به بازار چاپ خوش آمدید | ورود اعضا | ثبت نام رایگان
بنر
بنر
بنر

نمایش بر اساس استان

عضو بازار چاپ شوید
ثبت نام رایگان
عضو هستید؟ورود اعضا

خبرنامه

مركز پشتيباني بازار چاپ

همراه پشتیبانی بازار چاپ

سامانه پيامك تماس نيازمندي هاي بازار چاپ
کانال تلگرام بازار چاپ

تعرفه آگهی

1 ماهه - 80,000 تومان
3 ماهه - 204,000 تومان
6 ماهه - 360,000 تومان
1 ماهه - 40,000 تومان
3 ماهه - 102,000 تومان
6 ماهه - 180,000 تومان

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین
بانك متن لوح تقدير
بانك قاب و حاشيه لوح تقدير
بانك آرم و لوگو
بانك نقوش اسليمي و تذهيب
بانك وكتورهاي كاربردي
بانك آموزش نرم افزار كورل
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
::

ماکت‌ها، تبلیغات محیطی را حجم‌دار کردند

: : :

 

ماکت‌ها، تبلیغات محیطی را حجم‌دار کردند

 

استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف در عرصه تبلیغات محیطی طی سال‌های اخیر در کشور علاوه بر اینکه در روند رشد و توسعه صنعت بزرگ تبلیغات تاثیرگذار بوده، در فرایند زیباسازی معابر شهری نیز تحولی چشم‌گیر برجای گذاشته است.

 

برخی از شرکت های تبلیغاتی با بهره‌گیری از فنون و متدهای روز دنیا و با توجه به ساختار اجتماعی و فرهنگی و ظرفیت‌های صنعت تبلیغات داخلی، تنوع و نوآوری را در اجرای طرح‌های خود دخیل کرده و تحولات مثبتی در این عرصه ایجاد کرده‌اند.

 

موضوع تبلیغات محیطی و رسانه‌ یکی از چالش برانگیزترین موارد تبلیغات امروز به شمار می‌آید که پیمانکاران این رسانه‌ها نسبت به شکل و ساختار آن اظهار نظرهای مختلفی را ارائه می‌دهند.

 

مهدی امامی مدیر عامل شرکت گرانیگاه تبلیغ رسانه (پیمانکار برخی از رسانه های محیطی و محل قرار گیری ماکت ها) با اشاره به اهمیت تبلیغات محیطی در حوزه این صنعت می‌گوید: حدود 12 سال است که با نام مذکور در عرصه طراحی و ساخت موضوعات مختلف تبلیغاتی فعالیت می‌کنند و اقدام به عرضه فضایی برای نمایش رسانه‌ای با عنوان ماکت‌های تبلیغاتی نیز کرده‌اند.

 

ماکت‌ها، تبلیغات محیطی را حجم‌دار کردند

 

او با اشاره به اینکه موضوع تبلیغات به شکل امروزی تقریباً از اوایل دهه هفتاد در کشور رواج یافته است افزود: در سال‌هایی که فضای کار خیلی محدودتر بود و دانش کافی برای انجام برخی پروژه‌های تبلیغاتی وجود نداشت، شرکت‌های مختلف، بدون بهره‌گیری از دانش تبلیغات اقدام به طراحی و ساخت تولیدات تبلیغاتی خود در زمینه‌های مختلف از تیزر تلویزیونی تا تبلیغات محیطی و مکتوب می‌کردند.

 

ولی در حال حاضر شاهد توسعه و پویاتر شدن جنبه‌های مختلف تبلیغات هستیم. البته هنوز این صنعت نیازمند اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاق‌تر است تا به سمت حرفه‌ای‌تر شدن حرکت کند.

 

ماکت‌ها، تبلیغات محیطی را حجم‌دار کردند

 

وی با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی شهرداری نیز طی سال‌های اخیر با برگزاری مزایده‌های واگذاری رسانه‌های محیطی، تاثیر مثبتی بر روند توسعه و تحولات آن بر جای گذاشته گفت: البته با توجه به تحولی که نسبت به 20 سال گذشته در این زمینه شاهد هستیم، باز هم متاسفانه برخی که به موضوع تبلیغات اشراف ندارند و دانش آن را نیز نداشته، به شکل بازاری وارد کار خرید و فروش رسانه شده اند و برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیر اصولی نتیجه چنین رویکردی است.

