به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

ایده های خلاقانه در مورد طراحی تراکت

: : :

 

ایده های خلاقانه در مورد طراحی تراکت

 

ایده های خلاقانه و الهام بخش در مورد طراحی تراکت

 

 

 

بازار چاپ: تراکت یا فلایر چیست ؟


تراکت ها یا فلایرها همان آگهی هایی هستند که بر روی کاغذ چاپ می شوند و در اختیار کاربران و افراد قرار می گیرند ، این کاغذها که آگهی شرکت ها بر روی آن ها به چاپ می رسد تراکت نام دارند و استفاده از آن ها می تواند یک روش عالی برای تبلیغ کسب وکار، رویداد و حتی پیشنهادات یک شرکت باشد. چنین کاغذهای کوچکی نقطه تماسی برای مشتریان هستند و افراد را به تعامل بیشتر با شرکت مربوطه تحریک می کنند.


اگر تراکتی به خوبی طراحی شود می تواند توجه کاربران را به خود جذب نماید و نگاه آن ها را به خود معطوف کند. با اینکه بیشتر تراکت ها اندازه کوچکی دارند اما برخی از آن ها ممکن است شامل هر قطعه چاپ شده ای باشد. این کاغذها ممکن است به اندازه یک کارت پستال در اختیار مخاطبان قرار گیرند یا شامل اطلاعاتی باشند که بر روی یک ورقه کاغذ به چاپ می رسد. در این مطلب سعی می کنیم نحوه طراحی تراکتی که شما را از سایر رقبا متمایز می کند را با هم مرور کنیم.

 


از رنگ ها برای جلب توجه مخاطبین استفاده کنید:


هیچ چیزی به اندازه استفاده درست از رنگ ها نمی تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. رنگ های روشن، ترکیب رنگ های غیر عادی یا نبود رنگ ( سفید ) می تواند ابزارهای مناسبی برای طراحی یک تراکت تبلیغاتی موثر باشد.


زمانی که صحبت از رنگ یک آیتم چاپی همچون تراکت به میان می آید باید در مورد مکان فیزیکی آن ها هم فکر شود. پالت رنگی مناسبی برای تراکت هایی که به طور طبیعی در معرض محیط اطرف هستند انتخاب کنید تا از راه دور هم محتوای آن ها قابل مشاهده باشد.


به عنوان مثال اگر می خواهید تراکت خودتان را روی یک میز چوبی قرار دهید استفاده از بک گراند قهوه ای رنگ نمی تواند ایده خوبی باشد. زیرا بیشتر میزها خودشان رنگ قهوه ای دارند. در چنین شرایطی استفاده از رنگ های روشن همچون صورتی روشن می تواند به شناسایی تراکت کمک کند.

 


بر روی قالب ها و طرح ها و تم هایی که ترند شده کار کنید:


از آنجایی که تراکت ها اغلب برای مقاصد کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است از عناصر ترند شده در آن ها استفاده شود. از تایپوگرافی سرگرم کننده ای استفاده کنید، شکل های جذابی در آن به کار ببرید یا از طرح ها و جزییاتی استفاده کنید که نشان دهنده یک طراحی ترند یا حتی فرهنگ اصیل یک کشور است. همین امر به ترغیب مخاطبان کمک می کند.


برخی از تکنیک های طراحی که شما در پروژه های دیگرتان هم مورد استفاده قرار می دهید می تواند الهام بخش خوبی برای طراحی تراکت ها هم باشد. چنین چیزی را می توان حتی بر روی سایت یا سایر عناصری که به صورت طولانی مدت در اختیارتان قرار می گیرد هم مورد استفاده قرار داد.


موضوع جالب دیگری که درباره استفاده از ترندها در طراحی تراکت ها وجود دارد این است که چنین تکنیک هایی به خاطر مقیاس کوچکی که دارند خسته کننده نخواهند بود. اشیای چاپ شده کوچک تر همیشه از لحاظ فیزیکی از اشیای بزرگ تر جای کمتری اشغال می کنند.

 


از شکل های تکرار شده برای جذب حرکات چشم استفاده کنید:


سعی کنید شکل یا الگویی را در طرح خود تکرار کنید تا بتوانید یک پایداری بصری ایجاد نمایید و باعث حرکت چشم در تراکت ها شوید. دایره ها، شکل های چند وجهی و حتی خطوط ساده می تواند به شما کمک کند کاربر را از یک بخش به بخش دیگری ببرید. اینکار می تواند نشانه و سرنخی برای کسب اطلاعات بیشتر در بخش های دیگر تراکت ارائه نماید.

