به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تولید کاغذ در داخل کشور سودمند نیست

: : :

 

tolid_kaghaz_dardakhele_kesvar_sodmand_nist

 

رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه برخی کاغذ و مقواهای داخل بازار 100 درصد وارداتی هستند گفت: با توجه به اینکه سرزمین ما خشک است و نمی توانیم در زمینه کاغذ تولید بالایی داشته باشیم تولید کاغذ سودمند نیست.

 

به گزارش بازار چاپ، حسین میرباقری با بیان اینکه تولید کاغذ بستگی به منابع ما دارد افزود: سرزمین ما خشک است و در زمینه کاغذ نمی‌توانیم تولید بالایی داشته باشیم و تولید کاغذ برای کشور سودمند نیست.

 

وی در خصوص اینکه برخی مقواهای داخل بازار تولید داخل نیست گفت: مثلا مقوای کتان با تقاضای زیادی که دارد اصلا تولید داخل نیست و برخی مقواها ۱۰۰ درصد وارداتی هستند یا اینکه برخی کاغذها مثل گلاسه یک در صد هم تولید نداریم.

 

میرباقری در خصوص تولیدات داخل گفت: کاغذها و مقواهای گرافت یا روزنامه تولید داخل است که کارخانه چوکای مازندران یا کارخانه پارس آن ها را تولید میکند البته کارخانه مراغه هم در حال فعالیت است اما این روند به شکلی نیست که بتواند پاسخگوی نیاز داخل باشد و باید به طور حتم واردات داشته باشیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه کیفیت تولیدات داخل مناسب است اما کاغذهای کاهی و مواد بازیافتی داخل جوابگو نیستند.

 

رییس اتحادیه کاغذ و مقوا با بیان اینکه در واردات کاغذ مشکلی نداریم گفت: درزمینه واردات فقط قیمت است که برخی مواقع دچار نوسان می شود و این نوسان بستگی به نوع کالا، کشور وارد کننده وطول مدت زمان آن دارد که بحران در این موراد بر قیمتها تاثیر گذاشته، واردات را با خلا مواجه کرده و باعث نوسان قیمتها می شود.

 

وی با بیان اینکه اکثر واردات کاغذ از کشورهای چین، اندونزی، کره و هند صورت می گیرد، گفت: در چند ماه اخیر قیمتها ثابت بوده و نوسان قیمتی نداشته ایم.

 

به گفته میرباقری باید در حوزه صنعت کاغذ یک همبستگی بین چاپخانه دار، کاغذ فروشان، صحافان و ناشران ایجاد شود تا با کمک اتحادیه بتوانند قیمتها را به شکلی تهیه کنند که نوسانی نداشته باشد.

 

وی افزود: مثلا مجمع وارد کنندگان باید حمایت کنند و با هماهنگی هم بازار را در دست داشته باشند تا شاهد نوسان قیمتی نباشیم.

 

انتهای پبام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: جمعه, 21 آذر 1393