 

مدیر عامل گرانیگاه در ادامه گفت: رسانه‌ محیطی حجمی که طی یک سال اخیر در سطح شهر تهران به‌کار برده می‌شود، ایده اولیه آن توسط شرکت گرانیگاه با تکیه بر تحقیقات زیاد به سازمان زیباسازی شهرداری برده شد و بعد از طی مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم از سازمان‌های زیربط، کار جانمایی و اجرای آن‌ها در حاشیه بزرگراه‌ها و فضاهایی که مناسب نصب چنین سازه‌هایی بود، انجام شد.

 

ماکت‌ها، تبلیغات محیطی را حجم‌دار کردند

 

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت ماکت ها بر اساس اصول گوریلا مارکتینگ بوده است، یادآور شد، گاهی کوچک‌نمایی یا بزرگ‌نمایی یک محصول، آن را جذاب‌تر می کند. ما ایده‌ ساخت و اجرای ماکت‌های بزرگ را در مرحله اول برای شرکت‌های گلستان در محصول یخ چای، شرکت آلی فرد در محصول سن ایچ، کارکتر تک ماکارون، کارکتر شیبابا و مایع لباس‌شویی لمیس محصول شرکت پاکشو را اجرایی کردیم که موفقیت‌هایی را برای سفارش دهندگان به همراه داشت. به نظر من حتی اگر در زمینه فروش کوتاه مدت اثرگذاری چندانی نداشته باشد، اما این طرح به‌خاطر ماندگاری در ذهن مخاطب، موثر است.

 

وی در مورد روند کاری و اجرایی این رسانه محیطی گفت: هماهنگی‌هایی که باید با سازمان‌های مختلف نظیر زیباسازی، ارشاد و شهرداری‌های مناطق در مورد جانمایی چنین سازه‌ای انجام گیرد، وقت گیر و هزینه‌بر است اما باز هم نسبت به بیلبوردها به صرفه‌تر است و برای سفارش‌دهندگان کم هزینه‌تر می‌باشد.

 

امامی در مورد قابلیت‌هایی که می‌توان برای سازه‌های حجمی ایجاد نمود می‌گوید: ازجمله کارهایی که در این زمینه انجام دادیم: برای همراه بانک، طرحی بود که با ایجاد حرکت در سازه و نورپردازی، قدرت اثربخشی و جذابیت آن را بیشتر می کرد.

 

قابلیت حرکت و چند بعدی بودن این رسانه به‌خصوص برای برخی پیام‌ها که قابلیت انجام داشته باشند، قدرت نفوذ و تاثیرگذاری پیام را نزد مخاطب نسبت به بیلبوردهایی که پیام روی آن فقط فِلَت صاف است را تا حدود زیادی افزیش می‌دهد.

 

ماکت‌ها، تبلیغات محیطی را حجم‌دار کردند

 

او در ادامه با تاکید بر اینکه مخاطب در زمینه تبلیغات محیطی به پیام‌های خلاقانه و زیبا از لحاظ شکل و ساختار بیشتر توجه نشان می‌دهد گفت: اینکه شاهد بودیم برخی مردم در کنار این سازه‌ها می‌ایستادند و عکس می‌گرفتند و برایشان جذابیت و تازگی داشت، نشان از توجه مخاطب به محیط پیرامون خود در رابطه با تبلیغات محیطی داشت و اینکه احترام به علایق و خواست مخاطب حرف اول را در تبلیغ کالا و خدمات می‌زند و بی سلیقگی‌ها، کپی‌سازی و رفتارهای غیرحرفه‌ای نیز در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

 

وی با اشاره به هزینه ساخت ماکت که حدود 40 تا 60 میلیون تومان برای هر ماکت است در مورد مجوزهای اعطایی از سوی زیباسازی گفت: مجوز این نوع از تبلیغات محیطی که مربوط به محل قرارگیری این سازه‌هاست، یکساله است که از سوی سازمان زیباسازی در اختیار ایده‌پرداز اولیه (شرکت گرانیگاه) قرار گرفته است.

 

 

 

 

منبع: mbanews.ir