به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

صدور مجوز چاپ، تطبیق و نظارت بر انتشار تقویم رسمی کشور

: : :

 

صدور مجوز چاپ، تطبیق و نظارت بر انتشار تقویم رسمی کشور

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از مهر در ششصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مورخ 20 خرداد 93 موضوع یکسان‌سازی مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مندرج در تقویم رسمی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

به منظور پیگیری و آگاهی از روند اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و جلوگیری از هر گونه تشتت در چاپ تقویم، موارد زیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب شد:

 

صدور مجوز چاپ، تطبیق و نظارت بر انتشار تقویم رسمی کشور

مصوب جلسه 618 مورخ 93/3/20 شورای فرهنگ عمومی

مطابق ماده 5 آیین‌نامه «نحوه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص» مصوب جلسه 648 مورخ 88/6/24 شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تقویم منتشر می‌کنند، موظف‌اند روزها و مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را حسب مورد در متن یا ضمیمه تقویم درج کنند.

بر همین اساس، در ششصد و هجدهمین جلسه مورخ 93/3/20 شورای فرهنگ عمومی موضوع یکسان‌سازی مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مندرج در تقویم رسمی کشور، مطرح شد و به منظور پیگیری و آگاهی از روند اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی در راستای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلوگیری از هر گونه تشتت در تقویم‌های چاپی و ضرورت درج یکسان مناسبت‌های مصوب، موارد ذیل به تصویب رسید:

الف) مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا پایان خردادماه هر سال، تقویم رسمی کشور را استخراج و برای اعمال و درج مناسبت‌های مصوب به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه کند.

ب) معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه ناظر بر فعالیت‌های چاپی در کشور، موظف است پس از تأیید و صدور مجوز چاپ تقویم از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، نسبت به نظارت بر اجرای ضوابط شورای فرهنگ عمومی اقدام کند.

ج) معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی در کشور، موظف است پس از تأیید و صدور مجوز چاپ تقویم از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، نسبت به صدور مجوز انتشار تقویم‌های تبلیغاتی اقدام کند.

د) کلیه مراکز، سازمان‌ها و نهادهایی که تقویم چاپ می‌کنند، موظف‌اند ضمن رعایت قوانین و مقررات، مجوز چاپ تقویم را قبل و بعد از چاپ برای ترخیص از چاپخانه، از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی دریافت کنند.

ه) کلیه ناشران تقویم موظف‌اند یک نسخه از تقویم رسمی کشور را قبل از ترخیص از چاپخانه، به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی - به عنوان ناظر و مرجع صدور مجوز چاپ - ارایه دهند و پس از تأیید نهایی، چاپخانه‌ها مجاز هستند نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

 

علی جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

تاریخ انتشار: شنبه, 14 تیر 1393