 

ایده های خلاقانه در مورد طراحی تراکت


از شکل ها و عناصر بصری برای حرکت کاربر در طول طرح استفاده کنید و به او اجازه دهید نحوه تعامل با شما را یاد بگیرد. این یک درس ساده برای داشتن یک طرح کاربردی است. حالا شما می توانید طرحی را ایجاد کنید که دربرگیرنده اطلاعات مهمی است، از لحاظ بصری جذاب است و کاربر به خوبی می داند چگونه با آن تعامل کند.

 


از تصاویر جذاب و بولد و متمایز استفاده کنید:


طراحی تراکت بهترین مکان برای نشان دادن ایده های خلاقانه است. سعی کنید با تصاویر سفارشی کار کنید یا حداقل از مواردی استفاده نمایید که می تواند شما را از سایر رقبا متمایز سازد.


اگر تا به حال فرصت استفاده از چنین تکنیک هایی را نداشتید حالا طراحی تراکت می تواند یک پروژه عالی برای نشان دادن خلاقیت تان باشد. اما خودتان را با چنین پیشنهاداتی محدود نکنید. زمانی که به دنبال ایده های الهام بخش طراحی تراکت می گردید عناصر طراحی که می توانید مورد استفاده قرار دهید را هم در نظر داشته باشید. ببینید راهی برای استفاده از این عناصر در پروژه های خود دارید یا خیر.

 


حس و حال درستی در مخاطبان ایجاد کنید:


طراحی تراکت از نوع سرگرم کننده تا جدی و آموزنده باید بتواند با حس و حال مخاطب، برند و محتوایی که در آن قرار دارد همخوانی داشته باشد. ارتباط بصری منطقی که این بخش ها را به هم متصل می کند ایجاد کنید.

 

ایده های خلاقانه در مورد طراحی تراکت


اولین گامی که پیش رو دارید درک اهداف پروژه است. چرا می خواهید تراکت طراحی کنید؟ دوست دارید چه کسانی تراکت شما را ببینند؟ طرحی ایجاد کنید که برای افراد جذاب است. شما نمی توانید از زبان و رنگ هایی استفاده کنید که ترند هستند اما هیچ جذابیتی برای مخاطبان ندارند. باید کاری کنید این طرح به کام مخاطبان خوش بیاید.

 


به عنوان یک قانون کلی، تراکت شما نباید زیاد شرکتی باشد یا به گونه ای طراحی شود که حس و حال مخاطب را در نظر نگیرد. طرح هایی که زیاد رسمی نیستند بیشتر از طرح های رسمی نظر مخاطبان را به خود جلب می کنند و آن ها را به فعالیت وا می دارند. این موضوع به احتمال زیاد بدین خاطر است که کاربران هنگامی که با طرح ، اطلاعات و محتوای موجود در تراکت اشنا هستند بیشتر به سمت آن جذب می شوند.


گاهی از اوقات ممکن است تراکت های متعددی برای اطلاعات یکسان اما مخاطبان مختلفی طراحی کنید.

 


از کاربران بخواهید کاری انجام دهند:


زمانی که می خواهید یک تراکت موفق طراحی کنید باید از call to action هم بهره ببرید. اگرچه این قابلیت ممکن است بر روی تراکت همانند دکمه های فراخوان اقدام به عمل روی سایت نباشد اما باید به شیوه ای کاربران به انجام فعالیت ترغیب شوند.

 


شما می توانید اینکار را با قرار دادن مکان، زمان و تاریخ رویداد خود انجام دهید. حتی می توانید یک کد قابل اسکن روی تراکت قرار دهید، آدرس سایت تان را وارد نمایید یا یک کد تبلیغاتی روی تراکت بگنجانید.


عناصر کاربردی این چنینی می توانند موفقیت تراکت هایتان را تضمین کنند.

