به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

سه رنگ که بازاریابی شما را قوی ‌تر می‌سازد

: : :

 

سه رنگ که بازاریابی شما را قوی ‌تر می‌سازد

 

آبی نشان دهنده وفاداری، زرد منتقل کننده شادی و رنگ قرمز بیانگر انرژی و قدرت است. در این مقاله به شما گفته ‌می‌شود که چگونه اطمینان حاصل کنیدکه رنگ‌های برند و وب سایت شما پیام مناسب و مدنظرتان را به مصرف کنندگان منتقل می‌کنند.

 

تصور کنید که شما به یک کافه محلی رفته و یک شکلات داغ سفارش داده‌اید. سفارش شما در یک فنجان سفید برای شما آوره می‌شود اما این احساس در شما بوجود می‌آید که نوشیدنی سفارش داده شده را دوست ندارید. این حس به خاطر کیفیت کافه یا شکلات داغ نیست بلکه به دلیل رنگ فنجان است.

 

این نتیجه گیری حاصل مطالعه ای است که توسط دانشگاه پلی تکنیک والنسیا و دانشگاه آکسفورد انجام شده است. در این مطالعه، شکلات داغ در فنجان‌های سفید، کرم، قرمز و نارنجی در اختیار داوطلبان قرار گرفت. نوشیدنی‌ها یکسان بودند اما داوطلبان ادعا کردند عطر و طعم نوشیدنی زمانی که در فنجان‌هایی با رنگ نارنجی و یا کرم سرو می‌شد بهتر بود.

 

تعجب آور است نه؟

 

شاید شما زیاد به این موضوع فکر نکرده باشید اما ما جهان را از طریق رنگ‌ها تجربه می‌کنیم و هر روز به رنگ‌های اطرافمان پاسخ می‌دهیم.

 

تصور کنید که با وب سایتی بازدید می‌کنید که از رنگ‌های آبی، نارنجی و صورتی پر شده است. تمرکز بر روی این صفحه می‌تواند دشوار باشد و احتمالا شما خیلی سریع آن را ترک خواهید کرد. به طور متناوب از سایتی با طراحی زیبا مانند Apple.com بازدید می‌کنید - با رنگ‌های سفید، نقره‌ای و خاکستری پررنگ با عکس‌های زیبا - و از سپری کردن زمان در آنجا لذت می‌برید. ترکیب رنگ‌ها بر واکنش و رفتار بازدیدکنندگان تاثیر می‌گذارد بنابراین انتخاب محتاطانه رنگ‌ها برای بازاریابی شما حیاتی است.

 

سه رنگ که بازاریابی شما را قوی ‌تر می‌سازد

 

در اینجا سه ​​روش برای نتیجه‌گیری از بازاریابی با استفاده از رنگ به شما نشان داده می‌شود:

 

1. برند یا نام تجاری

 

برند شما چشم‌اندازها( انتظارات از شرکت شما) را دیکته می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند که در مورد تجارت با شما تصمیم‌گیری کنند. بر طبق مطالعه دانشگاه لویولا در مریلند، انتخاب رنگ در به رسمیت شناخته شدن یک نام تجاری موثر است و تا 80 درصد آن‌ را افزایش می‌دهد. سعی کنید رنگ مناسبی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید که در این صورت شما به صورت بالقوه درآمد خود را افزایش خواهید داد. به عنوان مثال، در غرب و به خصوص در ایالات متحده:

 

آبی با قدرت، اعتماد و وفاداری مرتبط می‌شود. آی بی ام، Lowe's ، امریکن اکسپرس و Hewlett-Packard از لوگوی و رنگ بندی آبی استفاده می‌کنند.

 

نارنجی سرگرم‌کننده، هیجان‌آور، گرمابخش و القاء کننده شور و نشاط است. Nickelodeon ، سایت آمازون، نوشابه فانتا و فایرفاکس بر روی رنگ نارنجی متمرکز هستند.

