به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

راه و روش تبلیغات در گوگل

: : :

 

راه و روش تبلیغات در گوگل

 

موتور جست‌ و جوی گوگل از ابزارهایی است که در مقوله بازاریابی اینترنتی خواهان بسیار دارد. معمولاً گوگل دو روش و مجرای تبلیغاتی پیش روی مشتریانش قرار می‌دهد. یکی تبلیغات در نتایج حاصل از جستجوها و دیگری حضور در محتوای وبسایت‌ها. در واقع بیشتر افرادی که می‌خواهند کسب و کارشان در گوگل معرفی شود، از هر دوی این روش‌ها استفاده می‌کنند .

 

روش اول به این معناست که نام،‌ مشخصات و طرح تبلیغاتی یک کسب و کار پس از این که کاربر با موتور جستجوی گوگل شروع به گشت و گذار و جستجو می‌کند، در کنار نتایج، کند و کاو های گوگل پیش چشمانش قرار می‌گیرد. در واقع تبلیغات با صفحاتی که پس از کلیلک روی Search پدیدمی‌آیند، همراه می‌شود .

 

استفاده از روش دوم برای وب سایت‌هايی سودمند است که از خدمات Adsense ، در گوگل استفاده کنند . Adsense یا همان Ad serving program برنامه‌ای از مجموعه گوگل است که وب سایت‌های عضو را با آگهی‌ها،‌ تصاویر و فایل‌های صوتی و تصویری تغذیه می‌کند. این سرویس به سرعت در حال رشد و گسترش بوده در حال حاضر میلیون‌ها وب سایت از امتیازاتش بهره‌مند می‌شوند. با استفاده از Adsense ، آگهی‌های تبلیغاتی به سرعت و در دامنه وسیعی منتشر می‌شوند. این مطالب در محتوای وب‌‌ سایت‌ هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، جایگرفته، خود را به همه نشان می‌دهند .

 

با این وجود بسیاری از صاحبان وب‌ سایت‌ها، حضور در نتایج جستجوهای اینترنتی را ترجیح می‌دهند و قوای تبلیغاتی‌شان را بر این حوزه متمرکز می‌نمایند. دلایل متعددی وجود دارند ولی در این بین مقوله اعتماد و صداقت در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد. وب‌سایت‌های کوچک و تازه‌کار به این مقوله توجه ویژه‌ای دارند. مشکل این گروه اینست که احتمال کلاهبرداری و نفوذ در وب‌سایت آنها زیاد بوده، ترجیح می‌دهند که از نتایج جستجوها استفاده کنند. این نوع چالش‌ها در حیطه نتایج جستجوها نیز وجود دارد ولی میزان شیوع آنبه مراتب کمتر است .

 

نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه اگر بازدیدکننده یک وب سایت اطلاعات و مشخصاتی را بیابد که کاملاً می‌تواند نیازهایش را برآورده سازد، به سراغش خواهد رفت. وقتی که کاربر در وب‌سایتی غیر از سایت آن بازاریاب، گشت و گذار می‌کند، ممکن است به دلایلی کاملاً متفاوت به این وب سایت آمده باشد . به طور مثال یک وب سایت درباره معایب و مضرات استفاده از Adsense بحث و گفتگو می‌کند و ممکن است هم طرفداران Adsense را به خود جلب کند و هم برای مخالفان جذاب و جالب توجه باشد. اگر کسی بخواهد این سرویس را بخرد و برای همین منظور در اینترنت جستجو کند، باخواندن عقاید و بازخوردهای اینچنین، هرگز این کار را نخواهد کرد.

 

بازاریابان و مجریان تبلیغات هم چندان از این کار استقبال نمی‌کنند و میل ندارند که با استفاده از سرویس Adsense و آگهی‌ها و متون تبلیغاتی در محتوای وب‌سایت، بازاریابی کنند. آنها این روش را وقت‌گیر و پر دردسر می‌دانند. در واقع زمانی این مجرای تبلیغاتی خوب عمل خواهد کرد که وب‌سایت‌های مجموعه حاضر، به مطلب و مقوله مورد نظر مرتبط باشند و مهمتر از همه این که همچنان بتوانند در اینترنت حضور فعال داشته، بازدیدکنندگان را جذب نمایند. چک کردن و بررسی محتوای آنها و آگاهی از مرتبط بودن آنان با هدف مورد نظر کار دشواریست و زمان زیادی لازم دارد . به این ترتیب معلوم است که حضور در مجموعه‌ای متشکل از 500 وب سایت و تبلیغات در آنها و برقراری تعاملات دوجانبه، کاری سخت و پرهزینه است.بدتر از همه این که عده‌ای از صاحبان این وب‌سایت‌ها به ارتقای کیفیت متن وب‌سایت‌شان هم توجه ندارند و سعی نمی‌کنند کلمات کلیدی روشنتر و بیشتری را در متن بگنجانند.

