به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بیلبوردهای خوب در اتوبان ها ساکت تر هستند

: : :

 

 بیلبوردهای خوب در اتوبان ها ساکت تر هستند

 

رعایت تفاوت معنایی و شکلی پیام‌های ارائه شده روی بیلبوردهایی که در جاده‌های بین شهری یا در داخل شهرها نصب می‌شوند به نحو چشمگیری باعث افزایش اثرگذاری محتوای تبلیغاتی ارائه شده توسط آنها می‌شود.

 

دکتر بلوریان تهرانی استاد رشته "ام بی ای" دانشگاه علوم و فنون مازندران با تاکید بر اینکه بیلبوردهای نصب شده در آزادراه‌ها که مخاطبان آنها در اتومبیل‌های خود با سرعت بالا از کنار این تابلوهای بزرگ تبلیغاتی می‌گذرند، گفت: این تابلوها باید به عبارتی در سکوت بیشتری پیام مورد نظر خود را برسانند.

 

در واقع منظور از سکوت این است که بر خلاف بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر یا در مجاورت مراکز خرید که با هیاهوی بیشتر و کاربرد تصاویر و عبارات متعدد به تبلیغات می‌پردازند، تبلیغات در جاده‌ها با ظرافت و آرامش خاصی باید همراه باشد.

 

وی با اشاره به این نکته که اساساً در آزاد راه‌ها هدف تابلوهای بزرگ تبلیغاتی باید فقط نوعی یادآوری و یا ایجاد آشنایی نسبت به کالا یا خدمات خاصی باشد اظهار داشت: اما در بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و مراکز خرید، طراحان بیشتر به موضوع اقناع مصرف کننده‌ای می‌پردازند که قصد خرید داشته باشد و به عبارتی در شرایط خرید و تهیه کالا و خدمات قرار دارد ولی مسافران در آزادراه‌ها و جاده‌های بین شهری در شرایطی قرار دارند که فقط با عبارات کوتاه و تصاویر ساده امکان اثرگذاری بر آنها میسر می‌شود.

 

لازم به ذکر است ابعاد در نظر گرفته شده برای هر یک از این بیلبوردها از نکات قابل ملاحظه است، بر اساس استانداردهای جهانی اصولاً این بیلبوردها در داخل شهرها در اندازه‌های 30 یا 40 متر مربع و در آزادراه‌ها 80 تا 90 متر مربع در نظر گرفته می‌شود که البته این کاملاً با اصول علمی حاکم بر طراحی تابلوهای تبلیغاتی استوار است.

 

دکتربلوریان تهرانی در ادامه به ضرورت توجه شرکت‌های تبلیغاتی که کار طراحی آگهی های این بیلبوردها را انجام می‌دهند اشاره کرد و افزود: علم تبلیغات در پی یافتن روش‌ها و راه‌هایی برای اثرگذاری بیشتر و ماندگارتر بر مخاطبان است و رعایت استانداردها و آشنا بودن با آخرین دستاوردهای روز دنیا در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

منبع: mbanews.ir