 

قرمز بیانگر انرژی و قدرت است. باطراوت، جسور و متهور است. به آرم قرمز و رنگ‌بندی سایت‌های کوکاکولا، Virgin ، Target و Netflix توجه کنید.

 

سبز رنگ ثروت است، و بسیاری از شرکت های خدمات مالی از جمله Fidelity ،H&R Block وTD Ameritrade آن را پذیرفته‌اند. رنگ سبز همچنین رنگ طبیعت است و می‌تواند بیانگر قدرت طبیعی باشد.

 

زرد منتقل کننده شادی، خوشبینی و دوستی است در حالیکه جلب توجه نیز می‌نماید. در میان آرم‌ها، آنهایی که از رنگ زرد استفاده می‌کنند مانند مک دونالد، هرتز و نیکون بهتر مورد توجه مشتری قرار می‌گیرند.

 

صورتی کلیشه‌ای دیده ‌می‌شود و به عنوان رنگی عاشقانه و زنانه، عشق و گرما را ارایه ‌می‌دهد. آرم‌های صورتی شامل بستنی Baskin Robbins و باربی می‌باشد.

 

در نظر بگیرید و در صورت لزوم مجددا به این فکر کنید که هویت شما، برند و ارزش‌های شما هستند و رنگی را انتخاب کنید که آن نگرش‌ها را منتقل کند. با استفاده از پالت رنگ که DNA برند شما را تداعی می‌کند بازاریابی شما به موفقیت‌های بزرگتری دست خواهد یافت.

 

2. وب سایت ها و landing Page

 

وب سایت شما و landing Page صفحه‌ای که کاربر بدون هیچگونه جستجویی، محتوای مورد نظر خود را در سایت شما پیدا کند، به عبارتی دیگر توجه کاربران را به محتوای مورد نظر خود که آنها به خاطر آن وارد سایت شما شده اند، جلب کنید .( مکان های مناسبی برای برقراری ارتباط برند شما از طریق رنگ هستند. وب سایت‌ها و landing Page بسیار بصری هستند و فضای کافی برای ترکیبات رنگی موثر و تصاویری با اثرگذاری بالا در اختیار دارند.

 

از رنگ‌ها استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید بلافاصله با سایت و شرکت شما ارتباط برقرارکنند. برطبق CCICOLOR افراد در عرض 90 ثانیه، ناخودآگاه در مورد یک شخص، محیط زیست و یا محصول قضاوت می‌کنند‌. تا 90 درصد این ارزیابی تنها بر اساس رنگ صورت می‌گیرد.

 

بر طبق یافته‌های گروه بازاریابی رنگ، 85 درصد از خریداران مطرح، به رنگ به عنوان دلیل اولیه در پشت تصمیم‌گیری‌هایشان برای خرید محصول استناد می‌کنند. رنگ را بر روی صفحه خود بارها و بارها بیازمایید. این بدان معنا نیست که شما باید نگاه و احساس نام تجاری خود را تغییر دهید. در عوض، رنگ های مختلف را در چارچوب هویت نام تجاری خود امتحان می‌کنید. به عنوان مثال، رنگ‌های مختلف را برای دکمه Call-to-Action (به معنی در خواست انجام فعالیت است و شامل بنر ، دکمه ، متن و یا هر گرافیک دیگری است که از بازدید کننده در خواست می‌نماید که فعالیتی انجام دهد) . تست کنید ولی مراقب نتیجه‌گیری‌های خود باشید.

 

یک شرکت نرم افزاری رنگ‌های سبز و قرمز را برای Call-to-Action آزمایش کرد و متوجه شد که دکمه قرمز 21 درصد عملکرد بهتری نسبت به دکمه سبز دارد. با این حال، رنگ غالب در صفحه رنگ سبز بود. بنابراین نتیجه گیری درست به احتمال زیاد این است که یک رنگ متضاد بر رنگ‌های غیر متضاد غالب می‌شود. لزوما قرمز بهتر از سبز عمل نمی‌کند و این امکان وجود دارد که یکی دیگر از رنگ های متضاد احتمالا عملکرد بهتری نسبت به دکمه قرمز داشته باشد. این موضوع باید کاملا آزمایش شود.

