به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

کمپین‌ های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

: : :

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

وقتی صبح روز 14 اکتبر 2012 خبر پرش فردی به نام فلیکس بام گارتنر از مرز بین زمین و فضا در تمام جهان مخابره شد، کسی فکر نمی‌کرد که این شیرین‌کاری چند میلیون دلاری از طرف ناسا حمایت شده باشد و شرکت رد بول مسوول اجرای آن باشد.

 

اجرای این برنامه تنها یک کمپین تبلیغاتی برای نوشیدنی انرژی‌زای جدید ردبول بود که 8 میلیون بیننده داشت و در رسانه‌های 50 کشور جهان به طور مستقیم و زنده پخش شد. اما همیشه برای داشتن یک بازاریابی تاثیرگذار، مجبور به تغییر تاریخ نیستید. شما می‌توانید با اجرای کمپین‌های خلاقانه و روش‌هایی در عین حال ساده و هوشمندانه، مخاطبان، مصرف‌کنندگان، رسانه‌ها و رقبا را تحت تاثیر برند خود قرار دهید و طرز فکر و دیدگاه آنها را تغییر دهید. بنابراین کارآفرینان می‌توانند برای ایجاد تجربه‌ای متفاوت در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، شرکت یا یک موسسه خیریه بهترین استراتژی‌های درخشان را جستجو کنند. همچنین صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با مشاوره با متخصصان و مشاوران، بازاریابی و تبلیغات برند خود را برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار کنند. در اینجا به تعدادی از کسب‌وکار‌هایی که در این راه موفق بوده‌اند، اشاره می‌کنیم و بررسی می‌کنیم چگونه این برند‌ها با استفاده از چنین بازاریابی‌هایی توانستند پایدار باقی بمانند:

 

1- دیدن کارتون با چسب زخم Band-Aid:

شرکت بزرگ جانسون اند جانسون با بستن قراردادی با آژانس بازاریابی JWC و اجرای کمپین بازاریابی فوق‌العاده برای چسب زخم‌های خود، استفاده از آنها را برای مشتریان خود، به خاطره‌ای هیجان‌انگیز تبدیل کرد.

 

این شرکت تبلیغاتی برای چسب زخم‌هایی که برای کودکان تولید شده بود، برنامه‌ای نرم‌افزاری با همکاری شرکت اپل تهیه کرد.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

روی این چسب زخم‌ها از تصویر شخصیت‌های کارتونی استفاده شده بود و کودکان می‌توانستند با تبلت یا گوشی همراه خود از تصویر شخصیت کارتونی روی این چسب‌ها عکس بگیرند و با وارد شدن به برنامه‌ای با همین نام ، تصاویر و ویدئوهایی جادویی در رابطه با آن ببینند.

 

این شرکت با این ایده توانست لحظاتی را که برای کودکان با درد همراه بود به لحظاتی لذت‌بخش تبدیل کند. این کمپین 115 میلیون بیننده در رسانه‌ها داشت و برنامه نرم‌افزاری آن در ITunes از مجموع پنج امتیاز ویژه به 5/4 امتیاز دست یافت.

 

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید که پتانسیل‌های بالایی در اختیار شما قرار می‌دهند، برند و محصولات خود را توسعه دهید؛ همان طور که این برنامه‌های نرم‌افزاری برای چسب زخم‌های Band- Aid این فرصت را ایجاد کردند تا با روشی خلاقانه ارتباطی جدید با مشتریان خود برقرار کنند. بنابراین ترکیب کردن مسائل خشک با دنیای تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا در بازارهای شلوغ پایدار بمانید و از هیجانی که این تکنولوژی‌ها برای مشتریانتان ایجاد می‌کنند به نفع خود استفاده کنید.

