به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

تازه‌ ترین کمپین‌های خلاقانه و نوآورانه

: : :

 

تازه‌ ترین کمپین‌های خلاقانه و نوآورانه

 

چگونه برندهایی نظیر نیسان، آدیداس، اوک، برتس بیز، مایکروسافت و سونی با بهره‌مندی از بازاریابی حسی می‌کوشند تا زنده بمانند و تازه. برندهای جهانی همواره در پی آنند تا «توجه» مردم را به خود جلب کنند. تنها در این صورت است که می‌توانند زنده بمانند.

 

بنزین و انرژی نیسان با صدای انسان تامین می‌شود

یکی از ویژگی‌های یک کمپین بازاریابی حسی موفق این است که بتواند مخاطبان خود را به نشان دادن واکنشی خاص وادار کند. نیسان در تازه‌ترین کمپین بازاریابی حسی خود به خوبی به این عنصر بازاریابی توجه کرد.

 

نیسان که معروف‌ به اجرای کمپین‌های بسیار دقیق و استفاده از شیوه‌‌های مهندسی در فعالیت‌های بازاریابی خود است، این‌بار نیز کمپین زیبا و بسیار هنرمندانه‌ای را اجرا کرد. مهندسان نیسان پس از بررسی‌ها و اندازه‌گیری‌های دقیق، ماشینی کوچک را طراحی کردند که نه با بنزین و گاز و نه با برق و هیدروژن کار می‌کرد، بلکه نیروی محرکه آن صدای انسان بود. این مهندسان همچنین نمونه‌ای مینیاتوری از یک پیست اتومبیلرانی طراحی کردند که ماشین‌های كوچك نیسان بتوانند به راحتی در آن به پیش روند. هر پیست شامل سه لاین (خط) بود و از سه نفر خواسته شده بود تا برای پیروز شدن با هم رقابت كنند. ماشین‌ها در خط شروع قرار می‌گرفتند، ولی رانندگان آنها نه در پشت فرمان بلكه در پشت میكروفون قرار داشتند.

 

با اعلام داور، رانندگان شروع به فریاد كشیدن كردند و ماشین‌ها به حركت درآمدند. راننده‌ای كه می‌خواست پیروز شود باید سعی می‌كرد بلندتر از رقبایش فریاد بزند تا اتومبیل او زودتر به خط پایان برسد. نیسان با این كمپین هنرمندانه كه تلفیقی از تفكر خلاق و توان فنی بالای این شركت بود، مخاطبان خود را به نشان دادن عكس‌العملی خاص وادار كرد و بار دیگر نشان داد كه از برندهای برتر در زمینه اجرای كمپین‌های بازاریابی حسی است.

 

آدیداس و خلق تجربه‌ای جدید برای خرید

خرید كردن برای بیشتر افراد تجربه‌ای خوشایند است، اما ناراحتی فروشندگان به دلیل سوالات مكرر خریداران و سپس عدم‌خرید آنها و عدم رضایت خریداران به دلیل خستگی و عدم پاسخگویی فروشندگان، یكی از معضلات جدی در این زمینه است كه لذت‌بخش بودن خرید را كاهش می‌دهد.

 

برندهای زیادی هستند كه می‌خواهند این مانع را از فرآیند خرید حذف كنند. یكی از این برندها آدیداس است كه در جدیدترین كمپین بازاریابی حسی خود، اصلاح رابطه فروشنده – خریدار را هدف گرفته است. آدیداس در این كمپین به خریداران محصولات خود این امكان را می‌دهد كه بدون حضور در داخل فروشگاه، تمام محصولات آن را ببینند و در صورت تمایل خرید كنند. تنها كاری كه این افراد باید انجام می‌دادند، لمس شیشه فروشگاه آدیداس و دیدن هر یك از محصولات داخل فروشگاه بود. خریداران حتی می‌توانستند با دادن كدی مخصوص، تمام محصولات داخل فروشگاه را روی گوشی‌های همراه خود ببینند و در صورت تمایل، محصول موردنظر خود را در سبد خرید محصولات قرار دهند.

