به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

نبض بازار کاغذ در دست نمایشگاه کتاب

: : :

 

نبض بازار کاغذ در دست نمایشگاه کتاب

 

مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، نمایشگاه کتاب تهران را بزرگترین و پر بازدیدترین نمایشگاه منطقه توصیف کرد و گفت: مدتی بود که بازار کاغذ راکد مانده بود اما هر چه به زمان برپایی نمایشگاه کتاب نزدیکتر می‌شود، نبض این بازار تندتر می‌زند.

 

به گزارش بازار چاپ ، ابوالفضل ایمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: بزرگترین آوردگاه منطقه، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. اجرای این نمایشگاه نه تنها برای ناشران داخلی بلکه برای همه بازارهای کشور حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به ثبات نظامی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران، نقش نمایشگاه کتاب در جذب افراد و ناشران سراسر دنیا به این رویداد فرهنگی را بزرگ توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این روزها همه اهالی صنعت چاپ و نشر به شدت مشغولند و معمولا سایرین باید سفارش‌های خود را پس از اجرای نمایشگاه کتاب تهران به صنعتگران چاپ و نشر برسانند.

 

مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در پاسخ به این سوال که «با توجه به این‌که چندی پیش بخشی از تحریم‌های بین‌المللی از کشور ایران برداشته شد، آیا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد تاثیر آن خواهیم بود؟» بیان کرد: تاثیر برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها از کشور ایران را می‌توان در دو بخش روانی و بازار لوازم و کالا دید. به نظرم برچیده شدن این تحریم‌ها از لحاظ روانی تاثیر بر بازار کاغذ گذاشت. در سال گذشته مشکلی به نام تب کاغذ بر این بازار حاکم بود تا جایی که ارگان‌ها و سازمان‌های غیر مرتبط با کاغذ هم، به واردات این کالا پرداختند. خوشبختانه نرخ تورم از انتخابات سال 1392 به ثبات رسید که مطمئنا این ثبات بر پایداری بهای کاغذ هم موثر بود.

 

وی افزود: سال گذشته بهای کاغذ با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد اما بهای کتاب با نرخی بیش از بهای افزایش یافته کاغذ مواجه شد. تاثیر روانی بهای کاغذ بسیار اثرگذار بود.

 

ایمنی یادآور شد: اکنون ثبات نسبی بر بازار کاغذ کشور حاکم است اما شرایط بازار بسیار راضی کننده نیست زیرا فعالان صنعت چاپ و نشر سال‌های پیش دوران طلایی را تجریه کردند که همواره انتظار بازگشت آن روزها را دارند.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 د مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

 

 

 

منبع: پاپنا

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 فروردين 1393