 

2- کمک دارویی Help Remedies به شما:

این شرکت داروسازی فکر کرد چگونه می‌تواند فضای کسل‌کننده بازاریابی دارویی را تغییر دهد و برای مشتریان خود تجربه‌ای متفاوت ایجاد کند؟ آنها با ایجاد سایتی خلاقانه برای هر مشکل و بیماری از سر درد و بی‌خوابی گرفته تا بیماری‌های قلبی، پکیج‌های پیشنهادی و اطلاعات دارویی به مراجعه‌کنندگان پیشنهاد می‌کنند.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

شما تنها کافی است مشکلی را که دارید برای آنها تایپ کنید، تا آنها شما را در آن زمینه راهنمایی کنند. این شرکت داروسازی برای ترویج برند و ثبت آن در ذهن مردم در اقدام دیگری با برگزاری کمپین بازاریابی حسی نحوه کمک‌رسانی به افرادی را که دچار سوختگی شده‌اند یا حالت تهوع دارند به طور زنده در مراکز عمومی به اجرا درآورد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بنابراین اگر شما بتوانید خدماتی متفاوت و مفید به مشتریان خود ارائه کنید که واقعا برای آنها لذت‌بخش باشد، آنها هرگز شما را فراموش نخواهند کرد.

 

3- رستوران ما را دنبال کنید تا شما را دنبال کنیم:

رستوران‌های زنجیره‌ای Mellow Mushroom با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی توانستند، هزاران بازدید‌کننده توییتر را با برند خود آشنا کنند. آنها با شعار تبلیغاتی «ما را دنبال کنید تا ما شما را دنبال کنیم» توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کردند. آنها دوربین کوچکی را در لباس فردی که لباس عروسکی به شکل قارچ به تن کرده بود، جاسازی کردند و به این ترتیب به طور مخفیانه ویدئوهایی از زندگی روزمره طرفداران رستوران خود ضبط کردند و به صورت یک کلیپ زیبا در توییتر پخش کردند. این عروسک تبلیغاتی مشتریان رستوران را در همه جا چون کتابخانه و حتی سرویس‌های بهداشتی تعقیب می‌کرد.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

این کلیپ مورد توجه هزاران نفر قرار گرفت و برای مشتریانی که خود را در آن کلیپ می‌دیدند تجربه‌ای فراموش نشدنی بود. شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین ابزارها برای جلب توجه مردم است. شما با کمک این شبکه‌ها می‌توانید طرفداران زیادی به‌دست آورید؛ چراکه دوستداران شما در کمتر از چند ثانیه می‌توانند تجربه لذت‌بخش خود را از برند شما با تمامی دوستان به اشتراک بگذارند.

 

4- تجربه زندگی با لوازم خانگی Ikea در اماکن عمومی

این شرکت تولید‌کننده لوازم خانگی که به ساخت محصولاتی ساده و کم حجم مشهور است، سعی می‌کند با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی این ویژگی منحصر به فرد محصولات خود را به مردم اثبات کند.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

آنها فضاهای کوچکی چون زیرپله‌ها در ایستگاه‌های مترو، کوچه‌های باریک یا ایستگاه‌های اتوبوس را با محصولات خود چیدمان می‌کنند و نشان می‌دهند که این وسایل در عین سودمندی فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند.

 

آنها در یکی از برجسته‌ترین کمپین‌های بازاریابی حسی خود در یکی از ایستگاه‌های مترو پاریس، یک فضای 54 متر مربعی را به شکل یک آپارتمان طراحی کرده و با محصولات خود آن را چیدمان کردند و پنج نفر به مدت 6 روز در آن زندگی می‌کردند. آنها همچنین با ایجاد سایتی به نام «smallest store in the world» کوچک‌ترین فروشگاه در جهان توانستند، مورد توجه افراد زیادی در فضای مجازی قرار بگیرند. آنها در یک بنر دیجیتالی با ابعاد 5/10 در 8/8 سانتی‌متر، تمام محصولات خود را برای فروش به نمایش گذاشتند و دوباره ویژگی منحصربه‌فرد محصولات؛ یعنی کم حجم بودن آنها را در ذهن مردم برجسته کردند.

