به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

اصول مورد نیاز در روابط عمومی

: : :

 

اصول مورد نیاز در روابط عمومی

 

در اینجا سعی می شود تاآشنایی اجمالی باحرفه روابط عمومی و آگاهی از تاریخچه ظهور و نقش ها، ساختار و کارکردها، فعالیت ها و اصول و مبانی تئوریک آن به دست آید.

 

 

در مبحث روابط عمومی اصلی مطرح است به نام اعلامیه اصول که این اصل مبانی را با خود به همراه دارد از جمله:

 

1- اینجا یک دفترمطبوعاتی سری نیست. ماکارهایمان را آشکارا انجام می دهیم. هدف ما تهیه خبر است. اینجا کارگزاری تبلیغی نیست. اگرفکرمی کنید مطلبی که ماارسال می کنیم ارزش انتشارندارد از آن استفاده نکنید.

 

2- مطالب ما درست و قابل اطمینان است. جزئیات بیشتر درباره هر موضوعی با فوریت فراهم می شود و به هرروزنامه نگاری که مایل به راست آزمایی حقایق اظهارشده از سوی ما باشد باکمال میل کمک می کنیم.

 

3- به اتکای تحقیقات، هراطلاعاتی را که روزنامه نگاران بخواهند دراختیارشان می گذاریم و مطالب لازم را برایشان ارسال می کنیم. برنامه ما این است که هرگونه اطلاعات ارزشمند و سودمند، دقیق و درستی را که مردم و افکار عمومی ایالات متحده درباره امور تجاری مرتبط با ما و سایر نهادهای تجاری نیاز داشته باشند، به صورت صریح و باز و شفاف از طریق رسانه ها دراختیارشان بگذاریم .

 

4- شرکت ها ونهادهای عمومی و همگانی اطلاعات زیادی را به رسانه ها عرضه می کنند به طوری که اطلاعات واقعاً لازم برای مردم در تصمیم گیری و استفاده در زندگی واقعی تقریباً از نظرها مخفی می ماند. بنابراین ما اطلاعات به روزی را به مردم می دهیم که مطمئنیم برایشان صد در صد سودمند و تعیین کننده است.

 

5- من اطلاعات دارای جزییاتی را به خبرنگاران می دهم که مطمئنم برایشان سودمند بوده و آنها می توانند به سادگی آنها را راست آزمایی کنند(اعتبار و صحت و سقم ). من همیشه در خدمت شما هستم تا اطلاعات تکمیلی ای را که شما از اخبار و گزارش های ارسالی ما انتظار دارید، برایتان تهیه کنم.

 

 

در این بین همواره این موضوع مطرح بوده که آیا روابط عمومی پدیده ای اجتماعی است یا خیر که برای اثبات این که روابط عمومی پدیده ای اجتماعی است مباحثی مطرح می شود مانند:


1- روابط عمومی یک پدیده اجتماعی است که با نهاد، سازمان، نقش، ارزش، قدرت، وجدان جمعی و رفتار جمعی سروکار دارد.

 

2- روابط عمومی یک زمینه مطالعاتی میان رشته ای است که باتجارت، علوم سیاسی، روانشناسی ومطالعات رسانه ای و دیگر رشته ها ربط دارد. مطالعه این رشته می تواند از زوایای گوناگون صورت گیرد: فرهنگی، فکری، سیاسی، اجتماعی یا تاریخ سیاسی.

 

 

فلسفه وجودی روابط عمومی


در نحوه ظهور وفلسفه وجودی روابط عمومی 2 دیدگاه مغایر وجود دارد: مثبت اندیشانه و منفی نگرانه

 

ان اس بی گراس، آلن روشه، ریچارد تدلو و استوارت ایون مورخان روابط عمومی معتقدند رشد وتوسعه تجارت بزرگ اندازه باعث ایجاد وگسترش روابط عمومی هاست. گراس درسال 1945 کوشید تا تاریخچه حرفه را بنویسد. گراس به گونه ای روابط عمومی از سده دوازده تا نوزده اعتقاد دارد. از1901 تا 1945موسسات باوجود اعتقاد به تحمیق مردم به اندیشه آگاهی بخشی افکارعمومی افتادند.

 

روشه در1968 درکتاب روابط عمومی و بازرگانی 1929-1900 کوشید باتکیه بر افکار وفعالیت های آی وی لی (پدرروابط عمومی) نشان دهد که روابط عمومی شرکتی نخستین بار در راه آهن جنبه تدبیر سیاسی به خود گرفت.

