به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بسته بندی پایدار

: : :

 

بسته بندی پایدار

 

بازار چاپ : در این اوضاع که کره‌ی زمین به کمک ساکنانش نیاز دارد، هرکس سعی می‌کند با روش خود زمین را یاری کند.


این‌روزها بحث بسته‌بندی پایدار در دنیا داغ است و امسال به همت مرکز بسته‌بندی ارس و گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان پای این موضوع به ایران هم باز شد و اولین سمینار بسته‌بندی پایدار با محور غذا کلید خورد.


به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم بسته بندی پایدار، بسته بند‌ی است که منافع آیندگان را به خطر نمی اندازد؛ به عبارت دیگر هدف این است که وقتی یک‌بار مواد وارد چرخه تولید شوند دیگر خارج نشوند و به موادی با ارزش بالاتر تبدیل شوند.

 

سپهر سرمست مدیر مرکز بسته‌بندی ارس در مورد سمینار بسته‌بندی پایدار این‌طور می‌گوید:"پیرو سمینار فائو که پیش‌تر در آن شرکت کرده بودم و به موضوع اتلاف غذا می‌پرداخت، به این نتیجه رسیدم که این مساله در حال حاضر در کشور ما بسیار با اهمیت است. ما متوجه شدیم که بسته‌بندی در هیچ کجای دنیا و از جمله ایران نمی‌خواهد بخشی از مشکل اتلاف منابع غذایی باشد و نهادهای بزرگ در همه جای دنیا می‌خواهند از بسته‌بندی به عنوان راه حلی برای این مشکل کمک بگیرند.

 

سمیناری که برگزار شد از دغدغه‌های شخصی برگزارکنندگان آن تغذیه بود. آینده‌ی مبهم صنعت بسته‌بندی در ایران، هدفمند کردن نگاه صنعت به بسته‌بندی، ایجاد فرصت‌های جدید در این حوزه از مهم‌ترین اهداف ما برای برگزاری این سمینار بود.


مخاطب ما دانشجویان گرافیک و طراحی صنعتی و شرکت‌ها بودند و می‌خواستیم به دانشجویان این رشته‌ها هدف بدهیم تا جدی‌تر به مساله‌ی بسته‌بندی پایدار نگاه کنند و به تولیدکنندگان درباره‌ی منابع عظیم مالی که در این صنعت انتظارشان را می‌کشید اطلاع‌رسانی کنیم.

 

بسته بندی پایدار

 

او ادامه می‌دهد:"پایداری، حجم بازار قابل توجهی را در دنیا به خود اختصاص داده است و در صنعت غذایی عمده‌ترین سهم را دارد. نیاز به این مساله هنوز در ایران به وجود نیامده است. ما اتلاف غذا را با بسته‌بندی پیوند زدیم؛ برای اولین سمینار موضوع غذا را انتخاب کردیم. درواقع یک کمپین برای عوض کردن نگاه طراحان و شرکت‌ها. پایداری، فراتر از بحث بازیافت است. هیچ‌کس در این حوزه فقط به دنبال بازیافت نیست؛ درواقع استفاده از مواد تجدیدپذیر و بسته‌بندی‌هایی که به طول عمر بشر، محیط زیست و تولیدکننده سود بیش‌تری برساند: به عبارت دیگر خطر کم‌تر برای سلامت، آسیب کم‌تر به محیط زیست و تامین منافع مالی تولیدکننده. یکی از این مثال‌ها در این حوزه بحث سبک‌تر کردن بسته‌بندی با استفاده از مواد مناسب است.

 

ما به سراغ آدم‌های بزرگ دنیا در حوزه‌ی طراحی و بسته‌بندی رفتیم و آن‌ها به شکل ویدیو کنفرانس در سمینار سخنرانی کردند.


استقبال قابل توجهی از سمینار شده بود. جماعت زیادی از تولیدکنندگان به این سمینار آمده بودند و به گفته‌ی خودشان کلی ایده گرفته بودند و ذهن شان درگیر شده بود.


نتایج آنی این سمینار این بود که دانشجویان و تولیدکنندگان متوجه شدند ما از یک فرصت تجاری حرف می زنیم و نه صرفا بسته بندی سبز که البته در جای خود قابل تعمل است. دانشجوها با دیدن نمونه های بسته‌بندی پایدار متوجه شدند که این کار کار سختی نیست. درواقع ایده‌های ساده‌ای بودند با نتایج بزرگ.


سخنران ها باعث شدند ترس بچه ها بریزد و متوجه شوند که خلاقیت می‌تواند تغییر ایجاد کند.


و حال ما منتظر تغییراتی هستیم که قرار است به مدد این سمینار و تلاش تولیدکنندگان و دانشجویان در این بخش به وقوع بپیوندد.

 

انتهاي پيام/

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