 

دست‌ها بالا، این یك دزدی معكوس است

برندها معمولا زمانی كه با كاهش تقاضا برای خرید محصولات یا خدمات خود مواجه می‌شوند، به تبلیغات بیشتر روی می‌آورند یا شیوه‌های جدیدی را در بازاریابی خود به كار می‌گیرند؛ اما یك برند استرالیایی با كمپینی بسیار خلاق، به كاهش تقاضا برای محصولاتش عكس‌العمل نشان داد.

 

اوك (oak) یك برند استرالیایی شیر طعم‌دار است كه در سال 1967 فعالیت خود را در این كشور آغاز كرد. مسوولان اوك كه در بررسی‌های خود متوجه شده بودند تقاضا برای محصول آنها در بازار كم شده است، كمپینی با عنوان دزدی معكوس اجرا كردند. در این كمپین بازاریابی حسی، چهار نفر كه ماسك‌هایی به صورت خود زده بودند به خانه‌ها و فروشگاه‌های مصرف‌كنندگان شیر اوك وارد می‌شدند و از آنها می‌خواستند دست‌هایشان را بالا آورده و از جایشان تكان نخورند، زیرا این یك دزدی معكوس است. سپس این چهار نفر به سراغ یخچال خانه یا فروشگاه می‌رفتند و كیسه‌ای را كه به همراه خود داشتند بازمی‌كردند و شیرهای اوك را داخل یخچال قرار می‌دادند. در پایان نیز از صاحبخانه یا فروشگاه می‌خواستند كه ماسكی به صورت خود بزند و آنها را در دزدی بعدی همراهی كند. كمپین دزدی معكوس اوك یكی از خلاق‌ترین كمپین‌های بازاریابی حسی بود كه اخیرا برگزار شده است. ویدئوهای مربوط به دزدی‌های برند اوك، از سوی این شركت در اختیار تمام مصرف‌كنندگان قرار گرفت.

 

گوشی هوشمند سونی در لیوان نوشابه

دیدن جدیدترین فیلم جیمزباند برای مردم سراسر جهان خاطره‌ای به یادماندنی را رقم زد، اما بدون شك تجربه مردم استكهلم سوئد از دیدن این فیلم، با تجربه دیگر افراد در اقصی نقاط جهان قابل مقایسه نبود. تجربه‌ای كه تركیبی از هیجان فیلم جیمزباند و كمپین بازاریابی حسی سونی بود. در ابتدا همه چیز روال عادی خود را دنبال می‌كرد و تماشاگران آماده رفتن به داخل سالن و تماشای فیلم بودند. هنگام ورود به داخل سالن یك لیوان نوشابه به هر یك از تماشاگران فیلم اسكای فال (sky fall) داده می‌شد كه روی آن لوگو و شعار تبلیغاتی سونی درج شده بود. سپس تماشاگران سر جای خود نشستند؛ سالن سینما تاریك شد و همه چیز برای شروع فیلم آماده بود، اما ناگهان صدایی توجه همه را به خود جلب كرد. این صدا كه از بلندگوهای داخل سالن پخش می‌شد ورود تماشاگران را به سینمای استكهلم خوشامد گفت و آرزو كرد كه آنها از خوردن نوشیدنی‌های خود لذت ببرند. همزمان تصویر لیوانی كه لوگوی سونی روی آن درج شده بود روی پرده نقره‌ای سینما به تصویر كشیده شد. سپس صدا اعلام كرد كه شما می‌توانید برنده خوش‌شانس گوشی‌های هوشمند و ضدآب Xperia Acros سونی باشید. من می‌خواهم تماسی بگیرم تا برنده‌های خوش شانس این گوشی‌ها معرفی شوند. برای چند لحظه سكوت تمام سالن سینما را فرا گرفت و سپس تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند سونی كه داخل لیوان‌های نوشابه قرار داشتند، شروع به زنگ زدن كردند. تماشاگران سوئدی كه از فرط تعجب به صندلی‌های خود چسبیده بودند، لیوان‌های نوشابه خود را باز كردند و تعدادی از آنها متوجه شدند كه برنده یكی از جدیدترین مدل‌های گوشی‌های سونی شده‌اند.

 

مطمئنا سونی با این كمپین، تجربه‌ای را برای كسانی كه به سینما رفته بودند خلق كرد كه هیجان بسیار بیشتری از دیدن فیلم جیمز باند برای آنها داشت.

 

 

 

 

منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار شماره 28