 

معمولاً در اینچنین مجموعه‌ها و سایت‌های Adsense ، بانکی از لغات و اصطلاحات کلیدی وجود دارد که می‌تواند در آغاز راه کمک کننده باشد ولی پس از چندی دیگر سازنده نخواهند بود. در این حال همه وب‌سایت‌ها از این واژه‌ها بهره برده‌اند و یک وب سایت موفق سعی می‌کند لغات و عباراتی را در محتوایش بگنجاند که در عین یگانگی و برجستگی، گویای مفهوم و هدف آن وب سایت بوده جستجوگران اینترنتی را به سوی خود جلب نماید . این مشکلات و چالش‌ها سبب شده که جمع کثیری از بازاریابان و کاسبانی که می‌خواهند کسب و کار اینترنتی یا حقیقی خودشان را در دنیای مجازی معرفی کنند استفاده از روش‌های دیگر را ترجیح می‌دهند.

 

علی‌رغم این شرایط، باز هم گروههای متعددی از بازاریابان استفاده از محتوای وب سایت را روشی کارآمد می‌دانند.ی ک علت مهم اینست که این روزها بازاریابان فراوانی فقط از مجاری جستجوهای اینترنتی فعالیت می‌کنند و به این جهت میدان رقابت چندان شلوغ نخواهد بود و این گروه می‌توانند راحتتر کار کنند .

 

بازاریابانی که کار در محتوای وب سایت‌ها را ترجیح می‌دهند، دریافته‌اند که وب سایت مشتری آن‌ها، منبع خوبی برای پیشرفت‌شان هم هست. پس از این که آگهی‌ها و ترفندهای تبلیغاتی آنها در متن و محتوای وب سایت گنجانده شد و در معرض دید همگان قرار گرفت،‌ مجریان تبلیغات و خود مالک وب سایت می‌تواند نقاط ضعف و قوت را تشخیص دهند و در بهینه‌سازی کارشان بکوشند .

 

استفاده از محتوای وب سایت‌ها در بازاریابی اینترنتی، به صاحب یک کسب و کار اینترنتی اجازه می‌دهد تا پیام‌های تبلیغاتی خود را در دامنه متنوعی از دیگر وب سایت‌ها منتشر کند. در ضمن، اصلی وجود دارد که این بازاریابان را ملزم می‌کند که از شبکه Google Adsense استفاده نمایند .

 

حقایقی در این میان هستند که چهره دیگر تبلیغات در محتوای وب سایت‌ها را نشان می‌دهد. شبکه تامین و توزیع آگهی‌ها و تبلیغات گوگل یا همان Adsense ، ابزار قوی و موثریست اما به هیچ وجه نمی‌تواند جای Search (جستجو)‌ را برای بازاریابان و صاحبان مشاغل بگیرد. جستجوهای اینترنتی منظم‌تر و با کیفیت بالاتر صورت می‌پذیرند و امکان سوء استفاده و کلاهبرداری نیز در این فرآیند کمتر است. به همین ترتیب، بازاریابان اینترنتی پروسه تبلیغات از راه نتایج جستجوهای اینترنتی را، پاسخگوتر از حضور در محتوای وب سایت‌ها می‌دانند. مجریانی که بازاریابی اینچنینی را در پیش گرفته‌اند باید همواره به دنبال مشاهده نتایج و ثبت میزان برگشت تلاش و کوشش‌ها و مخارج صرف شده باشند. در مورد استفاده از محتوای وب سایت، در بازاریابی خود همین ابزار، قادرست روند پیشرفت و جریان کسب درآمد و بازگشت سرمایه را نشان دهد.

 

در پایان باید گفت که درباره برتری هر کدام از این روش‌ها بر دیگری، اختلاف نظرهایی وجود دارد و گروهی از بازاریابان وب سایت‌ها را بر نتایج حاصل از جستجوها مقدم می‌دارند و گروهی برعکس آن را بیان می‌کنند. آن چه از مجموع شرایط و داده‌ها و نظرات اهل فن برمی‌آید، نشان می‌دهد که جستجوهای عمومی اینترنتی همچنان در صدر گزینش‌های مجریان تبلیغاتی قرار دارند .

 

 

 

 

منبع: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی