به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

برچسب‌های تبلیغاتی مزاحم

: : :

 

برچسب‌های تبلیغاتی مزاحم

 

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات محیطی که همه می‌شناسند، برچسب‌های کوچکی است که در اطراف آیفون و در مبادی ورودی منازل افراد نصب می‌شود.

 

آنچه بیش از همه در این نوع از تبلیغ به ذهن می‌آید و به چشم می‌خورد، بهم‌ریختگی و بی‌نظمی بی‌نظیری است که این برچسب‌ها بر در و دیوار کوچه‌ها و محله‌ها ایجاد می‌کنند.

 

مهرداد موثقی کارشناس تبلیغات در رابطه با این نوع از تبلیغات محیطی می‌گوید: برچسب‌های تبلیغاتی که از دهه های گذشته به عنوان تبلیغات محیطی وجود داشتند و بر روی در و دیوار شهر نصب می‌شدند، عمومًآ موضوعات خاصی را در بر داشتند نظیر: تخلیه چاه و لوله بازکنی و این‌طور خدمات.

 

گستردگی و تعداد زیاد این برچسب‌ها بر روی در و دیوارهای شهر و ایجاد آلودگی بصری باعث شده بود حتی مشاغل مرتبط با آن برای پاکسازی منازل و محیط شهری این برچسب‌های نازیبا ایجاد شود. به این شکل که افرادی با دریافت مبالغی، نسبت به برطرف کردن آثار برچسب‌ها کار نظافت و پاکسازی شهر را انجام می‌دادند.

 

مدیر یک مجتمع مسکونی که از نصب این‌گونه برچسب‌ها بر روی در و دیوار منازل مسکونی گله‌مند بود اظهار می‌کند: به‌خاطر آلودگی و بی‌نظمی که این‌گونه تبلیغات برای صاحبان منازل مسکونی ایجاد می‌کند، حتی اگر نیازی هم باشد، ترجیح می‌دهد از سایر شرکت‌های خدماتی این‌گونه خدمات را دریافت نماید.

 

او معتقد است این برچسب‌های تبلیغاتی با اینکه در رنگ‌های مختلف و به تعداد زیاد از سوی شرکت‌های مختلف حتی روی درب منازل و شیشه و آینه‌های ورودی نصب می‌شود، هیچگاه مورد توجه و دقت نظر مردم قرار نگرفته و نمی‌گیرد چرا که در شرایطی قرار دارند که اصلاً دیده نمی‌شود.

 

او می گوید: اگر به چنین خدماتی هم نیاز داشته باشیم ترجیح می‌دهیم از تبلیغات درج شده در پیک برتر و سایر مجلات استفاده نماییم چرا که کیفیت خدمات شرکت‌های معتبر در این موارد قابل قبول‌تر می‌باشد.

 

برچسب‌های تبلیغاتی مزاحم

 

البته این روزها که فصل خانه تکانی و پاکسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر از آلودگی‌هاست، شهرداری نیز، هم در رابطه با پاکسازی و هم زیباسازی و آراستگی محیط‌های شهری، اقدامات زیادی را پوشش می‌دهد.

 

اما پاکسازی و رفع آثار برچسب‌های مزاحم بر روی در و دیوار منازل مسکونی جزء مواردی نیست که کارگران شهرداری نسبت به برطرف کردن آن اقدامی انجام دهند و به‌خاطر چسبندگی و بر جای گذاشتن آثار چسب، دردسرهای زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. هیچ مرجع قانونی نیز در مورد پیگیری و اعمال قانون این تبلیغات غیر اصولی و مزاحم وجود ندارد و مخاطبان خسته و عصبانی از مورد هدف قرار گرفتن ناخواسته این‌گونه تبلیغ، راهی جز کنار آمدن با آن ندارند.

 

در تماس تلفنی با یکی از شرکت‌های خدماتی که برچسب‌های زیادی بر در و دیوار یکی از محله‌ها نصب کرده بود، مسوول آن مجموعه معتقد است: موضوعی که تبلیغ می‌شود ممکن است گاهی نیاز هر شهروندی باشد و برای هر کسی پیش آید. وی می‌گوید: بعضی شرکت‌ها و سازمان‌ها و ساختمان‌های پزشکان اغلب مشتریان ما را تشکیل می‌دهند و در مرحله بعد مجتمع‌های مسکونی و منازل افراد مراحعین این‌گونه موارد تبلیغی ما هستند.

 

او در رابطه با اینکه نصب برچسب‌هایشان برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند، می‌گوید: پیمانکارنی که مسوولیت نصب این برچسب‌ها را دارند در روز، موظف به پخش تعداد معینی هستند و حتی برخی اوقات افرادی برای بازدید از نحوه پوشش‌دهی مناطق و محله‌ها فرستاده می‌شوند که موجب می‌شود افراد مسوول نصب این‌گونه برچسب‌ها تعداد زیادی برچسب را در یک منطقه پخش نمایند.

 

به هرحال تبلیغات محیطی در کوچکترین اندازه خود که از دیر باز وجود داشته است، همین برچسب‌ها تبلیغاتی است که به اعتقاد مخاطبان یا اصلاٌ دیده نمی‌شود و یا کمتر به چشم می‌آیند و در نوع خود گاهی با تغییراتی همراه بوده‌اند و در ابعاد و اشکال متفاوتی ارائه می‌شوند و صاحبان این تبلیغات با وجود گسترش و پبشرفت‌ متدهای اطلاع‌رسانی در صنعت تبلیغات، فارغ از تاثیر و بازخورد منفی که در ذهن و چشم بیننده برجای می‌گذارد، همچنان بر ادامه روش قدیمی و مزاحم خود تاکید می‌ورزند.

 

 

 

منبع: mbanews.ir

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 اسفند 1392