به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

ضرورت تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره صنعت چاپ

: : :

 

ضرورت تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره صنعت چاپ

 

به گزارش بازار چاپ و به نقل از مهر، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ صبح امروز (8 تیر ماه) با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر و اعضاء شورای سیاستگذاری برگزار شد.

 

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در این نشست با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ و همزمانی آن با برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: با توجه به نامگذاری سال 1393 می‌توان از این سال به عنوان نقطه جهشی در صنعت چاپ استفاده کرد. طبعا برای این اقدام باید توسط دست‌اندرکاران صنعت چاپ انجام شود و نقش اصلی بر عهده اهالی صنعت چاپ است. کار وزارتخانه بسترسازی برای این اقدام است و کار اصلی بر دوش کسانی است که متکفل اصلی این صنعت هستند.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم در روز ملی صنعت چاپ نگاه مجددی به این صنعت داشته باشیم زیرا این صنعت نقطه کانونی در فرهنگ و صنعت محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این دوره از جشنواره در پی آن هستیم تا با نگاه به گذشته به آسیب‌شناسی جشنواره و نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم.

 

صالحی با اشاره به تلاش برای ارتقای جایگاه صنعت چاپ در کشور گفت: جایگاه صنعت چاپ باید در میان تصمیم‌سازان کشور نفوذ پیدا کند و برای این مهم باید برنامه‌ریزی انجام داد. هر برنامه‌ریزی باید بر اساس اطلاعات منسجم که به بینش خاصی منتهی شود، انجام شود تا بتواند در میان تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان کشور نفوذ پیدا کند و آثار آن در توسعه صنعت چاپ پدیدار شود.

 

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد بر اجرای چهاردهمین جشنوراه ملی صنعت چاپ توسط دست‌اندرکاران این صنعت تاکید کرد و گفت: جشنواره را باید شورای سیاست‌گذاری پیش ببرد. صنعت چاپ باید با برنامه‌ریزی به سمت جلو حرکت کند. برای پیشرفت آن باید یک برنامه علمی و جامع داشته باشیم. برای این منظور باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام داد و به اجرای آن پرداخت.

 

صالحی تشکیل اتاق فکر را ضرورتی برای برنامه‌ریزی‌های کلان اعلام کرد و عنوان کرد: برای انجام برنامه‌ریزی در حوزه چاپ باید تلاش کرد با تشکیل اتاق فکر و استفاده از افرادی که در حوزه برنامه‌ریزی صاحب نظر هستند، نسبت به برنامه‌ریزی کلان برای این حوزه اقدام کرد.

 

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد یکی از ضروریات چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ را تاسیس دبیرخانه دایمی اعلام کرد و گفت: دبیرخانه‌ای برای این جشنواره باید تشکیل شود تا مستندات صنعت چاپ را حفظ کند. از سوی دیگر جشنواره‌ها اقتضائات خاص خود را دارند و باید ببینیم که از جشنواره‌ها چه انتظاراتی داریم.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا برای جشنواره‌ها اهداف کلی تعریف کنیم و برای هر دوره از جشنواره‌ای یک یا چند هدف میان مدت مشخص کنیم. همچنین باید شاخص‌هایی برای ارزیابی این جشنواره‌ها تعریف کنیم و به ارزیابی اقدامات انجام شده در هر دوره بپردازیم.

 

محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر نیز تشکیل دبیرخانه دایمی برای این رویداد ملی را یک ضرورت دانست و گفت: باید دبیرخانه ثابتی برای جشنواره صنعت چاپ تشکیل شود تا بتوانیم در طول سال فعالیت‌های انجام شده را رصد کنیم و همچنین اطلاعات مربوط به برگزاری دوره‌های مختلف جشنواره را در آنجا گردآوری کنیم.

 

وی افزود: متاسفانه سوابق چندانی از برگزاری دوره‌های پیشین در دست نیست و این درحالی است که بانک‌های اطلاعاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر نهاد و سازمان است.

 

در ادامه این جلسه اعضاء سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنوراه ملی صنعت چاپ پیشنهادات و انتقادات خود را برای برگزاری این دوره از جشنواره مطرح کردند.

 

بر اساس این گزارش، در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ سید احمد آل‌طاها، سعید بهنام‌جو، جلال ذکایی، احمدرضا اعتماد مظاهری، محمدحسن فکری، علی مغانی، محمود ابراهیمی و رضا منصوری حضور داشتند.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

تاریخ انتشار: شنبه, 14 تیر 1393