به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

بررسی دو شعار تبلیغاتی خوب

: : :

 

دراين اوضاع نابسامان تبليغات و ماركتينگ كه برندهای بزرگ هم به‌صورت خستگی‌ناپذير دارند به خودشان گل می‌زنند و حتي از ضد تبليغ هم دريغ نمی‌كنند، ديدن حتی يك المان درست و منطقی در تبليغات و بازاريابی اين روزها واقعا يك اتفاق است.

 

بررسی دو شعار تبلیغاتی خوب

 

دو اتفاق خوب اين اواخر، دو شعار تبليغاتی با دو رويكرد متفاوت است كه دارد خوب استفاده می‎شود و هوشمندی تيم طراحش ملموس است. شعار تبليغاتی از آن دست مقوله‌هايی است كه در ايران همچنان با ضعف عجيبی دنبال می‌شود و كمتر شركتی شعاری متناسب با كاركرد و رسالتش برای خود انتخاب كرده است. شركت‌ها يا آن‌قدر درگير ساخت آهنگ و شعر با شعارشان شده‌اند يا بر بديهی‌ترين و ابتدايی‌ترين اصول سازمانشان تكيه كرده‌اند و فضا و فرصت شعار را با اين اشتباهات حسابی هدر داده‌اند. تصور كنيد اَبَــر برندی مثل بانك ملی، تا مدت‌ها شعارش اين بود كه: "هرجا سخن از اعتماد است، نام بانك ملی ايران می‌درخشد..." آخر مگر بانكی كه نسبت به آن اعتماد وجود نداشته باشد اسمش بانك است؟ عينا اين مثال است كه ماست‌فروشی شعارش را بگذارد ماست‌های ما سفيد است و روزی هزار بار هم آن را بگويد. بعد هم كه اپيدمی تغيير در سر و شكل و شعار بانك‌ها جاری شد، پس از كلي تفكر، شعار "بزرگترين بانك جهان اسلام" برای بانك ملی انتخاب شد آن‌هم درست در روزگاری كه مردم به هيچ صفت "ترين"ی به‌دليل حجم زياد تكرار اعتماد نداشتند و اصلا مردم دنبال اسلامی‌ترين بانك بودند تا بزرگترين. با اين تفاسير كه مشتی از خروار است، گاهی شعارهای خوب و نسبتا خوب به‌شدت به چشم می‌آيند. يكي از اين شعارهای خوب شعاری بود كه كاله برای شيرش انتخاب كرده بود. "شير به روايت كاله..." كه به شدت شعار جذابی است. كاله می‌داند برند رهبر شير و بستنی در بازار ميهن است و كاله بر تجربه‌های متفاوتی كه به مشتريان از مزه‌ها می‌دهد تاكيد دارد نه بر روی سلامتی و قيمت. اين است كه شعاری بسيار جذاب از روايتی متفاوت و به نقل از كاله را با هوشمندی بيان می‌كند و اين همان position‌ است كه كاله در بازارش به‌دنبال آن است. كاله می‌گويد از شير و مزه‌اش روايتی متفاوت دارد و اين وجه تمايزش است كه در قالب شعار جذابش با استفاده به‌جا و منحصر به‌فرد از كلمه روايت بهره برده است. شير به روايت كاله، يكی از بهترين شعارهای چند سال اخير ايران است.

 

بررسی دو شعار تبلیغاتی خوب

 

شعار جذاب ديگر اين روزها "آشپزخانه‌ به سبك استيل البرز" است كه پس از مدت‌ها شعاری با ارتقاء وجه و پرستيژ مصرف‌كننده و به‌دور از اداهای رايج و گول‌زننده انتخاب شده است. در اين‌جا هم استيل البرز نقش خودش را در اين تغيير سبك -مانند نقش کاله در روايتش- به خوبی به‌ رخ می‌كشد. حالا استيل البزر سبك زندگی و دكوراسيون را در شعارش قرار داده كه شعار جذاب و بزرگ و هوشمندانه‌ای است. فقط استيل البزر بايد به شدت مراقب نوع تيزرها و معرفی خود در انواع تبليغاتش باشد تا با اين شعار گنده منافاتی نداشته باشد. استيل البرز و كاله با اين شعارها اگر در تبليغاتشان خوب عمل كنند نقش شعار خوب را در ارتقاء برند و تصويرسازی‌شان در ذهن مصرف‌كننده خواهند ديد. خدا كنه كه مواظب باشند.

 

 

منبع: کافه تبلیغات