به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

موج بی‌رویه واردات کاغذ و مقوا در پی توافق هسته‌ای

: : :

 

moje_bi_ravie_varedate_kaghaz_va_moghava_dar_peie_tavafogh_hastei

 

رییس سندیکای تولید‌کنندگان چوب و کاغذ گفت: در صورت توافق وین احتمال افزایش واردات کالاهای خارجی به ایران وجود دارد که در این صورت باید برای حمایت جدی از تولید داخل، برنامه‌ریزی شود.

 

به گزارش بازار چاپ ،ابوالفضل روغنی با اشاره به مذاکرات در حال انجام بین ایران و آمریکا، اظهار داشت: در صورتی که توافقی صورت گیرد، کلیات آن برای ملت ایران مناسب خواهد بود، اما باید با خودباوری و ایجاد یک ثبات کلی، اقتصاد کشور را اداره کنیم.

 

وی با بیان اینکه توافق وین در تولید و تجارت کشور بی‌تأثیر نخواهد بود، افزود: اگر همه چیز را به این توافق موکول کنیم، زیان خواهیم کرد و یکی از مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، این است که در باغ سبز به ما نشان داده شود در حالی که دنیا در تجارت به دنبال سود است و طرف مذاکره‌ کننده نیز در پی کسب سود کلان از کشور ما است.

 

روغنی با بیان اینکه ممکن است در صورت توافق، قیمت مواد اولیه برخی صنایع افزایش یابد، گفت: با مقاوم‌سازی اقتصاد می‌توان با این مسئله مقابله کرد.

 

وی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط بین‌المللی با کشورهای دیگر، تصریح کرد: تحریم‌ها به صورت غیرقانونی علیه ایران وضع شده و حقوق تجار ایرانی به صورت غیرقانونی، سلب شده است اما نباید فکر کنیم که توافق وین یک مدینه فاضله است و همه مشکلات ما را حل می‌کند.

 

رییس سندیکای تولید‌کنندگان چوب و کاغذ با اشاره به اینکه ممکن است این توافق حتی در برخی موارد به زیان تولید داخل باشد، گفت: احتمال دارد در صورت توافق، واردات کالاهای خارجی به ایران بیشتر شود و با توجه به اینکه در شرایط فعلی حمایت جدی از تولید داخل صورت نمی‌گیرد، به تولید ما ضربه وارد شود.

 

وی با تأکید بر لزوم تعیین قیمت مناسب برای ارز در کشور پس از توافق وین، گفت: بعد از این توافق ممکن است قیمت ارز کاهش یابد، ولی در واقع یک شوک موقتی خواهد بود و در صورت رونق واردات، این مسئله به مصلحت تولید کشور نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امیدواری بی‌اندازه به مذاکرات کار درستی نیست، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشورهای زیادی با آمریکا در ارتباط هستند، اما این طور نیست که آنها بهترین وضعیت اقتصادی را داشته باشند، زیرا هر کشور به دنبال کسب منفعت برای خودش است.


روغنی تأکید کرد: در صورت خوش‌بینی بیش از حد به مذاکرات، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

 

وی وضع قوانین مناسب را لازمه عبور از بحران فعلی در ایران عنوان کرد و گفت: در ایران از منابع معدنی و نخبگان خوبی برخورداریم و نباید در سراب مذاکرات فرو رویم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna,ir

تاریخ انتشار: جمعه, 28 آذر 1393