به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بسته بندی ایران صدها گام از همسایگان عقب تر است

: : :

 

baste_bandi_iran_sad_gam_az_hamsayegan_aghabtar_ast

 

استاد گرافیک با تاکید برآنکه طراح بسته بندی که فارغ التحصیل چنین رشته ای باشد وجود ندارد گفت: «چرا سفال و سرامیک ایرانی به دلیل نداشتن بسته بندی مناسب به فروش نمی رسند اما جنس چینی که کیفیتش پایین تر است جایگزین تولیدات ایرانی می شود؟ ما در حوزه بسته بندی صدها قدم از کشور همسایه خود یعنی ترکیه ..

 

به گزارش بازار چاپ، عقب ماندن ما از صنعت بسته بندی که آسیب‌های فراوانی به بخش صادرات وارد کرده صحبت‌هایی است که «شهرزاد اسرفرجانی» عضو هیات داورات اولین مراسم سالانه اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد مطرح کرد.

 

اسفرجانی که سالها تجربه در حوزه گرافیت و تبلیغات و تدریس در حوزه طراحی بسته‌بندی را در کارنامه کاری خود دارد با اشاره به آنکه صنعت، تولید، طراحی و تغییر تفکرات استراتژیک مسئولان سبب بهبود و ایجاد تغییرات در حوزه بسته بندی خواهد شد گفت: «بسته بندی آخر راه تولید نیست بلکه آغازگر راه حضور محصول در بازار است. از این رو باید به بسته بندی محصولات خود اعم از صنایع غذایی و پوشاک گرفته تا صنایع دستی توجه ویژه داشته باشیم.»

 

به گفته او، جامعه ما حدود 50 سال با نظام آموزشی در حوزه بسته بندی فاصله دارد این درحالی است که امروزه بسته بندی کالا حرف نخست را در ارائه و بازاریابی می‌زند.

 

این گرافیست با تاکید برآنکه طراح بسته بندی که فارغ‌التحصیل چنین رشته‌ای باشد وجود ندارد گفت:‌ «چرا سفال و سرامیک ایرانی به دلیل نداشتن بسته بندی مناسب به فروش نمی‌رسند اما جنس چینی که کیفیتش پایین‌تر است جایگزین تولیدات ایرانی می‌شود؟ ما در حوزه بسته بندی صدها قدم از کشور همسایه خود یعنی ترکیه عقب‌تر هستیم و این بزرگترین معضل در حوزه صادرات به شمار می‌ رود.»

 

اسفرجانی معتقد است: «بسته بندی خوب سبب سود و بسته بندی بد سبب ضرر تولید کننده می‌شود چراکه در واقع بسته بندی با برندسازی برابری می‌کند. یک بسته بندی زیبا و درست می‌تواند برندی برای ارائه یک محصول باشد.»

 

«ایمان آل مظفر» دبیر اولین مراسم سالانه اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها نیز با اعلام خبر برگزاری مراسم بسته‌ها در 3 آبان ماه گفت: «با توجه به آنکه مرجعی برای معرفی طراحان بسته بندی نداشتیم برآن شدیم تا با راه اندازی سایت بسته‌ها این مرجع را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم. از این رو با توجه به آثار ارسالی که بیش از 200 اثر از طراحان حرفه‌ای را شامل می‌شد 5 اثر به بخش داوری راه یافت که در نهایت یک اثر تندیس بسته‌ها را دریافت خواهد کرد.»

 

به گفته او، در بخش دانشجویی نیز حدود 70 اثر ارسال شده‌است که 20 اثر به بخش داوری راه یافتند.

 

شهرزارد اسفرجانی، محمد رزاقی، علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی و مسعوت نجات از جمله مشاوران و داوران اولین مراسم سالانه اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها هستند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: جمعه, 21 آذر 1393