به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

مدیریت فرهنگ و رفتار سازمانی و تاثیر آن بر روابط عمومی

: : :

 

مدیریت فرهنگ و رفتار سازمانی و تاثیر آن بر روابط عمومی

 

دانشمندان مدیریت، این حرفه را دانش هدایت و کنترل بهینه و بهره ورانه یک سازمان و سیستم انسانی–اجتماعی می دانند که رسیدن به اهداف معین را با همکاری های رضایت بخش و مبتنی بر مهارت های کارشناسانه منابع انسانی طی فرایندهای سیستمتیک به کارگیری دستگاه ها، فنون مدیریتی، فناوری ها و مواد و پول و اعتبار میسر می کند.

 

مدیریت، دربردارنده فرایندهای 1- بسیج، 2- هدفگذاری، 3- نوآوری، 4- تدوین راهبرد، 5- سیاستگذاری، 6- بازاریابی، 7- طراحی و برنامه ریزی، 8- پیش بینی، 9- ارتباط اقناعی، 10- سازماندهی، 11- کارگزینی، 12- ایجاد انگیزه، 13- هماهنگی، 14- هدایت، 15- رهبری، 16- کنترل، 17- ارزیابی، 18- نظارت و تصمیم گیری در یک سازمان است که عنصرهای اصلی آن را منابع یا سرمایه های انسانی(به عنوان مثال مهارت ها، انرژی ها، استعدادها، توانایی ها، دانایی ها و ...) ماهر و برانگیخته و آماده همکاری های مشتاقانه و زمینه های تحقق آن را سرمایه های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی(نظام ارزشی) تشکیل می دهد.

 

پیتر دراکر استاد برجسته مدیریت در کتاب پس از سرمایه داری خود سازمان های مدرن و دانش مدیریت را بزرگترین دستاوردهای بشریت می داند که تغییرات و تحولات گسترده امروز جهان را میسر کرده اند. او بازاریابی و نوآوری را کلیدهای اصلی کامیابی مدیران می داند. فردریک وینسلو تیلور بنیانگذار مدیریت علمی که دراکر او را نخستین کسی می شناخت که به مدیریت اندیشیده و آن را فهمیده است، مدیریت را فرایندهای ساده سازی و تقسیم کارهای پیچیده به کارهای ساده قابل درک برای کارگران غیرماهر مبتنی بر بهره وری و کارایی می دانست که از هنگام ظهور در قالب های مدرن دگرگونی های بسیاری را در زندگی بشر به وجود آورد.

 

 

تیلور چهار اصل را به عنوان "اصول مدیریت علمی" مطرح کرد:


1- مدیریت یک علم است. بنابراین اصل، روش علمی باید جانشین روش های تجربه و خطای گذشته شده و مطالعه علمی کار بهترین روش انجام کار را نشان دهد و شیوه های اجرای کار هدفمند به صورت دستورالعمل به کارکنان ابلاغ شود.

 

2- کارگزینی اساس علمی دارد. انتخاب کارکنان باید اساس علمی داشته باشد و با استفاده از روش ها و فنون علمی افراد برپایه استعداد، علاقه، ذوق و ... برای کار انتخاب شوند.

 

3- آموزش و تربیت کارکنان باید به عنوان یک اصل علمی پذیرفته شود. بنابراین به دست آوردن مهارت و توانایی های لازم برای انجام مؤثر و موفقیت آمیز وظایف باید در طول دوران کاری مدنظر باشد.

 

4- ارتباط انسانی و اقناعی اصلی علمی است. باید میان مدیران و کارکنان روابط نزدیک و دوستانه و روحیه همکاری برقرار باشد. باید تقسیم کار و مسئولیت میان مدیران وکارکنان برپایه برنامه ریزی و کارهای فکری توسط مدیران و اجرای آن ها توسط کارکنان برقرار شود.

 

شکل گیری مدیریت از نظر آلفرد چندلر نیز دارای خاصیت هایی است بر این علم اثر گذار بودند و و باعث شدند: پیشه های مدیریتی مبتنی بر حقوق به طور فزاینده حرفه ای و تکنیکی شدند، مدیران حرفه ای تر شدند و مدیریت شرکت کارآفرین از مالکیت آن جدا شد، سیاست ثبات و رشد بلند مدت جای سیاست سودآوری زمان حال را گرفت ،کارآفرینان بزرگ مقیاس بالنده و بر بخش های عمده اقتصاد چیره و جایگزین ساختار اصلی این بخش ها و کل اقتصاد شدند و نتیجه آن این شد که تدوین استراتژی و مدیریت استراتژیک و مبتنی بر تصمیمات کارشناسانه در سیستم های مدرن اجتماعی یک اصل محسوب شود، در این بین یکی از مهم ترین نیازهای شکل گیری روابط عمومی با کارکرد مطلوب شکل گیری فرهنگ سازمانی مبتنی بر اندیشیدن و رفتار مدرن است که در آن امکان عملکرد انتقادی و بهبود رفتار و بازتاب پذیری و مانند این ها امکان پذیر است.

 

(رفتار سازمانی یعنی رفتار براساس کارشناسی امور و در رابطه با تعاملات کارشناسانه ونقادانه و تحت مدیریت علمی و مدرن.)

 

 

 

منبع: قانون آنلاین