قانون منع کرده است.

 

مطبوعات باید از سلیقه‌های شخصی به‌ دور باشند

 

وی گفت: برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در چارچوب قانون، به‌دور از سلیقه‌های شخصی باشد، همچنین تصمیم‌گیری‌ها درباره مطبوعات از سلیقه‌های شخصی دور است و این تصمیم‌گیری‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات انجام می‌گیرد. دولت از مجموع هفت عضو این هیات، دو نفر عضو دارد اما تصمیمات به‌صورت اکثریت گرفته می‌شود. در طول این مدت در چند جلسه از مدیران مسوول و سردبیران برای گفت‌وگو و تبادل نظر دعوت شدند.

 

جنتی بیان کرد: تلاش کردیم دعوت به قانون‌گرایی، اصلاح فرهنگ عمومی، پرهیز از برخوردهای جناحی، همچنین قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب شده در سال 1388 که مسکوت مانده بود، در آیین‌نامه‌ای که تهیه شده به دولت تقدیم کنیم تا با تصویب آن بتواند در این حوزه راهگشا باشد تا اصحاب مطبوعات بتوانند بر اساس این قانون، دسترسی آزاد به مطبوعات داشته باشند. احترام به حقوق شهروندی و پاسداشت نقش رسانه‌ها که همواره بر آن تاکید شده به معنای ترویج الحاد نیست بلکه توجه دادن به حقوقی است که در قانون اساسی به همه شهروندان کشور با گرایش‌های مختلف داده شده است.

 

وی اظهار کرد: احترام به اعتقادات و مقدسات، جزو اصولی است که همه اصحاب رسانه باید به آن پایبند باشند. کاهش تصدی‌گری دولت، حمایت از فعالیت‌ها و تشکل‌های صنفی با توجه به فعالیت‌هایی که قابل واگذاری به مجامع صنفی است، تلاش شده تا به این بخش‌ها واگذار شود. اعتماد به رسانه و روزنامه‌نگاران و به رسمیت شناختن حقوق آنها و منع از امر و نهی‌های حکومتی مساله دیگری است که بر آن تاکید داریم. لایحه نظام صنفی رسانه‌ای جزو برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌شمار می‌آید که در نهایت به دولت تقدیم خواهد شد.

 

 

 

منبع: ايبنا

 

تاریخ انتشار: يكشنبه, 18 اسفند 1392