 

تدلو در1979 کتاب تصویرسازی شرکتی را نوشت و براساس ایده چندلر روابط عمومی را زاده بزرگ شدن شرکت ها دانست. اومعتقد بود که روابط عمومی محصول عصر ماکریکینگ است.

 

آلن روشه(1968) و ریچارد تدلو (1979) معتقدند که ارتباط توده ای(mass communication)عامل مهمی در توسعه روابط عمومی بوده و اعتقاد آمریکاییان به افکارعمومی نیز در این امر تأثیر بسزایی داشته است. به نظرآن ها تیلوریسم، سرمایه داری رفاه طلب و آگهی های بازرگانی عوامل دیگر این توسعه به حساب می آیند. تدلو و روشه درعین حال که رشد حرفه را در زمینه بزرگ شدن شرکت ها ملاحظه می کنند آن را درمقابل دولت، همگان و نیروی کار می دانند.

 

تدلو می گوید روابط عمومی استراتژی مدیریتی شرکت های بزرگ از دهه 1880 به بعد بوده است.

 

او با توجه ویژه به فعالیت های تئودور ویل و آرتور پیج در ای تی اند تی می کوشد تصویر واقعی ای از تاریخچه حرفه ارایه دهد. تدلو می افزاید که یکی از اولین مأموریت های روابط عمومی شکستن اعتصابات بزرگ در سال های پس از جنگ جهانی اول بوده است.

 

استوارت ایون درسال 1997 در کتاب روابط عمومی تاریخ اجتماعی قصه بافی نشان داد که معانی همگان، افکارعمومی و اقناع به مرور زمان جای پروپاگاندا را گرفته است. او 4 مرحله برای توسعه روابط عمومی قائل است:

 

1- تا 1914 همگان یا طبقه متوسط آمریکاییان براثر ظهور روزنامه نگاری ماکریکینگ متقاعد شده بودند که کارآفرینان خصوصی باید به نگرانی های همگان پاسخگو باشند اما آن ها درعین حال از انقلاب طبقات پایین درهراس بودند. آی وی لی درزمره آنان بود. دراین مرحله اقناع و لزوم گشودگی در تجارت در برابر افکارعمومی خود را نشان می دهد.

 

2- دومین مرحله به دوران پس از جنگ جهانی اول بازمی گردد. میل به توسعه زندگی و تقاضای بالا برای مصرف باعث این فکر شد که افکارعمومی می تواند با استفاده از احساسات برانگیخته شده توسط رسانه ها هدایت شود. تمایزقائل شدن میان همگان و انبوه خلق باعث می شود تا که مدیران معتقد شوند که می شود انبوه مخاطبان را با تحریک احساسات به سمت خواسته های یک شرکت یا دولت کشاند.

 

3- رکود بزرگ 1929 به بعد اندیشه تجارت بزرگ اندازه را تغییر داد. مجموعه ای از عوامل باعث ورشکستگی ها و کاهش میل به خریدها شد و ...

 

4- جنگ جهانی دوم بازگشت به ایده احساسات را به دنبال داشت. پیروزی متفقین و رشد و توسعه اقتصادی زمینه بروز این اندیشه را ساخت.

 

 

جایگاه،اهمیت و تأثیر روابط عمومی را در دنیای مدرن می توان به صورت زیر خلاصه نمود:


1- روابط عمومی خُرده سیستم ارتباطی و اطلاعاتی سازمان های مدرن است.

2- عامل رشد مدیریت می شود.

3- فلسفه مشتری مداری را توسعه می دهد.

4- اخلاق کسب و کار حرفه ای را ترویج می دهد.

5- روابط عمومی درتحقق جامعه اطلاعات از طریق تولید و پخش اطلاعات موردنیاز سازمان ها در درون و بیرون آن ها نقش دارد.

6- ر.ع در توسعه سازمان ها وشرکت های مدرن دخیل بوده است.

7- ر.ع در روندهای دموکراتیک اجتماعی تأثیر داشته است.

8- روابط عمومی اصل پاسخگویی را در روندهای مدیریتی نهادینه می کند.

9- مدیریت جریان های اطلاعاتی سازمان های مدرن را دردست دارد.

 

 

منبع: قانون آنلاین