به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کاهش تولید کاغذ و مقوا

: : :

 

kaheshe tolide kaghaz va moghava

 

رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از کاهش 10 تا 20 درصدی ظرفیت تولید کارخانه های این صنعت در سال جاری خبر داد و گفت: ایران کمتر 60 درصد از کاغذ بسته بندی مورد نیاز داخل را تولید می کند.

 

به گزارش بازار چاپ، رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از کاهش 10 تا 20 درصدی ظرفیت تولید کارخانه های این صنعت در سال جاری خبر داد و گفت: ایران کمتر 60 درصد از کاغذ بسته بندی مورد نیاز داخل را تولید می کند.

 

حسین ابراهیمی فردوئی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تولید کاغذ بسته بندی در داخل کشور اظهار کرد: تولید در داخل کشور در سال جاری با 10 تا 20 درصد با کاهش روبرو بوده است چرا که مواد اولیه تولید بازیافت است و مشکل خرید مواد اولیه داریم.

 

وی با بیان این که اکثر کارخانجات با 10 تا 20 درصد کاهش ظرفیت نسبت به سال گذشته کار می کنند، تصریح کرد: بزرگترین دلیل این موضوع مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش کارخانه هاست چرا که در چرخه تولید کاغذ مواد اولیه به شکل نقدی خریداری می شود. اما فروش کاغذ در ایران معمولا با یک وعده سه تا چهار ماه است.

 

رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا همچنین با انتقاد از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کارخانه های کاغذ و مقوا گفت: وزارت اقتصاد معمولا قبل از فروش کاغذ مالیات را از ما دریافت می کند چراکه دوره های آن ها سه ماهه است اما معمولا فروش کاغذ و دریافت هزینه آن معمولا بین چهار تا پنج ماه طول می کشد.

 

ابراهیمی با بیان این که بزرگترین معضل صنعت کاغذ، هزینه انرژی است، اظهار کرد: در حال حاضر انرژی گران شده و کارخانه های بزرگ بین 400 تا 500 میلیون تومان در ماه هزینه انرژی می دهند و کارخانه های کوچک نیز معمولا تا 150 میلیون تومان این هزینه را پرداخت می کنند اما به هر حال وضعیت بازار کاغذ در ایران به گونه ای است که خریدها به این شکل انجام می شود.

 

وی همچنین با بیان این که صادرات اصولا برای ایران توجیهی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر ایران تنها 60 درصد از کاغذ بسته بندی مورد نیاز خود را تولید می کند هر چند که برخی از شرکت ها کارهایی را در زمینه صادرات در عراق و ترکیه انجام داده اند اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

 

رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا همچنین با انتقاد از نحوه صدور موافقت های ایجاد صنایع کاغذ در گذشته گفت: در گذشته موافقت هایی داده شده که براساس نیازسنجی نبوده است؛ به طوری که اکنون بیشتر شرکت ها در صنعت بسته بندی کاغذهای لایه میانی کارتون ها را تولید می کنند و در زمینه تولید کاغذ کراپ لاینر یا همان لایه بیرونی کارتن تنها دو تا سه شرکت فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: يكشنبه, 21 دی 1393