به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

با کمپین بازاریابی و نحوه اجرای آن آشنا شوید

: : :

 

با کمپین بازاریابی و نحوه اجرای آن آشنا شوید

 

بازار چاپ : بر اساس تعریف، کمپین بازاریابی: مجموعه‌ای خاص و تعریف شده از فعالیت‌های مورد استفاده در بازاریابی محصول یا سرویس است. بازاریابی موثر در اغلب مواقع همان چیزی است که شرکت‌های به‌سرعت در حال رشد را از شرکت‌هایی با سرعت رشد آهسته یا متوقف‌شده جدا می‌کند. حال فرقی نمی‌کند که این شرکت‌ها در یک‌زمان شروع به کارکرده باشند، یک کالای مشابه را عرضه می‌کنند و یا در یک بازار مشترک حضور دارند. شرکت‌هایی مانند کوکالا کولا که در بازارهای رقابتی حضور دارند، در عین تولید محصولات رقابتی، سعی می‌کنند در بازاریابی نیز رقابتی عمل کنند و رقبا را از این طریق به خارج از میدان رقابت برانند.

 

اگر انتظار دارید که کسب و کارتان رشدی سرسام آور داشته باشد، ابتدا باید در زمینه بازاریابی، تبلیغات و ترویج به تجربه و مهارت برسید. ‌راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی موفق چیزی نیست که به شما وحی و الهام شود. کمپین‌های موفق پیش‌زمینه‌ای از تحقیقات قدرتمند را دارا هستند و روی جزئیات و نحوه اجرایشان ساعت‌ها و روزها فکر شده است. برنامه‌ریزی برای یک کمپین بازاریابی از درک موقعیت خود در بازار آغاز می‌شد و با جزئیاتی مانند نوشتن متن تبلیغات پایان می‌یابد.

 

به یاد داشته باشید که برنامه بازاریابی شما یک کتاب مقدس نیست که نتوان در آن تغییری ایجاد کرد. در طول بازه انجام بازاریابی، مطمئنا به تغییراتی در برنامه نیاز خواهید داشت. البته باید به محورهای اصلی برنامه نیز تعهد تام داشته باشید. در ادامه، اقدامات لازم برای اجرای یک کمپین بازاریابی موفق آورده شده است.

 

 

بدانید که کمپین بازاریابی‌تان با برنامه بازاریابی در یک‌راستا قرار دارند

 

در حالت ایده‌آل، قبل از برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی، یک طرح بازاریابی برای کسب و کار خود دارید. طرح بازاریابی طرح جامع شما برای بازاریابی کسب و کار کوچک شما است و تصویری کامل از اهداف و استراتژی‌های بازاریابی برای ایجاد علاقه در بازار هدف نسبت به محصول یا سرویس را به دست می‌دهد. از سوی دیگر، کمپین بازاریابی یک قطعه کوچک از طرح بازاریابی شماست. هنگامی که می دانید کمپین بازاریابی با برنامه کلی شما در یک‌راستا قرار دارند، می دانید که چه کسی بازار هدف شماست و چگونه می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

 

هدف و پارامترهای بازاریابی خود را مشخص کنید

 

با اجرای یک کمپین بازاریابی، قصد دارید چه چیزی به دست آورید؟ قطعا یک کار بی هدف هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و کمپینی که بدون هدف اجرا شود نیز همین گونه است. شما همچنین می‌توانید به پارامترها به عنوان جزئیات اهداف بازاریابی فکر کنید. زمان رایج‌ترین پارامتری است که باید در نظر گرفته شود. زیرا کمپین های بازاریابی در طول زمان تاثیرات خود را از دست می دهند.

 

 

نحوه سنجش موفقیت را مشخص کنید

 

چگونه می توان گفت که آیا کمپین بازاریابی شما موفق بوده یا خیر؟ بدیهی است که اگر هدف خود را «افزایش فروش 50 درصدی کرم‌های صورت در 3 ماه» قرار داده‌اید، معیار سنجش میزان موفقیت، تعداد فروش در طول این بازه سه ماهه خواهد بود. اما اگر هدف شما از اجرای کمپین بازاریابی افزایش آگاهی از برند و محصولات بوده است، در اینجا دیگر نمی‌توان مقدار فروش را معیار قرار داد. برای رهگیری هرچه بهتر کمپین‌های بازاریابی خود می‌توانید از Google Analytics استفاده کنید.