 


خواندن محتوای تراکت را برای کاربران ساده تر و راحت تر سازید:


تایپوگرافی ها و فونت های سرگرم کننده و جذاب می توانند عناصر بصری عالی بر روی تراکت باشند و نظر افراد را به خود جلب کنند. اگر تراکت کوچکی دارید می توانید تنها از متن استفاده کنید. اگر برای ایجاد عناصر هنری از مواردی استفاده می کنید که به راحتی قابل خواندن نیست از فونت هایی که خوانایی خوبی دارند برای باقی طراحی استفاده کنید.


به کمک این روش می توانید متن های بصری ایجاد کنید و نظر مخاطبان را به متن جذب نمایید.


فراموش نکنید که باید به هنگام انتخاب خوانایی متن به قابلیت چاپ هم فکر کنید. در مورد فونت های سبک و کوچک محتاطانه رفتار نمایید. bleed جوهر می تواند یکپارچگی حروف را تغییر دهد و بر روی خوانایی متن اثر بگذارد.

 

 
نتایج کار را هم مورد بررسی قرار دهید:

یکی از مهم ترین عناصر طراحی تراکت حتی قبل از اینکه شما دست به کار شوید و رایانه تان را روشن کنید اتفاق می افتد. انتخاب شکل و اندازه ای که خوانایی آن راحت باشد و مخاطبان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند جزو مهم ترین مراحل طراحی تراکت محسوب می شود.


تراکت های کوچک تر را راحت تر می توان در جیب جای کرد. اما تراکت های بزرگ تر تاثیرگذاری بیشتری دارند و اگر عناصر رقابتی زیادی در خود داشته باشند می توانند به راحتی شما را متمایز کنند. مثلا برای جلب توجه مخاطبان می توانید از اندازه های غیر معمول همچون 4 در 9 به جای 4 در 6 استفاده کنید.


شکل هم نقش مهمی در طراحی تراکت ایفا می کند. بیشتر تراکت هایی که ما تا به حال دیده ایم بر روی کاغذهای یک ورقه ای با اندازه استاندارد چاپ شده بودند. مثلا یک صفحه A4 کامل یا تراکت دو ورقه ای هم اندازه و 4 ورقه ای هم اندازه.

 

ایده های خلاقانه در مورد طراحی تراکت


خیلی از این تراکت ها به صورت مستطیلی برش می خورند. اگر می خواهید توجه افراد بیشتری را به تراکت خود جلب کنید برش متفاوتی را امتحان کنید. اینکار شما را بیشتر از قبل به موفقیت نزدیک می کند زیرا ظاهر متفاوتی دارد.

 


نکته مهم: صرف بودجه بیشتر برای چاپ تراکت


اگر بودجه کافی در اختیار دارید بهتر است از چاپ پرمیوم برای تراکت هایتان استفاده کنید. اینکار نه تنها گزینه های بیشتری همچون پوشش UV ، برجسته سازی، استفاده از فویل و سایر موارد را در اختیارتان قرار می دهد بلکه به شما کمک می کند ظاهر حرفه ای تر و جذاب تری به تراکت هایتان ببخشید.

 

ایده های خلاقانه در مورد طراحی تراکت


حتی اگر به افکت های مخصوص چاپ هم نیازی نداشته باشید می توانید کاغذهای ضخیم تر یا پوشش بالای بهتری برای تراکت خود انتخاب کنید و آن را برای کاربران جذاب سازید. کیفیت چاپ به تنهایی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.


اگر می توانید از تکنیک های پیشرفته و حرفه ای برای چاپ تراکت تان استفاده کنید.

 



نتیجه گیری:


اگر به دنبال ایده های الهام بخش طراحی تراکت هستید کار خود را با ترندها و عناصر طراحی آغاز کنید که در مقیاس کوچک کارکرد بهتری دارند. زیاد از عناصر به هم ریخته یا متن زیاد استفاده نکنید. اینکار خوانایی تراکت را تحت تاثیر خود قرار می دهد.


افکت های پرمیوم یا استفاده از عناصر طراحی غیر معمول می تواند تراکت تان را متمایز سازد به خصوص وقتی از این عناصر در رویدادها و کنفرانس ها استفاده می کنید. سرگرم کننده باشید. بهترین بخش تراکت و طراحی آن این است که چنین عناصری برای اهداف طولانی مدت به کار نمی روند و می توانند فرصت بسیار عالی برای ایجاد خلاقیت باشند.

 

 

منبع: کروشه

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

گروه تلگرامي بازار چاپ