 

3. تبلیغات

 

رنگ نقش مهمی را در تبلیغات بازی می‌کند. بسته به کمپینی که درحال برنامه‌ریزی هستید، در نظر داشته باشید که از رنگ‌هایی فراتر از هسته پالت رنگ شرکت خود استفاده کنید.

 

اگر شما در حال اجرا یک کمپین متمرکز بر فعالیت‌های اجتماعی هستید، از رنگ های مرتبط با آن (صورتی برای سازمان‌های خیریه سرطان پستان) برای افزایش شناخت مخاطبان بهره ببرید. اگر شما در حال اجرا یک آگهی هستید که با تعطیلات ملی هم می‌خورد، رنگ‌های مرتبط با تعطیلات را در آگهی لحاظ کنید( مانند استفاده از رنگ‌های نارنجی و مشکی برای تعطیلات هالووین). مسلما، این یک عمل تعادلی است همانطور که در مورد احساساتی که هر رنگ به طور معمول تداعی می‌کند، تامل و اندیشه می‌کنید.

 

تبلیغات یک فرصت عالی برای تست رنگ‌ها در عکاسی، تصاویر، فونت ها و Call-to-Action ها است. طرح رنگ آگهی شما باید به خوبی با landing Page مرتبط و هماهنگ باشد. درغیر این صورت شما در معرض خطر قطع ارتباط کاربر و رها کردن صفحه قرار خواهید گرفت.

 

به یاد داشته باشید که نمایش تبلیغات آنلاین متفاوت از وب سایت شما و یا landing Page است. نمایش تبلیغات با بسیاری از عناصر دیگر بر روی صفحه کامل خواهد شد که خارج از کنترل شما هستند. اگر شما درحال انجام تبلیغات به طور مستقیم با یک ناشرهستید، در مورد ترکیبات رنگ که بر روی صفحه ناشر اثرگذار است، بحث و صحبت نمایید و مدل‌هایی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که آگهی شما دوام می‌آورد.

 

اگر شما در حال انجام نمایش تبلیغات آنلاین با استفاده از(DSP )demand-side platform (سیستمی که به خریداران تبلیغات دیجیتال اجازه‌ می‌دهد تا تبادل چندگانه آگهی را مدیریت کند و تبادل اطلاعات را از طریق یک میانجی محاسبه نماید) هستید، به خاطر داشته باشید که اکثریت قریب به اتفاق سایت‌ها از بک گراند سفید با متن سیاه استفاده می‌کنند. بنابراین از بکار بردن مقدار زیادی فضای سفید در آگهی خود اجتناب کنید و یا خطر از دست دادن صفحه و عدم جلب توجه بازدیدکنندگان را پذیرا باشید. اگر شما مجبور به استفاده از بک گراند سفید هستید، رئوس مطالب را در آن مشخص کنید. در غیر این صورت تبلیغات شما ممکن است با بقیه صفحه یکی شود و یا از این بدتر به اشتباه به عنوان بخشی از آگهی‌های مجاور دیده شود.

 

مسایل رنگ

رنگ قدرتمند است و پاسخ‌های عاطفی را فرا می‌خواندکه به مشتریان و انتظارات افراد کمک می‌کند تا انجمن‌هایی با برندهای خاص بسازند. در حقیقت رنگ‌ها به افراد کمک می‌کنند تا برندها را برای مدت زمان بیشتری در خاطر داشته باشند و درباره اینکه چه چیزی بخرند تصمیم‌گیری کنند.

 

در استفاده شرکت خود از رنگ‌ها در بازاریابی تجدید نظر کنید و تجربه یک نمایش رنگارنگ از تغییرهای افزایش یافته را تجربه کنید.

 

 

 

 

منبع: کاوشگران روابط عمومی