 

 

بودجه کمپین بازاریابی خود را مشخص کنید

 

مقدار پولی که برای کمپین صرف می کنید، به شدت بر استراتژی های بازاریابی شما تاثیر می گذارد، بنابراین اول باید بودجه بازاریابی را تعیین کنید. بدیهی است که یک تبلیغ تلویزیونی بسیار پرهزینه‌تر از یک آگهی در روزنامه محلی یا شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. به استراتژی های تبلیغاتی رایگان برای کسب و کار کوچک خود وابسته نباشید. این یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان کسب و کارهای کوچک است. این به این معنی نیست که تمام استراتژی های بازاریابی رایگان بد هستند. اما همیشه برای بازاریابی هزینه ای وجود دارد، حتی اگر هزینه آن تنها زمان باشد.

 

با کمپین بازاریابی و نحوه اجرای آن آشنا شوید

 

 

استراتژی های بازاریابی خود را برای برقراری ارتباط با مشتریان انتخاب کنید

 

از چه کانال های ارتباطی می خواهید استفاده کنید؟ پست الکترونیک؟ ایمیل مستقیم؟ تبلیغات PPC؟ توجه داشته باشید که برخی از کانال های ارتباطی بهتر از سایرین برای بازار هدف شما مناسب خواهند بود. برای مثال، صرف بودجه روی تبلیغات رادیویی، وقتی مخاطبانتان به رادیو گوش نمی‌دهند، قطعا هدر دادن بودجه است.

 

وقتی که شما کانال هایی را برای رسیدن به مشتریان انتخاب می کنید، در مورد حوادث و عادت های بازار هدف خود فکر کنید. آنها وقت خود را کجا می‌گذرانند؟ آنها علاقه دارند تا در کدام مکان‌ها پیام‌های بازاریابی شما را ببینند یا بشنوند؟

 

 

یک جدول زمانی و طرح عملیاتی ایجاد کنید

 

بنویسید که دقیقا در چه زمانی، چه کاری را انجام خواهید داد. لازم نیست که این زمان هم خیلی دقیق باشد، اما به هر حال نوشتن آن باعث افزایش شانش پیگیری می‌شود.

 

 

انجامش دهید

 

حالا نوبت به اجرایی کردن کمپین بازاریابی می‌رسد. متن تبلیغات خود را بنویسید، روزهای اجرا را مشخص کنید. تبلیغات را در مکان‌های معلوم قرار دهید. افرادی را که احتمال می‌دهید به تبلیغات شما برخورد کنند را جستجو کنید. اکنون به جدول زمانی مرحله قبل برگردید و مراحل انجام شده را از لیست خط بزنید. با این کار می‌توانید کارهای خود را سازماندهی کنید و احساس بهتری نسبت به کارهای صورت گرفته داشته باشید.

 

 

نتایج را سنجش کنید

 

زمانی که یک کمپین تمام شده است، وقت آن است که ببینیم چقدر توانسته موفق باشد. مجددا نگاهی به اهداف تعیین شده در مراحل اولیه بیاندازید و ببینید که چقدر در رسیدن به این اهداف موفق بوده‌اید. آیا توانسته‌اید در طول 3 ماه میزان فروش کرم‌های صورت را 50 درصد افزایش دهید؟

 

 

ایجاد تغییرات و تکرار کمپین در صورت لزوم

 

هنگامی که نتایج کمپین بازاریابی خود را اندازه گیری می کنید، می توانید تصمیمات مربوط به استراتژی های بازاریابی مورد استفاده و کمپین های آینده را نیز بیاموزید. فرض کنید که توانسته اید به هدف افزایش 50 درصدی فروش دست یابید. آیا بار بعد هم دوباره همین کمپین را تکرار می‌کنید؟

 

در طول بررسی کمپین‌ قطعا نکات زیادی از پستی و بلندهای کمپین اجرا شده دستگیر شما خواهد شد. سعی کنید نقاط ضعف خود را در کمپین‌های بعدی پوشش دهید تا بتوانید نتایج بهتری به دست آورید.

 

 

 

منبع: businessmag

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