به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تولیدکنندگان کاغذ همان ارزی را می‌گیرند که واردکنندگان روده گوسفند!

: : :

 

tolidkonandegan_kaghaz_haman_arzi_ra_migirand_ke_vared_konandegan_rodehye_gosfand

 

مدیر بازرگانی شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک با بیان اینکه امروز به واردکنندگان «روده گوسفند» هم عیناً مانند ما ارز مبادله‌ای تعلق می‌گیرد، گفت: این سیاست‌ها طومار تولیدکنندگان را درهم می‌پیچد.

 

به گزارش بازار چاپ،علیرضا مرتضوی مدیر بازرگانی شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک با بیان اینکه این کارخانه حدود ۵ سال پیش با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تُن در سال و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه‌ای دورافتاده در کیلومتر ۵۵ جاده اصفهان - شهرکرد راه‌اندازی شده است، به کیفیت بالای مقوای پشت طوسی (دوبلکس) و رقابت انحصاری این کارخانه با محصولات کارخانه‌های معتبر در خاورمیانه اشاره کرد و یادآور شد: مصرف این نوع مقوا در خاورمیانه حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن است اما متاسفانه علیرغم وجود توان فنی و اجرایی در این شرکت، به دلیل سیاست‌های نادرست وارداتی، ما هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید، وارد میدان رقابت در بازار خاورمیانه شویم.

 

وی در ادامه از طرح در دست اقدام توسعه ۲۵۰ هزار تُنی این کارخانه سخن گفت و با بیان اینکه شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک با رویکردی ملی وارد عرصه تولید کاغذ و مقوا شده است، در عین حال تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که به راحتی به واردکنندگان «روده گوسفند» و «گوشت» هم عیناً مانند ما، ارز مبادله‌ای تعلق می‌گیرد و آن وقت محصولات ما باید در بازار با محصولات وارداتی آنها که به جرئت می‌توان گفت در مقایسه با محصولات ایرانی، از کمترین استانداردهای کیفیتی هم برخوردار نیستند، به رقابت بپردازند و این در حالی است که به دلیل حجم بالای واردات محصولات چاپی در ایران، واردکنندگان با پائین آوردن قیمت‌ها، نقدینگی مورد نیاز خود را برای واردات مجدد، از بازار تامین می‌کنند و ما می‌مانیم و تعهداتی که به نیروی کار خود داریم.

 

مدیر بازرگانی شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک افزود: ما و شرکت‌های دیگر عرصه تولید کاغذ قطعاً می‌توانیم نیاز داخلی کشور را در این زمینه تامین کنیم البته در صورتی که به حال خود رها نشویم؛ اگر دولت یک بخش صد در صد خصوصی را به حال خود رها کند و در عین حال تعرفه واردات را هم تغییر ندهد و به واردکنندگان هم اجازه بدهد که با همان نرخ ارزی که ما تولیدکنندگان دریافت می‌کنیم، محصولاتِ کم‌کیفیت را از کشورهای دیگر به خصوص چین وارد کشور کنند، طبیعی است که ما با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. حرف ما خطاب به مسئولان این است که اشکالی ندارد که واردات هم انجام شود ولی نه با هر ارزی و نه با ارز مبادله‌ای بلکه با ارز آزاد.

 

وی در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره تسهیلات صندوق توسعه ملی که اخیراً دولت برای احیاء مجموعه‌های چاپ و نشر کشور در نظر گرفته، چیست؟، با بیان اینکه در کشورهایی مثل حوزه اسکاندیناوی، بانک‌های مختص صنایع بزرگ و ملی فعالیت می‌کنند که با نرخ سودهای بسیار اندک ۳ و ۴ درصدی از این صنایع حمایت می‌کنند چرا که آنها معتقدند در نهایت سود این صنایع به خود مردم و جامعه برمی‌گردد، گفت: وام‌های با نرخ سودهای ۲۰ و ۲۴ درصدی بانک‌های ما، هیچ دردی از دردهای ما را دوا نمی‌کند. ما البته در سال‌های ابتدایی که می‌خواستیم کارخانه صنایع خمیر و کاغذ اترک را راه‌اندازی کنیم، وام‌های ریالی و ارزی و با دلار حدوداً ۱۲۰۰ تومان گرفتیم ولی الان به ما می‌گویند که باید آن را با ارز مبادله‌ای ۲۶۰۰ تومان پس بدهید. این قبیل سیاست‌ها طومار کار یک تولیدکننده را درهم می‌پیچد.

 

مدیر بازرگانی شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک با بیان اینکه این مسائل از چشم مسئولان هم پنهان نیست، تاکید کرد: در سالی که به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده و تاکید همگان باید بر اقتصاد مقاومتی باشد، باید از بخش خصوصی که با استفاده از توان داخلی، چرخ‌های تولید را می‌چرخاند، حمایت شود. چرا ما به عنوان شرکت صنایع خمیر و کاغذ اترک باید با ۳۰ درصد ظرفیت تولیدمان کار کنیم در حالی که از صنعت بازیافت زباله برای تولید خمیر کاغذ استفاده می‌کنیم و کمک قابل توجهی هم به محیط زیست می‌کنیم؟ اگر نگاه پدرانه‌ و حمایت‌کننده‌ای به چنین صنایعی صورت گیرد، ما در آینده‌ای بسیار نزدیک نه تنها قادر به پاسخگویی به نیازهای داخلی خواهیم بود بلکه توان رقابت در حد بالا در خاورمیانه را هم خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: papna.ir

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 دی 1393