 

هیچ راهی برای بازاریابی و تبلیغ یک محصول، بهتر از آن نیست که آن را در فضایی که مصرف‌کنندگان به طور ملموس مورد استفاده قرار می‌دهند، به نمایش بگذارند.

 

با ایجاد چنین فضاهایی ارتباط شما با مشتریان بسیار نزدیک می‌شود و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

5- خرید از آدیداس با لمس شیشه

خرید کردن به طور کلی تجربه‌ای خوشایند است، اما خیلی از اوقات شرایطی پیش می‌آید که فروشندگان از سوالات مکرر خریداران کلافه می‌شوند یا خریداران به علت بداخلاقی فروشنده، احساس خوبی از خرید خود ندارند.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

بسیاری از برندها تلاش کرده‌اند این مشکل را برطرف کنند.آدیداس در کمپین بازاریابی حسی خود به این موضوع پرداخته و امکانی را به وجود آورده که خریدار بدون اینکه وارد فروشگاه شود، محصولات این شرکت را ببیند و اگر تمایل داشت، اقدام به خرید کند.

 

کاری که آدیداس انجام داده این است خریدار تنها با لمس شیشه فروشگاه می‌تواند همه محصولات داخل فروشگاه و اطلاعات مربوط به آن را ببیند یا حتی با استفاده از یک کد مخصوص اطلاعات محصولات را روی گوشی موبایل خود داشته باشد و اگر کالایی را پسندید، آن را خریداری کند.

 

6- زیرکی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی

بنیاد آلمانی اوروورده (OroVerde)، بنیادی است که در حفاظت از جنگل‌های بارانی فعالیت می‌کند. این بنیاد در یک کمپین تبلیغاتی درختان کنار خیابان‌ها و پیاده‌روها را به شکل افراد بی‌خانمان درآورد که قوطی‌های حلبی برای ریختن پول به آنها بسته شده بود و دستانی چوبی به آنها متصل بود که مقوایی نازک را گرفته بودند و روی مقوا نوشته شده بود:

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

«برای کمک به خانواده‌ام در جنگل به پول احتیاج دارم.» بنیاد اوروورده با این کار دو مشکل متداول خود را برای جمع‌آوری اعانه حل کرد. یکی اینکه دیگر لازم نبود داوطلبانی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌کار گیرد و دوم اینکه با روشی هوشمندانه، بدون اینکه مزاحمتی برای عابران ایجاد کند، این کمک‌ها را جمع کرد؛ بنابراین سعی کنید با ایجاد کمپینی که از نظر بصری جذاب باشد، توجه مردم را جلب کنید.

 

7- گوشی‌های ضد آب در نوشابه

بازاریابی حسی سونی برای تبلیغ گوشی‌های هوشمند این شرکت در استکهلم بسیار جالب توجه است. سونی به مردمی که برای تماشای جدیدترین فیلم جیمز باند به سینما رفته بودند، یک لیوان نوشابه داده بود که روی آن لوگو و شعار تبلیغاتی شرکت درج شده بود.

 

کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و تجربه متفاوت مشتریان

 

وقتی همه آماده تماشای فیلم بودند، تصویر لیوان روی پرده سینما آمد و از بلندگوهای سالن صدایی پخش شد که اعلام کرد شما می‌توانید برنده خوش شانس گوشی‌های مدل Xperia Acro S باشید.پس از آن، صدای زنگ تلفن از تعداد زیادی از لیوان‌ها بلند شد و وقتی مردم در لیوان‌ها را باز کردند، متوجه شدند که برنده یک گوشی ضد آب سونی شده‌اند؛ بنابراین سونی تجربه‌ای جالب‌تر از دیدن فیلم را برای مخاطبان به وجود آورد.

 

 

 

 

منبع: ويوان نيوز